Skip to main content
Vraag

Na reset KPN Experia Box V10 problemen met Quatt warmtepomp

• May 22, 2026
  • 4 reacties
  • 39 keer bekeken

Na het terugzetten van mijn ExperiaBox V10 naar fabrieksinstellingen is mijn CiC (commander in chief van de Quatt warmtepomp) niet meer bereikbaar voor de Quatt‑cloud. Ik krijg het bericht "Je CiC is losgekoppeld, we zijn de verbinding tussen je Quatt en de cloud kwijt”. De cic is bekabeld aangesloten.

Situatie:  

- CiC verschijnt in de DHCP‑lijst met IP x.x.x.17

- LAN‑lampje op de CiC brandt continu (link actief) 

- CiC en experiabox meerdere keren volledig spanningsloos gemaakt (60–120 sec)  

- LAN‑poort gewisseld op de router  

- CiC blijft op hetzelfde IP staan  

- Ping naar 192.168.2.17 geeft “Destination host unreachable”  

- Webinterface op poort 8080 is niet bereikbaar  

- Quatt‑app blijft melden dat de CiC is losgekoppeld  

Ik weet echt niet meer hoe ik dit moet oplossen, iemand een idee??

4 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@YePYiP, goed dat je je vraag hier stelt. Ik ben niet erg thuis in de CIC's van warmtepompen, maar heb na wat speurwerk wel deze pagina van Quatt gevonden: Ik heb problemen met de internetverbinding, wat moet ik doen? | Quatt Support

Met name dat IPv4 ondersteund moet worden. Zou je IPv6 eens in je modem uit willen zetten om te kijken of het verbinden daarna wel lukt? 
In dit topic wordt onder andere uitgelegd hoe je dit kunt doen: Hoe IPv6 uitzetten in de KPN Box 12? | KPN Community

Lukt het daarna wel? Ik ben benieuwd!

Paul.K
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • May 24, 2026

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 24, 2026

@YePYiP Zet firewall in KPN modem op laag/standaard of zorgt ervoor dat uitgaande port 443 naar Quat cloud niet geblokkeerd wordt.

• Auteur
  • Topper
  • May 24, 2026

Dank voor jullie hulp. Uiteindelijk heeft quatt zelf de CIC op afstand gereboot en alle netwerk gegevens gewist en toen lukte het weer.