Skip to main content

Hallo,

Onlangs ben ik (ongevraagd) overgezet van Telfort naar KPN maar nu kan ik mijn NAS niet meer lokaal benaderen dmv een extern adres. Ik heb contact gehad met de fabrikant van de NAS en die geeft aan dat dit te maken heeft met NAT loopback van mijn Experiabox VGV7519.

Dit zegt mij niets maar het heeft al jaren probleemloos gewerkt maar sinds de omzetting niet meer.

Ik heb gezocht maar kan nergens een dergelijke instelling vinden op deze router, ik lees wel veel problemen van andere gebruikers die voor dit probleem een V10 hebben ontvangen.

Hallo iedereen! Veel berichten in korte tijd! Ik wil het niet afschuiven, maar doe het toch: voor vaste diensten houden we Telfort en KPN echt nog strikt gescheiden. Ook op de fora. Ik verzoek je dan ook om je vraag nog eens op het Telfort forum te stellen. Je kunt het linkje naar dit topic erbij zetten, zodat meteen duidelijk is wat de vraag is 🙂

 

Voor wat betreft dit: 

 

Ja dat wordt gezegd maar ten eerste is de overgang van twee mobiele telefoons totaal niet vlekkeloos verlopen; ik moet ineens meer betalen dan mijn partner en kan praten als brugman, terwijl we EXACT hetzelfde abonnement hebben (maar dat is een andere discussie, puur om aan te geven dat een omzetting heel vaak problemen geeft die volledig worden ontkend).

 

Nu we toch in gesprek zijn, kan ik hierin nog iets voor je betekenen? Ik hoor het graag van je. 


Tja, nog steeds geen reactie of actie van ene @Marcia_ Bestaat deze persoon eigenlijk wel? Die naam is vaak genoemd maar ik heb er nooit iets van vernomen…..


Tja, nog steeds geen reactie of actie van ene @Marcia_ 

Wat gek want de reactie boven jouw reactie is toch echt van Marcia.


Ik zit het hele topic nog eens door te nemen. Uw WAN ip is toch niet veranderd?


Bij ons is er niets veranderd inderdaad. Althans niet bewust, ik weet niet wat er op afstand is gebeurd. 


Heb je al, zoals Marcia aangaf, contact opgenomen met Telfort want zij zijn het die hier actie op zullen moeten ondernemen.


Heeft u uw WAN ip gecheckt? Werkt het via 4G op de mobiel nog wel?


Heeft u uw WAN ip gecheckt? Werkt het via 4G op de mobiel nog wel?

Topicstarter heeft al aangegeven dat het via 4G wel werkt.


:raising_hand_tone2: ik ben er, @BennoZ! Maar zoals ik hierboven aangaf: wij kunnen er niet voor zorgen dat er wel of niet iets met jouw Telfort apparatuur gebeurt. Je zult hiervoor even contact met Telfort op moeten nemen. 

 

Daarnaast gaf ik ook aan dat als je nog vragen hebt over (de kosten van) je mobiele abonnement, dat je hier wel terecht kunt.


Ik scroll even omhoog en zie inderdaad je bericht @Marcia_ , daar heb ik echter nooit een melding van gehad, vandaar dat ik mij afvroeg of je wel bestond.

In het Telfort forum was mij verteld dat alles van Telfort naar KPN is gegaan, vandaar mijn vraag hier. Ik zal weer naar terug naar het Telfort forum gaan…..


Heeft u uw WAN ip gecheckt? Werkt het via 4G op de mobiel nog wel?

Je bedoelt het ip adres van de server? Die is nog steeds hetzelfde, 192.168.2.1

Via 4G werkt het nog steeds prima inderdaad maar dat is natuurlijk niet echt handig om lokaal mee te werken.

Is er misschien nog ‘iets’ te zien aan de “NAT mapping table”? Die zie ik namelijk staan in het VGV7519 NAT tabblad.


Daarnaast gaf ik ook aan dat als je nog vragen hebt over (de kosten van) je mobiele abonnement, dat je hier wel terecht kunt.

Ja, je mag er voor zorgen dat ik weer hetzelfde abonnement krijg als mijn partner zoals het bij Telfort ook was. Ik betaal nu ineens meer en heb geen onbeperkt bellen/sms’en meer. Ik heb al vele telefoongesprekken gehad met KPN maar ze blijven hardnekkig weigeren en negeren. Ik had dit ‘gevecht’ dus al opgegeven omdat je als consument met je rug tegen de muur wordt gezet door KPN. De slechte service en negatieve ervaringen waren de reden dat ik vroeger van KPN ben afgestapt. Ik baal dus dat ik ongevraagd weer terug ben en meteen al weer problemen heb….


Hallo @BennoZ , 

In het Telfort forum was mij verteld dat alles van Telfort naar KPN is gegaan, vandaar mijn vraag hier. Ik zal weer naar terug naar het Telfort forum gaan…..

Kun je s.v.p. een link plaatsen van de mededeling, dan kan ik TFT daar op aanspreken om dat te corrigeren.

Concreet: TFT mobiel is op 26 januari 2020 ingelijfd door KPN

TFT Thuis bestaat nog steeds onder TFT en wordt pas medio dit jaar ingelijfd door KPN, dus alle TFT-thuis-vragen die je bij TFT te stellen.

 


Dan is dat inderdaad niet helemaal goed gegaan bij de collega's van Telfort. 

 

Wil jij jullie 06-nummers in jouw profiel zetten? Dat kan onder ‘persoonlijke opmerkingen’. Laat even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik met je mee. 


Dan is dat inderdaad niet helemaal goed gegaan bij de collega's van Telfort. 

 

Wil jij jullie 06-nummers in jouw profiel zetten? Dat kan onder ‘persoonlijke opmerkingen’. Laat even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik met je mee. 

Geregeld!


Top, bedankt! Ik zie op dit moment dat jouw partner nog net verlengd heeft voor de overstap naar KPN. Zij heeft op dit moment Telfort TFT BelBundel 2018 2000/onbeperkt 
2GB. Daar betaalt zij 13,50 euro per maand voor. 

 

Jouw abonnement is niet verlengd. Wat hiervan de reden is, durf ik niet te zeggen. Jij hebt op dit moment nog steeds Telfort TFT BelBundel 2015 2000/400 
2GB.

 

Ik kan er helaas niet meer voor zorgen dat je hetzelfde aanbod krijgt. We kunnen jouw abonnement op dit moment alleen nog verlengen naar KPN Hussel, maar daar zit voor jou geen voordeel aan. Ik adviseer je dan ook niet per se om dat nu te doen.. We kunnen geen Telfort aanbod meer doen, daar Telfort mobiel volledig over is gegaan in KPN. Jij hebt in ieder geval nog steeds onbeperkt sms. Onbeperkt bellen heb jij met jouw huidige abonnement niet gehad. Wel zie ik dat je 400 minuten par maand hebt, die je de afgelopen 12 maanden nooit opgemaakt hebt én 2 maanden mee kunt nemen. Daar hoef je je dus geen zorgen over te maken!


Jouw abonnement is niet verlengd. Wat hiervan de reden is, durf ik niet te zeggen. Jij hebt op dit moment nog steeds Telfort TFT BelBundel 2015 2000/400 
2GB.

Ik kan er helaas niet meer voor zorgen dat je hetzelfde aanbod krijgt. We kunnen jouw abonnement op dit moment alleen nog verlengen naar KPN Hussel, maar daar zit voor jou geen voordeel aan. Ik adviseer je dan ook niet per se om dat nu te doen.. We kunnen geen Telfort aanbod meer doen, daar Telfort mobiel volledig over is gegaan in KPN. Jij hebt in ieder geval nog steeds onbeperkt sms. Onbeperkt bellen heb jij met jouw huidige abonnement niet gehad. Wel zie ik dat je 400 minuten par maand hebt, die je de afgelopen 12 maanden nooit opgemaakt hebt én 2 maanden mee kunt nemen. Daar hoef je je dus geen zorgen over te maken!

Precies, dat zei ik dus al. Áltijd weer gedoe omdat je ongevraagd bent overgezet naar KPN. Onze abonnementen zijn exact gelijktijdig verlengd. Erg jammer weer KPN!


Ik zie dat het contract van je partner in november is verlengd naar het nieuwe Telfort abonnement. Jullie hebben daarvan ook bevestiging per mail gekregen. Die verlenging zie ik voor jouw nummer niet staan. Mocht jij hiervan wel gegevens hebben, wil je het me dan laten weten? Dan mag je dit naar me mailen, zodat ik dit alsnog intern uit kan laten zoeken. 

 

De verplichte overstap naar KPN staat hier overigens los van. Dat is pas daarna gebeurd. Het klopt wel dat je nu niet meer kunt verlengen naar hetzelfde Telfort abonnement, dat heeft inderdaad wél met de overstap te maken. 


Hallo Marcia,

Een late reactie van mij ivm werkdrukte en vakantie :-)

Beide contracten zijn altijd exact identiek geweest: op hetzelfde moment afgesloten en télkens gelijktijdig verlengd. Een e-mail krijg ik nooit van Telfort omdat het steeds automatisch wordt verlengd. Het klopt dus niet dat mijn partner wél verlengd is en ik niet. De facturen e.d. zijn ook altijd gelijk geweest.

Wat betreft het NAT loopback probleem; tijdens mijn vakantie heb ik één of andere automatische update gehad en nu werkt alles weer zoals voorheen. Vreemd dat anderen op afstand nadelige invloed kunnen uitoefenen op mijn systeem waardoor het dus maanden niet heeft gewerkt,  maar dat even terzijde.

Ter info: Wat betreft de vele problemen die ik had en heb met KPN; helaas is er weer een probleem bijgekomen. Mijn zoontje heeft van ons een Kids Only abonnement gekregen en dit zou zaterdag vóór onze vakantie ingaan, “gegarandeerd” werd ons verzekerd, maar bij dat soort beloftes van KPN krijg ik al lichte jeuk. Helaas was er die zaterdag nog niets aangepast en kon hij niet meer bellen e.d. Na een telefoontje werd er gewoonweg gezegd dat het nu de dinsdag daarop zou worden, maar helaas alweer niet. Vervolgens zijn we op vakantie gegaan naar het buitenland en heeft hij al die tijd niks kunnen doen met zijn mobiel en dat is voor jongeren enorm vervelend zoals je zult begrijpen. Bij nabellen naar KPN bleek dat dit pas geactiveerd kon worden als hij weer in Nederland zou zijn….érg jammer en enorm vervelend. Het enige wat wél goed is gegaan is de factuur: ondanks dat het niet heeft gewerkt hebben we tóch een factuur ontvangen!

Opnieuw grote ergernissen van KPN voor ons helaas….


Hallo @BennoZ, we verlengen niet automatisch, dus ik weet echt niet wat er gebeurd is daar 😞.

 

Voor wat betreft de kids sim: ik zie dat jouw zoon deze wel gewoon gebruikt heeft in het buitenland. Er is mee gesms’t en internet verbruikt. Ik zie dat ‘ie de eerste week niet gebruikt is. Daarom zal ik een week abonnementskosten vergoeden.


Telfort heeft altijd automatisch verlengd, maar sinds de overstap naar KPN is er wat misgegaan waardoor ik geen onbeperkt bellen en sms-en heb, en mijn maandkosten liggen ineens iets hoger. Niet heel veel: € 14,46 versus € 13,50, maar toch niet zoals het hoort.

Mijn zoon heeft nóóit kunnen bellen maar alleen 1 of 2 keer op één of ander “Free” netwerk een paar appjes kunnen versturen, dat is alles. SMS gebruikt hij niet. Op de standaard netwerken in Frankrijk heeft het nooit gewerkt (SFR, Orange en Bouygues). Sinds hij in Nederland is werkt alles pas gewoon. Dus dat hij hem continu heeft gebruikt is niet correct. 


Telfort heeft altijd automatisch verlengd, maar sinds de overstap naar KPN is er wat misgegaan waardoor ik geen onbeperkt bellen en sms-en heb, en mijn maandkosten liggen ineens iets hoger. Niet heel veel: € 14,46 versus € 13,50, maar toch niet zoals het hoort.

Ik moest dit even navragen, maar ook bij Telfort werd er niet automatisch verlengd. Ik kan in ieder geval, lang verhaal kort, niets veranderen aan deze kosten.

Mijn zoon heeft nóóit kunnen bellen maar alleen 1 of 2 keer op één of ander “Free” netwerk een paar appjes kunnen versturen, dat is alles. SMS gebruikt hij niet. Op de standaard netwerken in Frankrijk heeft het nooit gewerkt (SFR, Orange en Bouygues). Sinds hij in Nederland is werkt alles pas gewoon. Dus dat hij hem continu heeft gebruikt is niet correct. 

Continu verbruikt is ook niet helemaal wat ik zei. Ik zie wél dat er in het buitenland mobiel internet verbruikt is. Dat kan door je zoon zelf zijn, maar het kan ook zijn dat het toestel dit automatisch gedaan heeft. Denk aan updates o.i.d. Over de periode dat ik duidelijk zie dat er geen gebruik gemaakt is van het toestel, heb ik de kosten vergoed. 


Nou dit verhaal krijgt nog een vervelend staartje. Bij het afsluiten van het abonnement van mijn zoon is er verteld dat ik geen € 25,00 aansluitkosten hoef te betalen, maar dat geloof je pas als je de factuur ziet natuurlijk. En wat blijkt? Er is gewoon € 25,00 aansluitkosten berekend, grrr. Opnieuw bellen met KPN en er is beloofd dat het zal worden teruggestort, maar ook hier heb ik een hard hoofd in, erg vervelend weer dit.

 

Daarnaast lukt het steeds niet om MB’s te delen. Hier heb ik al meerdere malen over gebeld en telkens wordt beloofd dat dit binnen enkele dagen beschikbaar is maar ook dat gaat steeds mis. Voor de zoveelste keer gebeld en nu werd mij ineens ‘doodleuk’ verteld dat MB’s delen niet mogelijk is: ik schijn een KPN abonnement te hebben (wat dus duurder is en minder mogelijkheden heeft) en mijn vrouw heeft het oude Telfort abonnement (wat goedkoper is, onbeperkt bellen heeft maar geen MB’s delen heeft). Ik begrijp er werkelijk niets van waarom het bij KPN altijd zo moeizaam en vervelend gaat. Maar het is nu wel duidelijk waarom ik ineens een duurder abonnement heb gekregen, dat is toch echt bij de omzetting gebeurt ook al geef je telkens aan dat dit niet zo is. Afijn, ik ben er helemaal klaar mee en ga op zoek naar een andere aanbieder, zoveel problemen dat is gewoon niet normaal en ik heb nog 0 keer excuses mogen ontvangen…..


Wat maken wij er een zooitje van qua informatie, zeg! Daar ga ik absoluut mijn excuses voor aanbieden. Jullie hebben allebei een Oud-Telfort abonnement. Het is dus helemaal niet waar dat jij een KPN abonnement hebt. Dat kan je ook op de factuur zien. Daar staat, op de tweede pagina, TFT. Wat, logischerwijze, staat voor Telfort. Dit heb ik ook aangegeven in mijn bericht van 23 juni.

Top, bedankt! Ik zie op dit moment dat jouw partner nog net verlengd heeft voor de overstap naar KPN. Zij heeft op dit moment Telfort TFT BelBundel 2018 2000/onbeperkt 
2GB. Daar betaalt zij 13,50 euro per maand voor. 

 

Jouw abonnement is niet verlengd. Wat hiervan de reden is, durf ik niet te zeggen. Jij hebt op dit moment nog steeds Telfort TFT BelBundel 2015 2000/400 
2GB.

 

Voor wat betreft de aansluitkosten: ik zie dat je op 26 augustus gesproken hebt met mijn collega, die de aansluitkosten gecrediteerd heeft. Die worden dus gelukkig op de volgende factuur in mindering gebracht. Die hoef je namelijk inderdaad niet te betalen. 


Dat verlengen klopt echt niet hoor, dat hebben we al jaren niet gedaan omdat dat steeds automatisch is gegaan. Maar goed, ik sta blijkbaar met mijn rug tegen de muur, lekker klantvriendelijk.… Maar kun je me nu al-sje-blieft eens uitleggen hoe ik MB’s kan delen? Ik ben hier al weken mee bezig en de diverse personen aan de telefoon melden telkens dat dit binnenkort kan maar ik wacht nu al wéken, ook niet echt klantvriendelijk. (zie ook mijn bericht hierboven)