Skip to main content

Hallo,

Graag wil ik een vraag stellen over super wifi en GPS.

Afgelopen weekend heb ik super wifi geinstalleerd. Tot daarvoor konden ik en 2 van mijn huisgenoten in huis gewoon gebruik maken van mobiele telefoon apps die GPS gebruiken. Op onze telefoons hadden we aangegeven dat de GPS verbeterd mag worden door gebruik te maken van nabijgelegen wifi-netwerken. Direct vanaf het moment dat ik de super wifi heb geinstalleerd heb, hebben we alle 3 in huis geen verbinding meer met de GPS. Op de telefoons zijn de instellingen niet anders geworden. Graag hulp om het weer goed te krijgen.

vr. groet,

Alice

GPS en WiFi hebben niets met elkaar te maken. GPS gebruik je ook als op de snelweg zit voor de routeplanner. Heb je daar WiFi? Nee. Maar als het goed is werkt GPS daar wel gewoon.

Plaatsbepaling (niet GPS dus) zal mogelijk gedeeltelijk afhankelijk zijn van WiFi. Dat is bij u veranderd. En dus is die het nu ff kwijt. Jammer, maar dat komt vanzelf wel weer een keer goed.


Excuses als ik als leek niet de goede termen gebruik. Idd, als je het zo uitlegt werkt de plaatsbepaling niet meer goed. En dat is gebeurt door het installeren van de super wifi punten. Je geeft aan dat het vanzelf wel weer een keer goed komt, maar dat is me te vrijblijvend. Waardoor werkt het niet meer sinds de super wifi is geinstalleerd, en kan er iets actiefs aan gedaan worden? 


Bij plaatsbepaling via WiFi onthoud u toestel dat als u verbonden bent met uw eigen WiFi netwerk, dat u dan dus thuis bent. Omdat nu uw wifi netwerk veranderd is, is hij dat kwijt. Uw toestel ziet nu een vreemd netwerk waarvan hij niet weet waar dat is.

KPN kan hier niets aan doen en heeft hier geen enkele invloed op. Uw toestel zal zelf weer moeten "leren" dat als hij verbonden is met uw nieuwe WiFi netwerk, dat u dan thuis bent.

Wat u mogenlijk kunt doen om dit te versnellen is tijdenlijk locatiebepaling via WiFi uitzetten en later weer aanzetten.

 


Top, met die uitleg snap ik het. Bedankt voor de hulp!