Skip to main content

Waarschijnlijk is er na een update oid van de experiabox mijn nas server niet meer zichtbaar in mijn netwerk. Graag in gemakkelijke taal of in stap voor stap de actie die ik moet ondernemen.

Met vriendelijke groet,

Michiel

Welke Experiabox heeft u? 


Experiabox V10


Experiabox V10

Ok. En de NAS is bekabeld aangesloten? 


Ja


Staat er in de DHCP client tabel dat er een IP adres wordt uitgegeven aan de NAS?


Het IP adres van de Nas is 192.168.2.4


maar of dat ook in DHCP cliënt staat weet ik niet want zoals ik al eerder aangaf is mijn computerkennis niet erg groot.


ah okay, op die fiets.

weet je of het een vast ingesteld ip adres was?

Hoe maakte je connectie met de NAS?


Ik weet niet hoe dat is gegaan. Alleen het gekke is, het programma wat ik heb geïnstalleerd op de PC (Buffalo Nas Navigator) daarmee kan ik dus wel de Nas server benaderen en zelfs openen. Dus blijkbaar herkent de pc wel de nas server maar de kpn router op de een of andere manier niet.


Ik weet niet hoe dat is gegaan. Alleen het gekke is, het programma wat ik heb geïnstalleerd op de PC (Buffalo Nas Navigator) daarmee kan ik dus wel de Nas server benaderen en zelfs openen. 

Dat werkt dus gewoon. Wat werkt er dan niet? Kunt u dat ook vertellen? 

"niet meer zichtbaar in mijn netwerk"

Wat bedoelt u daar mee?

Hoe oud is de NAS? Wanneer is die voor het laatst geüpdate?


De Nas Server is al zeker 5 jaar oud maar recent een update gedraaid. Maar op de een of andere manier blijkt de Nas Server dus gewoon te werken maar niet zichtbaar in “deze PC” en “netwerklocaties” .

Toch bedankt voor alle support.

Met vriendelijke groet,

Michiel