Skip to main content

Ik heb via kpn een abonnement en heb de simkaart in een mifi router zitten wat perfect werkt en heb ook erg hoge snelheid alleen het enige probleem is dat ik op mijn ps5 wanneer ik het internet wil instellen een nat type mislukt melding krijg. Ik heb al van alles geprobeerd port forward lukte ook niet. Ik heb de mifi router van tp link archer mr200.

Kan iemand mij hiermee helpen aub 

Poortforwarding op het mobiele netwerk kan helemaal niet. Dus dat is nutteloos. Hier is geen oplossing voor. Je gaat het op het mobiele netwerk met een particulier abonnement van KPN nooit voor elkaar krijgen om de NAT status "open" te krijgen.

Je zou Klik&Klaar van Odido kunnen proberen. Anders gewoon een vaste aansluiting. 

Oh echt zonde is dat een ding van KPN dan? Via mijn mobiele netwerk van Odido en van Simyo heb ik beide nat type 2 die werken goed ( Simyo zit ook nog is op het netwerk van KPN) ik hoor graag mog van je

NAT type 2 is nog steeds niet "open" toch?

Zou ik echt niet weten eigenlijk. Met nat type 2 kan ik wel online spelen met me playstation en krijg via kpn constant de melding dat de nat verbinding mislukt is

KPN gebruikt CGNAT op het mobiele netwerk. Dat houd in dat er bij KPN ook nog een NAT is. Je zit dan simpel gezegd achter 2 routers. Elke router heeft een NAT.

De router bij je eigen, daarop kun je UPnP aanzetten zodat de Playstation zelf poorten open kan zetten. Maar de router bij KPN blijft dicht. Dus het werkt niet.

Sommige mobiele netwerken van andere providers gebruiken geen CGNAT.

Reageer