Skip to main content

Goedendag

 

ik heb al een jaar lang een airco installatie die ik met wifi op afstand bedien.

Op mijn slaapkamer had ik een wifi versterker staan en die heb ik laats weer teruggegeven aan een vriend van me (had ik even geleend) 

Heb wel een 1gbit verbinding maar ik heb de slechtste wifi van nederland geloof ik haha. Van alles al geprobeerd en daarom maar onbeperkt telefoon abbootje genomen.  

Maar omdat nu die versterker weg is krijg ik met geen mogelijkheid mijn units meer werkend.

Natuurlijk kan ik een versterker bestellen maar wil deze eigenlijk niet meer en het frusteert mij mateloos waarom het niet werkt.

modem (experia box V10) gereset, airco units wifi interface gereset, verbinding gemaakt met wifi (ik zie de unit staan in mijn wifi lijst) maar als ik dan verbinding wil maken: 'verbonden zonder internet'

Ga ik dan naar 192.168.11.1 op mijn telefoon krijg ik wit scherm en 'page not found'

misschien dat ik via deze weg wat tips kan krijgen? Heb echt al van alles geprobeerd.

Of als ik er niet uikom kan ik dan een monteur inhuren die dit wel zou kunnen fixen?

 

Groet Robbert

Geef binnen de V10 de 2.4band een andere naam, de airco verbindt waarschijnlijk alleen met de 2.4 band.

Waar die 192.168.11.1 op slaat weet ik niet  @hoven78 


Hier kan je lezen hoe je de 2.4ghz band en de 5ghz band ieder een eigen naam geeft. Vrijwel zeker kan de airco alleen werken met de 2.4ghz band. 


Geef binnen de V10 de 2.4band een andere naam, de airco verbindt waarschijnlijk alleen met de 2.4 band.

Waar die 192.168.11.1 op slaat weet ik niet  @hoven78 

Hier kan je lezen hoe je de 2.4ghz band en de 5ghz band ieder een eigen naam geeft. Vrijwel zeker kan de airco alleen werken met de 2.4ghz band. 

Hartelijk bedankt voor de antwoorden

 

 

Maar ben nu weer een uur bezig geweest en krijg het maar niet voor elkaar. verbonden zonder internet blijf ik maar krijgen. 

Nog even en ik gooi mijn airco naar buiten haha

Als ik een monteur inhuur van kpn kan hij dit oplossen? het heeft echt met mijn netwerk te maken.

 

Groet Robbert van den Hoven


Je hoeft de airco er niet uit te gooien, maar gewoon met de hand bedienen @hoven78 😉


De airco zal zelf ook een WiFi netwerk uitzenden waarschijnlijk. Als u daarmee verbinding maakt, dan krijgt u inderdaad "verbonden zonder internet". Dat klopt.

Het enige nut van dat WiFi netwerk is installatie. Via dat WiFi netwerk opent u de webinterface van de airco - of u gebruikt hier een app voor die dat doet - waarin u het WiFi netwerk naam/wachtwoord van de Experiabox invult. Daarna kan de airco zelf verbinding maken met de Experiabox. Het WiFi netwerk van de airco gebruikt u daarna niet meer. In principe zou dat uit kunnen.


Je hoeft de airco er niet uit te gooien, maar gewoon met de hand bedienen @hoven78 😉

haha uiteraard. maar als je zou weten hoe lang ik bezig ben om dit werkend te krijgen 😆😉 


De airco zal zelf ook een WiFi netwerk uitzenden waarschijnlijk. Als u daarmee verbinding maakt, dan krijgt u inderdaad "verbonden zonder internet". Dat klopt.

Het enige nut van dat WiFi netwerk is installatie. Via dat WiFi netwerk opent u de webinterface van de airco - of u gebruikt hier een app voor die dat doet - waarin u het WiFi netwerk naam/wachtwoord van de Experiabox invult. Daarna kan de airco zelf verbinding maken met de Experiabox. Het WiFi netwerk van de airco gebruikt u daarna niet meer. In principe zou dat uit kunnen.

Hoi Nick83

 

Helemaal waar. En dat deed ik dus meerdere malen (die gaan ver in de tientallen) hahahaa. Zo frusterend want dan wil ik gewoon dat het gaat werken. aircounits en wachtwoorden ken ik inmiddels uit mijn hoofd😅

Ik zojuist weeeer airco gereset. via 192.168.11.1 op mijn telefoon de naam van de unit ingevuld en key en krijg nou wat! het werkt wtf.

Slaapkamer hetzelfde verhaal maar die krijg ik nog niet werkend, Ik probeer het gewoon morgen weer of overmorgen en ooit gaat hij het doen haha

Heel bijzonder hoe dit kan

 

Groet Robbert

 


Reageer