Skip to main content

Ik kan sinds enkele dagen https://huubbeurskens.blogspot.com/ en andere blogspots niet meer bereiken. Nadat ik in de Experia box een andere name server heb ingesteld, werkt het wél.
Maar dat kan toch niet de bedoeling zijn? 

Het domein wordt blijkbaar als onveilig gezien door de anti-malware DNS server van KPN.

De gewone DNS server van KPN resolved het domein wel netjes.

 


Ik gebruik zowel KPN Veilig als KPN Veilig Netwerk Thuis Eset en kan de genoemde site gewoon bereiken @Hepie73 en @wjb en heb als DNS binnen de V10:

IPv4 DNS62.132.27.2/62.132.27.3/0.0.0.0


Ik gebruik zowel KPN Veilig als KPN Veilig Netwerk Thuis Eset en kan de genoemde site gewoon bereiken @Hepie73 en @wjb en heb als DNS binnen de V10:

IPv4 DNS62.132.27.2/62.132.27.3/0.0.0.0

De anti-malware DNS servers van KPN veilig hebben de IPv4 adressen 195.121.97.202 en 195.121.97.203 en die resolvede dit domein niet.


Omdat ik nu eerdergenoemde antimalware-adressen van KPN/ESET gebruik heeft KPN de standaard antimalware-adressen uitgeschakeld @wjb 

 


Goedmorgen! Ik had ook even gemaild naar aanleiding van jullie berichten en er ging inderdaad iets mis. Volgens mijn collega's zou alles weer moeten werken. Kunnen jullie dat bevestigen? Als ik de linkjes open werkt het weer namelijk. 


Ik had ook even gemaild naar aanleiding van jullie berichten en er ging inderdaad iets mis. Volgens mijn collega's zou alles weer moeten werken. Kunnen jullie dat bevestigen? 

Dat domein werkt weer maar de anti-malware DNS servers gooien helaas te vaak roet in het eten.

Zo resolved het domein home.solarmanpv.com ook zeer regelmatig niet.

Ik denk dat ik maar volledig afscheid ga nemen van de DNS servers van KPN en alleen nog maar gebruik ga maken van de anti-malware DNS servers van Cloudflare.


Ik had ook even gemaild naar aanleiding van jullie berichten en er ging inderdaad iets mis. Volgens mijn collega's zou alles weer moeten werken. Kunnen jullie dat bevestigen? 

Dat domein werkt weer maar de anti-malware DNS servers gooien helaas te vaak roet in het eten.

Zo resolved het domein home.solarmanpv.com ook zeer regelmatig niet.

Ik denk dat ik maar volledig afscheid ga nemen van de DNS servers van KPN en alleen nog maar gebruik ga maken van de anti-malware DNS servers van Cloudflare.

ik zelf gebruik 1.1.1.1 werkt prima hier


MR_CHIP schreef:

ik zelf gebruik 1.1.1.1 werkt prima hier

Ik gebruik zowel de anti-malware DNS servers van Cloudflare als de anti-malware DNS server van KPN.

Daarnaast blokkeer ik DNS requests die rechtstreeks naar de DNS servers van Google gestuurd worden en redirect ik die requests naar de DNS forwarder van mijn EdgeRouter zodat ze alsnog naar de bovenstaande DNS servers gestuurd zullen worden. Helaas zijn er nog altijd applicaties, zelfs op de TV ontvangers van KPN, die stiekem toch DNS requests naar 8.8.8,8 sturen en zo de marketing machine van Google blijven voeden. Die applicaties vangen bij mij dus bot, er zal geen enkel DNS verzoek richting Google gaan.


MR_CHIP schreef:

ik zelf gebruik 1.1.1.1 werkt prima hier

Ik gebruik zowel de anti-malware DNS servers van Cloudflare als de anti-malware DNS server van KPN.

Daarnaast blokkeer ik DNS requests die rechtstreeks naar de DNS servers van Google gestuurd worden en redirect ik die requests naar de DNS forwarder van mijn EdgeRouter zodat ze alsnog naar de bovenstaande DNS servers gestuurd zullen worden. Helaas zijn er nog altijd applicaties, zelfs op de TV ontvangers van KPN, die stiekem toch DNS requests naar 8.8.8,8 sturen en zo de marketing machine van Google blijven voeden.

ik vergeet wat context ik gebruik 1.1.1.1 als upstream dns server , eigen router met lokale dns adguard server 


Reageer