Skip to main content

Na het aansluiten van glasvezel, is onze VOIP van Cheap connected niet meer aangesloten.

Wat is de mogelijkheid om dit alsnog tedoen?

Groet,Sonja

 

Op welke poort heb je jouw CheapConnect aansluiting geconfigureerd?

Standaard gebruikt CheapConnect, net als de andere VoIP providers UDP poort 5060 maar bij CheapConnect kan je ook UDP poort 5062, 5064, 5066, 5068, 5070, 5072, 5074, 5076, 5078 of 5080 gebruiken.

Zelf gebruik ik UDP poort 5070 voor CheapConnect zodat deze niet bijt met de VoIP poort van KPN (ook 5060).

Als je een V12 hebt en geen telefonie van KPN dan kan de VoIP op de V12 uitzetten en kan je gewoon poort 5060 voor CheapConnect blijven gebruiken.


In het modem zie ik een gedeelte voor telefoon, die staat uit, kan ik dat aanzetten en dan de gegevens inkloppen v cheap c.

Zo als  ik dat ook op de experia 8 gedaan heb.

 

( volgens de monteur kan er alleen maar een foon van KPN op)


Nee, de functionaliteit om een eigen VoIP provider in de Experia/KPN box in te stellen bestaat niet (meer). Klopt het dat jij voorheen een Telfort abonnement gehad hebt met een V8 want naar mijn weten is het bij KPN nooit mogelijk geweest om om de Experia Box een andere VoIP provider in te stellen.


Ja,dat klopt,wij zaten eerst bij Telfort,toen overgenomen door KPN en nu dan KPN glasvezel.

De gegevens op de Experia zijn, door speuren op internet,handmatig ingezet.

Tot en met v d week hebben wij gewoon kunnen bellen via modem

Vandaar mij vraag😉


Klopt het dat je nu een V12 hebt?

Als jij CheapConnect wilt blijven gebruiken dan zal je zelf een VoIP ATA moeten aanschaffen.

Zelf gebruik ik een Gigaset N300A IP met dect toestellen.


En om toch bereikbaar te zijn via het CC nummer kun je het doorschakelen naar een ander nummer, middels de inlog daar.
Of naar meerdere nummers tegelijk.

Als voip ATA kun je ook een fritzbox gebruiken, die zijn (gebruikt) heel voordelig, bv de FB7360, met dect (en wifi).


Modem is een V12

Wij hebben altijd de Gigaset A420 gebruikt met dect .

Wat is een VOIP ata en hoe gebruik of stel je dat in?Hoe werkt dat?

 


Wat is een VOIP ata en hoe gebruik of stel je dat in?Hoe werkt dat?

Een VoIP ATA is een VoIP AnalogeTelephone Adapter en is een kastje dat jouw analoge telefoon aansluiting omzet naar een VoIP aansluiting. Feitelijk zit er ook een VoIP ATA in de V12 echter is die alleen te gebruiken voor VoIP van KPN.


Even uitleg waarom ik zo door vraag😅ben een ,,jonge " vrouw van 69 dus niet echt bekend in deze materie😉Ben je ook dankbaar dat je blijft antwoorden💐

 

Maar kan jedat kastje aansluiten op een wifi power versterker of moet het via de foonaansluiting v h modem.(die erg onhandig in de meterkast is geplaatst)


Wie heeft dit toen zo ingesteld cq hoe ben je er bij gekomen om CC te gebruiken ?

Er moet een kastje bij komen die met een kabel aangesloten wordt op het modem.
Is goed te doen voor iemand die er in thuis is.
 

. . . vrouw van 69 dus niet echt bekend in deze materie😉

Vanwaar de “dus” ?  :-)


Hoi!🙋‍♀️

 

Wij hebben dit telefoonnr als backup en het ,voor ons,iets duidelijker bellen met Ziekenhuizen enz,en daardoor aangeraden door een buurjongen.

De instellingen heb ik doormiddel van speuren ,op internet ,gevonden en in het modem gezet

Nou..69.. niet echt in mee gegroeid.😉


Juist,

Wij hebben dit telefoonnr als backup

heel goed idee !

iets duidelijker bellen met Ziekenhuizen

Zeg maar gerust veel duidelijker !

aangeraden door een buurjongen.

Zo’n (buur) jongen ben ik ook, maar vaak hou ik gewoon m’n mond, omdat mobiel bellen de norm is en rest dus ouderwets, of zoiets . . .
Mijn goede bedoelingen lopen niet altijd goed :-/

 

De instellingen heb ik doormiddel van speuren ,op internet ,gevonden en in het modem gezet

Heel mooi, zelf gedaan of de buurjongen ?

Dan zou ik in zo’n geval een oude fritzbox opsnorren, welk type maakt niet zo veel uit eigenlijk, met of zonder ingebouwde dect, wat je wil.
Buurjongen nog eens vragen ?

Nou..69.. niet echt in mee gegroeid.😉

En je moet er ook maar net gevoel en interesse voor hebben.


Interesse heb ik er zeker wel voor😉

Helaas is er geen buurjongen meer, verhuisd naar buitenland en verder weet ik niemand😏

Dat speuren en inzetten heb ik zelf gedaan.

Ik ga eens rondkijken naar zo'n modem.

🙋‍♀️alvast een fijn weekend! 


Hoi @Sonja de 2e .  Gelukkig is niet alleen KPN hier vertegenwoordigd maar ook de vele behulpzame klanten en techneuten. 

Vanuit mijn rol als moderator kan ik je hier niet bij helpen want zoals @wjb al vertelde hebben wij deze instelling nooit gehad. Ik denk dat je met zo'n module geholpen bent. En mocht je daar niet uitkomen schieten @KeesYagi  en @wjb  ongetwijfeld te hulp. 

Met wat inlezen op internet kom je ongetwijfeld een heel end.