Skip to main content

Hallo,

Onlangs ben ik (ongevraagd) overgezet van Telfort naar KPN maar nu kan ik mijn NAS niet meer lokaal benaderen dmv een extern adres. Ik heb contact gehad met de fabrikant van de NAS en die geeft aan dat dit te maken heeft met NAT loopback van mijn Experiabox VGV7519.

Dit zegt mij niets maar het heeft al jaren probleemloos gewerkt maar sinds de omzetting niet meer.

Ik heb gezocht maar kan nergens een dergelijke instelling vinden op deze router, ik lees wel veel problemen van andere gebruikers die voor dit probleem een V10 hebben ontvangen.

Mb's delen kan alleen tussen 2 KPN abonnementen. Dus u zult eerst uw eigen abonnement moeten verlengen, dan heeft u een KPN abonnement. En dan kunt u mb's delen met het kids abonnement. 


Pfff, wat een ingewikkeld gedoe weer: ik “zit” momenteel bij KPN maar eigenlijk toch niet??? Waarom zie ik in de KPN app dan wel alle gegevens staan en de optie om MB’s te delen?


Pfff, wat een ingewikkeld gedoe weer: ik “zit” momenteel bij KPN maar eigenlijk toch niet??? Waarom zie ik in de KPN app dan wel alle gegevens staan en de optie om MB’s te delen?

Hallo @BennoZ , dat is inderdaad een zeer storende fout bij KPN inzake TFT-klanten.:sob:

 


Hallo @BennoZ, het klopt wat Nick zegt. Jij hebt een oud-Telfort abonnement. Je kunt daarmee inderdaad geen MB's delen. :-(


De zóveelste blunder van KPN, zucht. De medewerkers aan de telefoon vertellen namelijk dat dit wél kan!

Dus ik zit niet meer bij Telfort maar wel bij KPN maar kan geen gebruik maken van de mogelijkheden van KPN??? 😳😳😳


Hallo @BennoZ , zoals je weet ben je als TFT-klant gemigreerd naar KPN onder dezelfde voorwaarden/mogelijkheden/prijzen e.d. als bij Telfort.

Als je van de diensten van KPN gebruik wilt maken zul je een ‘echt’ KPN-abo moeten nemen.

Daar hangen dan wel de KPN-voorwaarden en prijzen aan.

Er is dus geen blunder van KPN, alles is duidelijk naar de TFT-klanten toe gecommuniceerd dat er voor TFT-klant inzake de dienstverlening/voorwaarden/prijzen niets verandert.

De enigste duidelijke fout van KPN is de link in MijnKPN om MB's te kunnen delen, ik heb dit ook aan KPN doorgegeven via dit forum en men gaat daar aandacht aan besteden.

 

 


Hallo Jan,

Befankt voor je reactie. Ik heb het over blunders omdat mij aan de telefoon telkens vekeerde beloftes worden gegeven. Zo is mij o.a. verteld dat zowel mijn vrouw en ik een KPN abonnement hebben. Er is ook nooit gesproken over een migratie onder dezelfde TFT voorwaarden; dat hoor ik nu pas voor het eerst en nu begrijp ik ook e.e.a. 
En wat betreft de andere blunders:

  • Het kids abonnement zou zaterdag ingaan dat werd toen dinsdag en uiteindelijk pas ruim een maand later.
  • De gratis € 25,00 aansluitkosten werden gewoon berekend. 
  • Mijn abonnement is tijdens de migratie fout overgenomen waardoor ik te veel betaal (dat wordt overigens nog steeds keihard ontkend).
  • Het oorspronkelijke probleem waar dit topic mee is gestart.
  • En zo kan ik uren doorgaan. Bij Telfort heeft alles jarenlang probleemloos gewerkt, dus dit is wel een klap in je gezicht, zeker omdat ik heel vroeger ook bij KPN heb gezeten en vanwege de vele problemen en onduidelijkheden ben overgestapt naar Telfort. 

Pfff, wat een ingewikkeld gedoe weer: ik “zit” momenteel bij KPN maar eigenlijk toch niet??? Waarom zie ik in de KPN app dan wel alle gegevens staan en de optie om MB’s te delen?

Hallo @BennoZ , dat is inderdaad een zeer storende fout bij KPN inzake TFT-klanten.:sob:

 

Dat is helemaal geen fout. U was TFT klant. KPN heeft deze klanten overgenomen, waarbij alle bestaande abonnementen ongewijzigd door zouden lopen. U kon geen mb's delen bij TFT, dus u kunt dat met uw huidige abonnement nog steeds niet. Dat is gewoon logisch. U gaat er halverwege de looptijd van een abonnement geen functies bij krijgen die er bij het afsluiten van dat abonnement niet waren. Echt niet.


Zie mijn reactie op Jan. Er is mij totaal iets anders medegedeeld aan de telefoon door KPN. 
Enne, deze tekst klopt ook niet:

”KPN heeft deze klanten overgenomen, waarbij alle bestaande abonnementen ongewijzigd door zouden lopen.”

Was dat maar waar...


Zie mijn reactie op Jan. Er is mij totaal iets anders medegedeeld aan de telefoon door KPN. 

Dat begrijp ik, dat had niet mogen gebeuren. Maar ik reageerde op Jan die het niet kunnen delen van mb's met een oud TFT abonnement een "storende fout" noemde.


Nou ik vind het wél een nogal storende fout. In mijn KPN app staat dat ik gewoon MB’s kan delen maar na veel klikken blijft ‘ie ‘hangen’. Die hele tekst met link moet er niet staan natuurlijk bij een TFT abonnement, zie foto. 
Net zo storend als dat je telkens die KPN popup moet annuleren bij het inloggen, en dat ze bij KPN het glas halfleeg zien ipv halfvol (het voortgangsbalkje loopt OP ipv af: je begint de maand met veel MB’s dus het groene balkje zou helemaal vol moeten zijn, en hoe verder de maand vordert hoe MINDER MB’s je over hebt dus hoe korter het groene balkje moet zijn.) Zo doet Telfort dat ook in exact dezelfde app maar dan met blauwe kleuren ipv groen, maar dat even terzijde 😊
 

 


Pfff, wat een ingewikkeld gedoe weer: ik “zit” momenteel bij KPN maar eigenlijk toch niet??? Waarom zie ik in de KPN app dan wel alle gegevens staan en de optie om MB’s te delen?

Hallo @BennoZ , dat is inderdaad een zeer storende fout bij KPN inzake TFT-klanten.:sob:

 

Dat is helemaal geen fout. U was TFT klant. KPN heeft deze klanten overgenomen, waarbij alle bestaande abonnementen ongewijzigd door zouden lopen. U kon geen mb's delen bij TFT, dus u kunt dat met uw huidige abonnement nog steeds niet. Dat is gewoon logisch. U gaat er halverwege de looptijd van een abonnement geen functies bij krijgen die er bij het afsluiten van dat abonnement niet waren. Echt niet.

Hallo @Nick83 , dan heb je mij verkeerd geïnterpreteerd.

De enigste duidelijke fout van KPN is de link in MijnKPN om MB's te kunnen delen, ik heb dit ook aan KPN doorgegeven via dit forum en men gaat daar aandacht aan besteden.

Ik gaf aan dat in MijnKPN bij TFT-klanten een link staat die je aan kunt klikken om MB's te delen, maar TFT-klanten kunnen helemaal geen MB's delen en worden zo op het verkeerde pad gezet met de nodige onnodige vragen en frustraties.

Die link hoort daar dus niet te staan bij TFT-klanten, dat is dus de grote fout die ik dus ook via dit forum aan KPN gemeld heb.

 


Mijn hemel, ik hou mijn hart vast na het lezen van dit bericht; welke problemen zouden er nu ontstaan?

KPN doe je best en laat eens 1 keertje zien dat een dergelijke omzetting naad-en probleemloos kan geschieden. 
 

Telfort Thuis wordt KPN Thuis


Het is zeker heel spijtig dat je verkeerd bent geïnformeerd. Mijn excuses daarvoor. Ook de problemen rondom de nieuwe aansluiting zijn inderdaad erg onprettig geweest. Dit is echter uiteindelijk ook opgelost volgens mij. Dit staat echter los van de migratie van Telfort naar KPN. Daarbij is inderdaad gewoon overgenomen wat jij al had. Ik lees dat je het nog niet eens bent met de uitleg daarover, echter kan ik hier niets anders van maken. Je had toen je nog Telfort klant was, al een tijdje andere kosten dan je partner. Dat kan je ook gewoon op de facturen zien. 

 

Voor wat betreft ‘Telfort Thuis wordt KPN Thuis': we hebben al heel wat klanten overgezet. Dit gaat allemaal naar wens. Ik ga er dan ook vanuit dat dit bij jou niet anders zal zijn. Mochten we hierin toch nog iets voor je kunnen doen, laat het gerust weten. 


@Marcia_  ik gebruik dit topic maar weer even om een nieuw probleem aan te geven. Zojuist 14min en 38sec met de klantenservice gebeld maar de mevrouw aan de telefoon klonk niet echt deskundig, gaf ‘vreemde’ antwoorden en verbrak uiteindelijk de verbinding. Dat terwijl ik heel beleefd heb gereageerd, maar het verbreken van de verbinding kan ook een toevallige storing zijn. 
Wat is het probleem: mijn zoontje krijgt zojuist een melding dat hij door zijn data heen is, 1GB en dat is onmogelijk omdat hij zowel thuis als op school altijd op wifi zit. Dat hebben we hem heel goed ingeprent en dat doet hij dan ook. Als hij buiten het bereik van wifi is, gebruikt hij geen data, alleen het noodzakelijke zoals een Whatsapp sturen e.d. Ook kreeg hij vandaag geen sms dat hij op 75% zit. Automatische updates en hotspot staan uit. 
Nu heb ik de factuur van september er eens bijgepakt en daar klopt totaal niets van, het begint al op de eerste regel, op 01-09 om 0:00u 100096 Kb!! verbruikt, en om 0:01 3702 Kb. Dat is de nacht van maandag op dinsdag en dan slaapt hij al. Daarnaast ligt zijn telefoon NIET op zijn kamer maar bewust bij ons met continu wifi verbinding. Daarnaast staan er vaak een groot aantal MB’s op tijden waarbij hij les op school heeft. Ten eerste heeft hij altijd Wifi op school, ten tweede moeten ze op zijn school de telefoon inleveren. 
Volgens de klantenservice van KPN ligt het aan zijn ‘netwerkinstellingen’ en ‘daar is niets aan te doen’ zegt ze. Vervolgens zegt ze ‘een iPhone gaat regelmatig uit zichzelf het IOS downloaden en dat kost veel data.’

Dat is klinklare onzin:

  • Een iPhone gaat nooit uitzichzelf IOS downloaden buiten het wifi netwerk. 
  • Hij heeft het nieuwste IOS zelf al geinstalleerd.
  • Het automatisch downloaden van IOS gaat natuurlijl niet mondjesmaat in losse ‘brokken’ over de maand verspreid. 

Kortom nogal vreemd dit allemaal. Zou je dit a.u.b. eens tot de bodem willen uitzoeken? Ik heb inmiddels al genoeg gedoe gehad met KPN zoals je weet (zie voorgaande berichten) en wil nu wel eens een keer ongestoord gebruik kunnen maken van jullie diensten. Het gaat dus om het dataverbruik van september en oktober. 
 

P.S. De omzetting van Telfort thuis naar KPN afgelopen weekend is gelukkig vlekkeloos verlopen (tot nog toe 😉)
 

Met vriendelijke groet, Benno


 Zojuist 14min en 38sec met de klantenservice gebeld maar de mevrouw aan de telefoon klonk niet echt deskundig, gaf ‘vreemde’ antwoorden en verbrak uiteindelijk de verbinding. Dat terwijl ik heel beleefd heb gereageerd, maar het verbreken van de verbinding kan ook een toevallige storing zijn. 

Nee, dst is geen toevallige storing, dat is policy. Als een gesprek niet tot een oplossing gaat leiden dan wordt de verbinding verbroken immers dan kan de betrokken medewerker beter iemand anders proberen te helpen. Dit onbeschofte fenomeen komt veel maar dan ook echt veel te vaak voor om nog een toevalligheid te kunnen zijn.

Het is feitelijk onbeschoft richting jou als abonnee maar overall misschien wel beter voor de abonnee. Overigens is het daardoor niet minder onbeschoft om op zo'n manier het gesprek te beëindigen.

 

Wat is het probleem: mijn zoontje krijgt zojuist een melding dat hij door zijn data heen is, 1GB en dat is onmogelijk omdat hij zowel thuis als op school altijd op wifi zit. Dat hebben we hem heel goed ingeprent en dat doet hij dan ook. Als hij buiten het bereik van wifi is, gebruikt hij geen data, alleen het noodzakelijke zoals een Whatsapp sturen e.d.

Heeft hij de mobiele data dan ook echt uit staan op zijn telefoon?

Heb je ook al gekeken welke apps die mobiele data verbruikt hebben?


Wát een rare reactie, ik schreef dat ik juist heel netjes en beleefd heb gereageerd. Daarnaast werd de verbinding verbroken toen ik lang in de wacht stond toen de medeerkster iets aan het uitzoeken was. 


Wát een rare reactie, ik schreef dat ik juist heel netjes en beleefd heb gereageerd. Daarnaast werd de verbinding verbroken toen ik lang in de wacht stond toen de medeerkster iets aan het uitzoeken was. 

Ja, klopt en het was dan ook heel onbeschoft dat die medewerker van KPN zomaar het gesprek beëindigd door de haak er op te gooien en niet eerst het gesprek even terug te nemen.