Skip to main content

1 superwifi punt is bekabeld aangesloten op de V10, de ander is draadloos en staat in een andere ruimte.

Het geheel werkt perfect.

Mijn vraag: ik wil de naam wijzigen van de draadloos aangesloten Super wifi punt. Dit lukt mij niet. Hoe moet dat?

Hallo @Adri1 de beide Super WiFi punten werken als één systeem. Je kan niets per unit apart instellen.


Hallo RBxx,

Ik denk een misverstand.

Ik wil de afzonderlijke superwifi punten een andere naam geven. Niet de Wifi naam wijzigen.

Bij de op de router bekabeld aangesloten superwifi punt heb ik de naam gewijzigd in “Super wifi A", dit is goed gelukt, maar nu wil ik de naam van het tweede Superwifi punt wijzigen in “Superwifi B, echter dit lukt niet. Dit is n.l. het probleem. Dar zoek ik de oplossing voor.


Ok @Adri1 idd een misverstand. Gebruik je de KPN Thuis app? Daarmee kan je ieder wifipunt een eigen naam geven. Ik gebruik bijvoorbeeld “Woonkamer” en “Werkkamer” voor de twee SuperWiFi’s.

Je vindt het overzicht Internetpunten bij de menuoptie Internet.
Klik daar op een wifipunt en dan Wijzig naam.


Hallo RBxx,

Het is me gelukt om de naam van 1 Superwifi punt te wijzigen, n.l. het Superwifi punt met de toevoeging Primair. Deze is bekabeld aan gesloten aan de Experia V10. Echter de naam van het de tweede Superwifi punt kan ik niet wijzigen. Deze is niet bedraad aangesloten, maar werkt overigens goed, lamp brand continu groen.

Zal deze eerst bedraad aangesloten dienen te worden voordat de naam gewijzigd kan worden. Kan ik dit Superwifi punt ongestraft los koppelen van de stroom om bedraad aan te sluiten, want deze staat n.l. in een andere kamer en mijn ethernet kabel is te kort.

Groeten Adri


Ik wil de afzonderlijke superwifi punten een andere naam geven.

Dat kan niet eens. Je kunt ook maar op 1 punt inloggen. De andere punten nemen automatisch de instellingen van dit punt over.


Hallo Nick83,

Van RBxx vernam ik dat hij/zij elk Superwifi punt een andere naam heeft gegeven n.l. de ene met de naam “Woonkamer”, de ander met de naam “Werkkamer”. Dus het is dus wel mogelijk.


Het gaat hierbij over een ‘friendly name’ uniek per wifipunt. De overige instellingen zoals wifinaam en wachtwoord etc. gelden voor de beide punten gezamenlijk. Met het naampje kan je bijv. zien met welk punt de afnemers zijn verbonden.

 


Hallo Nick83,

Van RBxx vernam ik dat hij/zij elk Superwifi punt een andere naam heeft gegeven n.l. de ene met de naam “Woonkamer”, de ander met de naam “Werkkamer”. Dus het is dus wel mogelijk.

Dat is de naam waarmee je de punten van elkaar kan onderscheiden in de app. Zoals @RBxx laat zien met het plaatje. Het is niet de WiFi naam die ze uitzenden.


Hallo Nick83,

Hiermee kun je inderdaad de punten van elkaar onderscheiden en dat wil ik nu juist bereiken.

Zie bijgevoegd 2 screenshots.

De naam van het punt met de naam “Super Wifi 1”wil ik wijzigen door op “wijzig naam” te klikken. Echter de gewijzigde naam wordt niet overgenomen. Vandaar mijn vraag.

 


Hallo @Adri1 , krijg je na klikken op Wijzig naam" wel een invulveld? Ik heb dat net even geprobeerd en kan de naam wijzigen, maar ik miste een “OK” knop om de invoer te bevestigen. Is dat soms ook jouw probleem?


Hallo RBxx,

Ik kan de oorspronkelijke naam met de “<” toets verwijderen om vervolgens met succes de nieuwe naam in te voeren.

Ik krijg niet te zien een "OK” knop om te bevestigen.


Hallo Adri, het lukte dus niet om de nieuwe naam te bevestigen?
Mij lukte het uiteindelijk door de knop "Ger.” op het on-screen toetsenbord te gebruiken. 

Zo lukte het op Android, maar jij hebt iPhone lijkt het. Mogelijk een vergelijkbare toets?


Hallo RBxx,

Jawel, ik heb iPhone,

Heb jouw advies opgevolgd en eerst de oorspronkelijke naam verwijderd vervolgens in het blanke veld de nieuwe naam ingevuld en vervolgens de toets “gereed” geactiveerd. Ik zie het cirkeltje enige tijd ronddraaien, echter de gewijzigde tekst wordt niet overgenomen.


Tja, dan wordt het lastig Adri. Lukt het op dezelfde manier wel de eerste SuperWiFi naam te wijzigen?
Je zou nog met een internet browser kunnen inloggen in de webinterface via http://192.168.2.151 en kijken of het daar wel lukt.

 


Beste RBxx,

Jawel, zie mijn bericht met screenshot hiervoor. Daar heb ik het eerste Superwifi punt gewijzigd in

”Bij modem V10”.


Ok, dat had ik over het hoofd gezien. Dan lijkt er met de app niets mis te zijn, maar kijk dan toch even of het in de webinterface via http://192.168.2.151 wel lukt. Anders weet ik het ook niet meer.


Ook dit geprobeerd.

Helpt niet, krijg de naam van Superwifi punt niet gewijzigd.

Op de screen staat “naam wijzigen” en het kan niet; waarom niet?

In de omschrijving staat dat van elk punt eenvoudig de naam gewijzigd kan worden, maar hoe dan?


@Adri1 misschien een rare vraag, maar zou je het eens vanaf een ander toestel/apparaat kunnen proberen? Zoals Ruud hierboven al noemde zou het via de app eigenlijk ook moeten werken en zoals je in de omschrijving leest zou het ook gewoon moeten werken. 


Hallo Thomas,

Zal het proberen vanaf de i-pad, of vanaf de laptop (windows 10).


Hallo Thomas,

Ik heb de 2 SuperWifi gereset en beide punten opnieuw geinstalleerd conform de app.

Deze werken nu perfect inclusief met gewijzigde namen. De app is waarschijnlijk op enkele punten veranderd.

Wat blijkt dat de  optie “wijzigen” is veranderd nu komt er een nieuw scherm met de vraag “waar bevindt zich dit SuperWifi punt, of woorden met gelijke strekking.

Nogmaals het werkt perfect.

Vriendelijk dank voor jullie behulpzaamheid.

Met groeten

Adri1


Ah top! Bedankt voor de terugkoppeling! :)