Skip to main content

Ik heb de upnp open staan en ik krijg alsnog nat type 2 op de ps4. Nu wil ik dit graag veranderen. Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen? ik heb wel gelezen dat nat 2 het hoogst haalbare is als de ps4 via een router aangesloten is. Maar bij vrienden van mij met kpn internet en ps4 staat de nat type op 1 open. Dus het zou toch moeten kunnen. De vraag is dan ook hoe krijg ik dit voor elkaar?

Iemand? 


Ha @mike-82, welkom! Voor zover ik weet, zou dit inderdaad voldoende moeten zijn voor het gamen. Waarom zou je 'm op 1 willen zetten? Loop je alsnog ergens tegen aan? Wellicht dat @wjb of een ander lid van de community hier iets over kwijt kan!


Je zal ook geen nat type 1 kunnen krijgen immers jouw PS4 hangt achter een natting device.

Krijgt die vrienden wellicht nat type 1 te zien binnen een spel?

Hebben die vrienden wellicht port-forwardings ingesteld staan of zelfs hun PS4 als DMZ Host aangesloten?

Lees anders ook dit artikel even.

 


Je zal ook geen nat type 1 kunnen krijgen immers jouw PS4 hangt achter een natting device.

Krijgt die vrienden wellicht nat type 1 te zien binnen een spel?

Hebben die vrienden wellicht port-forwardings ingesteld staan of zelfs hun PS4 als DMZ Host aangesloten?

Lees anders ook dit artikel even.

 

Ik had voor de V10A op de ps4 altijd Nat type open staan. Nu met de V10a staat deze dus op type 2. Ik Zie het zowel op de ps4 als binnen het spel type 2 staan. Wij spelen allemaal hetzelfde spel en hij ziet zowel op de ps4 als in het spel type 1 staan. Vrienden met ziggo hebben ook gewoon nat type 1. Nat type 2 is oke maar zou het liever gewoon open willen hebben op type 1. Merk nog regelmatig dat met online gamen het even duurt voordat er een lobby gevonden wordt. 

Hebben die vrienden wellicht port-forwardings ingesteld staan of zelfs hun PS4 als DMZ Host aangesloten? Dit heeft hij niet ingesteld. Alles staat gewoon op auto ingesteld via de ps4. 

Dus is er een mogelijkheid om toch type 1 te krijgen? wellicht met IPV6 of een andere manier?

 


Dus is er een mogelijkheid om toch type 1 te krijgen? wellicht met IPV6 of een andere manier?

Met IPv6 is NAT type 1 mogelijk aangezien er bij IPv6 geen sprake is van natting.