Skip to main content

Ik heb onlangs mijn ‘Guest WiFi’ netwerk een andre naam gegeven.

De Nieuwe naam is zichtbaar maar de oude is er ook nog steeds.

 

In het modem V12 is de oude aanduiding niet meer aanwezig.

Ik heb de router opnieuw opgestart maar de SIDN blijft zichtbaar.

Sugesties?

Hoi @Mendek, welkom op onze community! Dat is merkwaardig? Gebruik je naast de experiabox ook nog andere netwerkapparatuur? Zijn allebei de netwerken weg als je je box12 uitzet?


Hi Thomas

 

Ik heb enkel wat switches in het netwerk zitten voor de Fan Out.
Maar geen andere WiFi apparatuur.

Inmiddels heb ik wat pogingen gedaan om het op te lossen.
Ik heb de Acces Points een voor een Factory reset gegeven.
Nu is het oude Guest netwerk weg. 

Maar ik ben er daarna achter gekomen dat de nieuwe SSID van het gastnetwerk enkel door de V12 wordt gepubliceerd. Niet door de Acces Points dus.

Als ik direct inlog op een access point zie ik dat het Guest network is uitgeschakeld.

Een van de drie access points zie ik ook niet.

Ik ben er nog niet aan toe gekomen om een complete reset van het netwerk te doen. 
Weet je of het voldoende is om het WiFi gedeelte in het modem terug te zetten naar Fabrieksinstellingen?
Ik heb namelijk niet zoveel zin om het gehele modem terug te zetten. Dan moet ik ook alle security en PFW weer in gaan stellen namelijk.

 

Gastnetwerk staat uit in het Access Point.
In de V12 staat het aan.

De naam van de Gast SSID in het Access point is niet hetzelfde als in de V12
 


​​​​​

 


Maar geen andere WiFi apparatuur.

Eerst schrijft u dat u geen andere WiFi apparatuur heeft, maar dan blijken er toch SuperWiFi's te zijn 😁

Maar ik ben er daarna achter gekomen dat de nieuwe SSID van het gastnetwerk enkel door de V12 wordt gepubliceerd.

Welke firmwareversie heeft u op de KPN Box 12 staan? Weet u dat?


U zou het gastennetwerk op de SuperWiFi's handmatig gewoon aan kunnen zetten. Dan kunt u de naam/wachtwoord wijzigen ook.


PS
In eerdere release van de V12 kreeg je dat overzicht van de Topologie ook in de V12 te zien.
Teleurstellend dat dit uit het modem is gehaald!!
In het modem kun je nu helemaal niet meer zien welke apparaten vast of draadloos zijn aangesloten, en waar...


Maar geen andere WiFi apparatuur.

Eerst schrijft u dat u geen andere WiFi apparatuur heeft, maar dan blijken er toch SuperWiFi's te zijn 😁

Maar ik ben er daarna achter gekomen dat de nieuwe SSID van het gastnetwerk enkel door de V12 wordt gepubliceerd.

Welke firmwareversie heeft u op de KPN Box 12 staan? Weet u dat?

Geen andere wifi apparatuur buiten die van KPN bedoelde ik.
Firmware van de V12 C24-05-08
Firmware Access Points 1.00.22


U zou het gastennetwerk op de SuperWiFi's handmatig gewoon aan kunnen zetten. Dan kunt u de naam/wachtwoord wijzigen ook.

Is dat de ‘Best Practice’?


U zou het gastennetwerk op de SuperWiFi's handmatig gewoon aan kunnen zetten. Dan kunt u de naam/wachtwoord wijzigen ook.

Is dat de ‘Best Practice’?

Op dit moment wel. Want de firmware versie die u op de KPN Box 12 heeft staan werkt nog niet samen met de SuperWiFi's. Voor de SuperWiFi's moet nog nieuwe firmware gemaakt worden. 

Eigenlijk had u die nieuwe firmware op de KPN Box helemaal nog niet horen te hebben. Die had u pas moeten krijgen als er ook nieuwe firmware voor de SuperWiFi's had geweest.


Hoi @Mendek, welkom op onze community! Dat is merkwaardig? Gebruik je naast de experiabox ook nog andere netwerkapparatuur? Zijn allebei de netwerken weg als je je box12 uitzet?

Heeft u verder nog suggesties?


Hoi @Mendek, @Nick83 geeft al wel een paar goede tips, als je de witte superwifi punten hebt had je deze softwareversie eigenlijk nog niet moeten hebben. Helaas kun je niet terug, de superwifi punten moeten later ook nog een update krijgen waarmee dit opgelost wordt, we zullen dit delen met een Product Update. Ik heb hier verder nog wel een paar handige topics over.

 

 


Hoi @Mendek@Nick83 geeft al wel een paar goede tips, als je de witte superwifi punten hebt had je deze softwareversie eigenlijk nog niet moeten hebben. Helaas kun je niet terug, de superwifi punten moeten later ook nog een update krijgen waarmee dit opgelost wordt, we zullen dit delen met een Product Update. Ik heb hier verder nog wel een paar handige topics over.

 

 

Gisteren gebeld met KPN support.
Die wisten nergens van dus hebben ze een monteur gestuurd. 
Hij is net weg, Die wist het wel…Zelfde als jullie hier ook schrijven.
Mijn modem had niet geupdate moeten worden. Dus is er een ‘nieuw’ modem geplaatst met de oude software.
Nu werkt alles weer.
Jammer dat de telefonische support deze informatie niet heeft.


Ah dat is een gemiste kans, bedankt voor je terugkoppeling! Ik geef je feedback door!
Fijn dat het nu in ieder geval weer opgelost is!


De kans is groot dat het modem opnieuw geupdate word. Immers het adres staat kennelijk geregistreerd als adres zonder WiFi punten. Anders had het eerste modem ook de update niet gekregen. 

Maar wat is het probleem om gewoon het gastennetwerk op de SuperWiFi's aan te zetten?


Reageer