Skip to main content
Antwoord

Nefit Easy heeft plots geen verbinding met Experia Box V10

• September 1, 2025
  • 9 reacties
  • 142 keer bekeken

Heb al jaren de Nefit Easy in gebruik met Experia V10. Maar plots geen verbinding meer. Heb de theromostaat meerdere keren een reset gegeven. Als ook de Experia box meerdere malen een herstart gegeven. WIFI icoontje krijg ik groen Vinkje, maar wereldbol een rood kruis. Iemand suggestie hoe het probleem op te lossen?

Beste antwoord door JDD

Er staat toch een inlognaam en wachtwoord op de Nefit voor de wifi .

Misschien werkt dit:

Zet de cv ketel uit haal de stekker eruit , reset de Nefit met een prikkertje door de reset knop in te drukken na de reset de CV ketel weer aansluiten kijk nu op je mobiel bij wifi , eerst log in je modem ga naar wifi instellingen en zet het kanaal op 1, 6, of 11 of op auto

Direct op de thermostaat:

• Druk op de knop op de thermostaat of ga naar de instellingen. 
  • Zoek naar een optie om verbinding te maken met een wifi-netwerk. 
  • Navigeer door de lijst met beschikbare netwerken en selecteer jouw netwerk. 
  • Voer het wachtwoord in met de toetsen op de thermostaat. 
  • Druk op OK om de verbinding te maken. 

Na het invoeren van de gegevens zal de Nefit Easy de verbinding met je nieuwe wifi-netwerk tot stand brengen. 

Bij inloggen nefit wifi netwerk de inlognaam en wachtwoord gebruik wat staat in je modem bij 2,4 ghz  wat je ook gebruik voor je mobiel

Admin: voor de leesbaarheid reacties samengevoegd

9 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • September 1, 2025

Login je modem kijk daar of hij daar staat bij de wifi. Heb je de app van Nefit op je mobiel heb je daar wel verbinding of kijk onder wifi op je mobiel of hij daar wordt aangegeven..

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 1, 2025

Ik heb de app maar kan daar ook niet mee inloggen. Op de modem zie ik de Nefit niet bij staan.

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • September 1, 2025

Er staat toch een inlognaam en wachtwoord op de Nefit voor de wifi .

Misschien werkt dit:

Zet de cv ketel uit haal de stekker eruit , reset de Nefit met een prikkertje door de reset knop in te drukken na de reset de CV ketel weer aansluiten kijk nu op je mobiel bij wifi , eerst log in je modem ga naar wifi instellingen en zet het kanaal op 1, 6, of 11 of op auto

Direct op de thermostaat:

• Druk op de knop op de thermostaat of ga naar de instellingen. 
  • Zoek naar een optie om verbinding te maken met een wifi-netwerk. 
  • Navigeer door de lijst met beschikbare netwerken en selecteer jouw netwerk. 
  • Voer het wachtwoord in met de toetsen op de thermostaat. 
  • Druk op OK om de verbinding te maken. 

Na het invoeren van de gegevens zal de Nefit Easy de verbinding met je nieuwe wifi-netwerk tot stand brengen. 

Bij inloggen nefit wifi netwerk de inlognaam en wachtwoord gebruik wat staat in je modem bij 2,4 ghz  wat je ook gebruik voor je mobiel

Admin: voor de leesbaarheid reacties samengevoegd

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • September 1, 2025

​@Deevid (Ik heb zelf hier ook de Nefit Easy en de V10.) De eenvoudigste eerste stap die je kunt doen, is de Nefit Easy even voorzichtig losmaken van de grondplaat en daarna weer terugplaatsen. Mocht dit niet helpen dan kun nog altijd de Nefit Easy resetten.  

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Deevid, welkom op onze community! Ik zie al een paar goede tips en ​@JDD heeft er zelfs n mooi stappenplan voor gemaakt. Kom je er uit zo? We denken graag even mee!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 8, 2025

Dankzij de uitleg van JDD is het opgelost. Dank je wel voor de hulp.

• Nieuwkomer
  • October 30, 2025

Sinds de update van de V10 begin deze week: Hetzelfde probleem gehad. Van het ene op het andere moment werkte het niet meer. Dus inderdaad:  WIFI icoontje krijg ik groen Vinkje, maar bij de wereldbol een rood kruis. Ook het andere 'knopje’met het handje werkte niet meer. Niets, behalve dat ik de temperatuur hoger kon zetten.

Zojuist heel lang met klantenservice gebeld. Allerlei dingen moeten doen/veranderen in het modem: Extra 2,4 Ghz aan moeten maken, 5 ghz uit, Nefit resetten, daarna inloggen op extra 2,4 Ghz etc.etc. Maar de dame aan de telefoon kwam er niet uit. Dan moest het probleem toch ECHT bij Nefit liggen. Ze kon niets meer voor mij betekenen. Zij of KPN had AL het mogelijke nu gedaan. Ik moest maar Nefit contacteren. Thermostaat misschien kapot?

Zelf verder in het modem gezocht. En de oplossing (voor mij) gevonden: Ga naar BEVEILIGING, dan naar de tab FIREWALL. Die staat nu standaard op AANGEPAST. Dat veranderen naar STANDAARD en het probleem is opgelost. 

Nefit thermostaat even loskoppelen en alles werkt weer. Tenminste bij mij. Eventueel modem opnieuw opstarten.

Wel moet je helaas de app op je te telefoon helemaal opnieuw invullen, alle gegevens.

Zelf maar terug gebeld naar KPN. Hen de oplossing doorgegeven zodat ze mensen wel of sneller kunnen helpen en niet doorverwijzen naar NEFIT, want die kunnen niets voor je betekenen en op sites van dealers van Nefit staat dit ook: Contact opnemen met de klantenservice van KPN.

Wel wat 'raar’dat een klant de oplossing zelf moet uitvinden. Maar daar is dit forum dan uitstekend voor!

• October 30, 2025

De firewall zo instellen dat er standaard allerlei poorten dicht staan is het stomste dat KPN had kunnen doen. Geen enkele andere provider doet dat. En ook geen enkele consumentenrouter die je kan kopen in de winkel staat zo ingesteld. 

• Nieuwkomer
  • October 30, 2025

De firewall zo instellen dat er standaard allerlei poorten dicht staan is het stomste dat KPN had kunnen doen. Geen enkele andere provider doet dat. En ook geen enkele consumentenrouter die je kan kopen in de winkel staat zo ingesteld. 

Erger nog vind ik dat de klantenservice me niet kan helpen, zeggen dat het probleem echt, echt, echt bij mij of Nefit zit, zelf moet gaan zoeken, oplossing vinden. Maar goed, (bij mij) gelukt...dus hopelijk hebben andere mensen hier iets aan,