Skip to main content

We hebben sinds jaren internet via XS4All . Fritzbox staat in meterkast en hebben overal in huis bereik. TV kijken we via Ziggo kabel met CLcard en chromecast om te streamen vanaf IPAD. Dat gaat allemaal prima.

We willen een smart TV kopen, draadloos, en lopen vast op de (on-)mogelijkheden. Zijn ook totaal niet technisch en op de hoogte en dat maakt het niet makkelijker .We willen persé ons mailadres .xs4all.nl en de Fritzbox houden.  Combi van XS4All en Ziggo gaat niet begreep ik maar welke mouw valt hier aan te passen??

( lees voor XS4all KPN😉

Alle ideeën zijn welkom!

Je haalt volgens mij een aantal dingen door elkaar.

Een nieuwe tv heeft niets met je e-mail adres te maken.

Als je een nieuwe tv koopt en bij Ziggo wil blijven dan moet de nieuwe tv geschikt zijn voor het plaatsen van een CI+ module.

Maar het is denk ik voordeliger om Ziggo op te zeggen en je KPN abonnement aan te vullen met tv.

 


Hoi, misverstand denk ik…we willen juist van de CL module af en smart TV via wifi ….ik kan toch niet internet via XS4ALL EN  TV van Ziggo of KPN binnenhalen via één en hetzelfde modem?


XS4ALL internet bestaat niet meer. De abonnementen zijn omgezet naar KPN. Je XS4ALL e-mailadressen kan je blijven gebruiken.

Je kan je KPN abonnement aanvullen met TV. Dan kan je Ziggo opzeggen en heb je de CI module ook niet meer nodig.

TV kijk je dan via de Fritzbox en een KPN tv kastje. Eventueel kan het ook via de KPN app op je TV.


Dat XS4ALL overgegaan is naar KPN wist ik natuurlijk wel. Hier heb ik wat aan want dit vroeg ik me dus af! Super bedankt! 


Maar toch nog een dingetje…we hebben boven een TV met CI module en dan is weer de vraag hoe we daar dan KPN televisie op kunnen ontvangen. Van t één komt t ander…..


Maar toch nog een dingetje…we hebben boven een TV met CI module en dan is weer de vraag hoe we daar dan KPN televisie op kunnen ontvangen. Van t één komt t ander…..

Dat kan met een extra mediabox. Of zoals op de Smart TV mogelijk is via een app.


Op het nieuwste type chromecast kan je ook de KPN app downloaden. Zo kijk ik ook op mijn slaapkamer


We willen persé ons mailadres .xs4all.nl en de Fritzbox houden.

Je kunt met een KPN abonnement incl. TV gewoon jouw xs4all.nl emailadressen behouden.

En ook bij KPN kan je uiteraard een FRITZ!Box blijven gebruiken.


Aha, blijft eigenlijk nog één vraag over…welke provider van de twee  heeft de beste beeldkwaliteit en maakt het wat uit of het via kastje, modem, chromecast of CI kaart binnenkomt. Ik las nl dat Ziggo de beste beeldkwaliteit heeft en dat de KPN-app te wensen over laat.( sorry KPN😉)

 


Ik las nl dat Ziggo de beste beeldkwaliteit heeft en dat de KPN-app te wensen over laat.( sorry KPN😉)

Je moet altijd goed kijken naar de bron van dergelijke “publicaties”.  Persoonlijk ben ik van mening dat KPN juist de betere beeldkwaliteit levert, zowel bij het vergelijk van TV kijken via de TV ontvangers/Mediabox als bij het vergelijk van Ziggo Go met de KPN TV app.

 

De beeldkwaliteit van de apps en site is lager dan die via de TV ontvanger. Ik raad dan ook aan om bij de primaire televisie (woonkamer?) altijd een TV ontvanger te gebruiken.


@Marijke van B die beste kwaliteit uitgedrukt in cijfers kan in het voordeel van provider A of B zijn.

WJB schrijft bewust de woorden ' persoonlijk' en 'levert'

 

Want hoe dit op uzelf als kijker overkomt de werkelijke kijkbeleving staat volledig los van het punt wie op papier het beste kan leveren. Verder speelt de TV waarop men kijkt een grote rol.

De CI+ module en de smartcard is bij Ziggo alleen van belang omdat men zonder die een mindere kwaliteit ontvangt op de Nederlandse commerciële kanalen.

Mijn persoonlijke mening is dat er momenteel vrij weinig verschil is en dat verschil wat er is dat is echt minimaal. Mede ook afhankelijk van de eigen eisen en overige zaken die mee spelen.


Ben blij met alle reacties, heel wat wijzer geworden maar zoveel antwoorden leiden ook weer tot zoveel vragen…..wantwe kunnen, vanwege de afstand en muren, niets bekabeld met onze Fritzbox in de meterkast verbinden…nou ja, dat soort dingen dus


De TV+ Box kan via WiFi met de FRITZ!Box verbinden.