Skip to main content
Antwoord

Na modem-update geen VPN-verbinding meer mogelijk op zakelijke laptop (V10A + Google Wifi)

• April 9, 2025
  • 3 reacties
  • 76 keer bekeken

Hallo,

Ik heb een zakelijke laptop. Thuis heb ik een V10A experiabox en google netwerkpunten.

Nu heeft KPN een update op de modem gedaan en kan ik geen verbinding meer maken via OpenVPN om thuis te kunnen werken. Vorige week kon dit nog wel.

Van KPN helaas geen/weinig hulp, want mag niks met VPN doen. ICT van de zaak zegt; ligt aan het netwerk, kunnen wij niks aan doen. VPN is door ICT ingesteld. Oftewel kastje ↔ muur en kom niet verder.

Kortom; ik kan nu alleen thuis werken als ik de hotspot van mijn telefoon aanzet, dan kan ik wel de VPN gebruiken.

Heeft iemand tips voor mij om dit op te lossen? Graag in Jip en Janneke taal. Ik red me aardig met techniek, maar programmeertaal, is andere koek.

Beste antwoord door Marlon92

Log in op het modem vis http://192.168.2.254 en zet de firewall op "Standaard".

Als dat niet helpt: IPv6 uitschakelen. 

Alles nadien nog een keer opnieuw opstarten misschien. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

• Antwoord
  • April 9, 2025

Log in op het modem vis http://192.168.2.254 en zet de firewall op "Standaard".

Als dat niet helpt: IPv6 uitschakelen. 

Alles nadien nog een keer opnieuw opstarten misschien. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 9, 2025

Jeetje. De firewall stond op medium. Ik had al wat wijzigingen geprobeerd via port en ipv4 en 6 en weet ik veel waar. Heel hoop geknoei.

nu jouw advies gevolgd en firewall op “laag” oftewel standaard gezet en ja hoor; BINGO!

heel erg bedankt voor de hulp. 😃 Zo simpel, maar effectief. Alleen weer jammer dat je vanuit de “experts” eigenlijk geen hulp krijgt. 🙈

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Debora1989. Welkom op de KPN Community! Al kom je hier omdat je flink struggled met je VPN verbinding, dat is natuurlijk minder fijn. Maar gelukkig was daar Marlon92 met het verlossende antwoord. 

Eventueel kun je hieronder nog meer lezen over onze nieuwe firewall instellingen. Mocht je nog meer vragen hebben in de toekomst, maak dan vooral weer een nieuw topic aan!