Skip to main content

hoe kan ik het adres wijzigen dat mijn wifi/router geeft? niet het IP adres maar het fysieke adres.

We zijn vorig jaar verhuisd. in de KPN instellingen etc staat het nieuwe adres goed. 

we hebben nu een kinder smart watch waarvan we GPS kunnen zien. die geeft als hij bij ons wifi in de buurt is het oude adres aan. 

 

ik heb via mijnmodem.kpn gezocht maar daar geen adres melding in gevonden. 

Wat bedoel je met "...die geeft als hij bij ons wifi in de buurt is het oude adres aan."?

Is het het echte adres (straat en plaats) van jouw oude adres of het bolletje op Google Maps. Plaats anders eens een screnshot (wel even het adres een beetje blurren).

 

Heb je wellicht iets aan het onderstaande topic?

 


ik denk dat een wifi ook een adres signaal afgeeft. en dat zo de GPS locatie verbeterd kan worden. mijn wifi geeft dus alleen nog het oude adres aan. dus zodra het horloge in de buurt van ons wifi komt dan verplaatst het bolletje op de kaart idd naar het oude adres alsof het horloge daar is.

 

helpt dit @wjb ?


Heb je dat door mij aangehaalde topic doorgelezen want daar staat in hoe je dit kunt verhelpen.


@wjb nu wel. dank - ik had niet gezien dat het een link was. hele artikel gelezen. maar hoe ik dat snap gaan daar de oplossingen over hoe het apparaat dat locatie probeert te bepalen veranderd kan worden. bij de kids smart watch (one2track) kan ik die instellingen niet verandern). ik hoop dat er een manier is om mijn wifi goed in te stellen dat die het goede adres weergeeft. daar las ik nog geen oplossing voor (behalve de verwijzing naar servicetool maar dat is een generieke pagina van kpn)


Helaas kan KPN, je modem of jij daar niets aan doen. Er zijn bedrijven op de wereld die rondrijden in de straten en opslaan waar ze welk wifi-signaal oppikken. Op basis daarvan kunnen ze beter inschatten waar je zit.

Daarnaast zijn er nog bedrijven die zoiets doen op basis van IP-adres. Die proberen uit te zoeken waar de persoon zit en slaan daar een locatie bij op. Dit zijn allemaal verschillende bedrijven en verschillende databases. Google gebruikt de ene database, Apple de ander. En one2track mogelijk weer iets anders. Of ze houden zelf een database bij.

Hier heb je verder geen invloed op en het is dus ook zeker geen instelling of iets dergelijks dat je kan veranderen. Helaas. Het is wachten of klagen bij de app/fabrikant die een database gebruikt met verkeerde of oude informatie. Niet bij KPN.


@KoenV48 Ik ga er vanuit dat je op de nieuwe lokatie dezelfde Wifi naam gebruikt als op je vorige adres. Mijn ervaring is dat dit soort problemen zich het snelst oplost als je de Wifi naam aanpast. 


Zie dit bericht uit dat door mij aangehaalde topic.


@Hsd dank. ik heb de SSID naam gewijzigd. en @xFeverr dan ga ik een support ticket bij one2track aanmaken. kijken of dat iets helpt. en anders geduld hebben. dank ook @wjb 


Is SSID wijzigen voldoende of moet ik ook andere instellingen zoals IP wijzigen/opnieuw aanvragen?


Enkel het SSID wijzigen lijkt mij voldoende. Hun hebben niks met je IP-adres te maken.


Ik denk dat er niets (meer) aan te doen is.

Als u verhuisd krijgt u een nieuw ip adres van KPN. Omdat u het WiFi SSID hetzelfde had gehouden is dat nieuwe ip adres gekoppeld aan uw bestaande SSID. Waarbij de locatie hetzelfde is gebleven dus: uw oude huis.

Nu veranderd u het SSID. Maar ja, dat word gekoppeld aan uw ip adres waarbij de locatie hetzelfde blijft: uw oude huis.

Dit is een globale weergave van hoe het mogenlijk gegaan is. En wellicht zijn er ook nog andere parameters in het spel. Bijvoorbeeld het MAC adres van de router. Dat vertellen ze je toch niet.


En wellicht zijn er ook nog andere parameters in het spel. Bijvoorbeeld het MAC adres van de router.

Klopt, het is naar mijn weten namelijk niet de SSID die in dergelijke databases aan de GPS coördinaten gekoppeld wordt maar de BSSID ofwel het MAC adres van het wifi toegangspunt.

De enige manier om dat aangepast te krijgen is op een mobiel apparaat de optie "Google-locatienauwkeurigheid verbeteren" aan te zetten, deze via wifi aan te sluiten en te wachten totdat Google jouw locatiegegevens opnieuw heeft verzameld. Daar kan een behoorlijke tijd overheengaan.

 


handig antwoord van one2track gekregen wat het iig nu voor dit horloge oplost:

We zien dit sporadisch gebeuren bij nieuwe horloges, dit komt omdat het horloge verkeerde informatie van Google krijgt.

De horloges hebben een zelflerend systeem waardoor dit makkelijk te verhelpen is. Hierbij een instructievideo voor het oplossen van dit probleem: https://youtu.be/EIyCV5_CTcw

Het horloge doet automatisch schakelen tussen een GPS signaal en zijn locatie bepalen via het ip adres van een wifirouter. Hierin is helaas niets aan te passen.