Skip to main content
Antwoord

NAS niet meer bereikbaar na software update KPN modem

• November 14, 2025
  • 5 reacties
  • 67 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Wij hebben een software pakket, maar kunnen niet meer inlogggen en op de telefoons kan je kan er ook niet meer in, na de update van 11/12 november 2025. Modem is opengezet door medewerker vh software bedrijf, maar er blokkeert iets door KPN. 

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@Sjerpie en welkom bij de KPN Community. Niet handig dat dit nu niet meer werkt, dus ik denk met je mee! 

In een wat ouder topic zie ik dat dit de oplossing was: 

Na de software update van KPN BOx 12 eerder deze week is de NAS en de WIFI punten onvindbaar inde instellingen van het modem. NAS had een fixed ip.

Gebeld en Na software update moet je alles opnieuw instellen!!  Handleiding en hulp o.a. op
https://www.kpn.com/service/eigen-apparatuur 

Heb je hier al gekeken en alles opnieuw ingesteld volgens de uitleg daar? 

Zo niet, kun je dan vertellen wat er precies gebeurt? Je geeft aan dat er iets blokkeert door KPN, hoe ben je hier achter gekomen? 

Ik hoor het graag!

5 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 16, 2025

Hi ​@Sjerpie en welkom bij de KPN Community. Niet handig dat dit nu niet meer werkt, dus ik denk met je mee! 

In een wat ouder topic zie ik dat dit de oplossing was: 

Na de software update van KPN BOx 12 eerder deze week is de NAS en de WIFI punten onvindbaar inde instellingen van het modem. NAS had een fixed ip.

Gebeld en Na software update moet je alles opnieuw instellen!!  Handleiding en hulp o.a. op
https://www.kpn.com/service/eigen-apparatuur 

Heb je hier al gekeken en alles opnieuw ingesteld volgens de uitleg daar? 

Zo niet, kun je dan vertellen wat er precies gebeurt? Je geeft aan dat er iets blokkeert door KPN, hoe ben je hier achter gekomen? 

Ik hoor het graag!

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • November 16, 2025

Om welke nas/software gaat het. Het lijkt er op dat de portforwarding die nodig is niet geopend is in het modem. 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • November 16, 2025

Dit komt waarschijnlijk door de firewall van je modem. Zet deze eens op laag en test het dan even.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 19, 2025

Ik ben op software gebied echt een leek. Heb bij de handleiding gekeken van Sanne, maar dat is volgens mij iets anders. Wij hebben geen glasvezel en hebben geen eigen modem oid, gewoon Experia Box van KPN. 
Denk dat t is wat jij noemt Maikel. Het programma is een uren registratie systeem, kan je facturen in maken. Firewall omlaag, geen idee hoe ik dat doe, maar dan ben je toch ook niet goed beschermt. 
Hebben half jaar terug alles moeten resetten omdat de wifi slecht werkt, nu ook trouwens na de update. Die reset gaf ook veel problemen bij zelfde pakket/NAS. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hmmm, om welke NAS en welke software gaat het dan precies ​@Sjerpie?