Skip to main content

Goedendag.

Ik heb 2 Nest protect v2 gekocht , en wilde die even snel plaatsen. Maar dat snel is nog niet gelukt.

Met het verbinding maken gaat het fout.

Mijn wifi geeft 2,4 en 5ghz door met het zelfde wachtwoord.

Als ik in de Nest app mijn 2,4ghz verbind, dan kan hij geen verbinding maken. 

Ik zie wel tussen alle wifi signalen het signaal van de Nest staan.

Ik heb glasvezel en een V10. 

Ik heb wel vaker last gehad met het verbinden van een nieuw apparaat,  maar dan lukt het met de WPS knop wel.

 

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Hoor graag van iemand! 

Het klinkt misschien logisch maar is het wachtwoord wel correct? Als je alleen de v10 hebt kun je eventueel de wifigegevens opnieuw instellen. als je een (of meer) Experia WiFi hebt kun je de KPN Thuis App gebruiken.


Reset de nest’s eens helemaal ( knop indrukken tot hij aangeeft te gaan resetten meen ik) en probeer je frequentie banden eens scheiden in je V10 zodat je verschillende namen hebt en je de 2,4 kunt toewijzen.

(kennelijk is er op de protects een firmware upgrade geweest want ik merk veranderingen oa in de stem)

 

 


Reset de nest’s eens helemaal ( knop indrukken tot hij aangeeft te gaan resetten meen ik) en probeer je frequentie banden eens scheiden in je V10 zodat je verschillende namen hebt en je de 2,4 kunt toewijzen.

(kennelijk is er op de protects een firmware upgrade geweest want ik merk veranderingen oa in de stem)

 

Alvast bedankt voor jullie antwoorden. De frequentie banden hebben allebij al een apparte naam. En ik kan hem ook selecteren in de nest app, maar er blijft staan "het nest netwerk word ingelsteld" en daarna geeft hij een foutmelding P000(0.65)

En ik heb al van 1 van de rookmelders gereset en opnieuw geprobeerd.

Heb de v10 naar fabrieksinstelling gereset. En heb de nest app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

Ik heb geen experia wifi, heb alleen een devolo draadloze ontvanger set.

Tot op heden geen succes 

 


Welke versie devolo’s zijn het? Misschien klopt er iets niet in de instellingen, heb je al gekeken met devolo cockpit of alles klopt?


Heeft met de Devolos niks te maken het is puur Wi-Fi gerelateerd.

 

Probeer hem eens vlakbij je modem te koppelen.


Welke versie devolo’s zijn het? Misschien klopt er iets niet in de instellingen, heb je al gekeken met devolo cockpit of alles klopt?

Het is de dLAN 1200+ WIFI ac

Ik heb in de cockpit gekeken en de wifi geclooned,  en gezorgd dat alle namen en wachtwoorden gelijk zijn.

Heb ook de wifi van de devolo uitgezet en de 5ghz van de Expediabox, zodat alleen  de 2,4ghz van de Expediabox signaal geeft.

Opeens lukte het om er 1 te koppelen, ik blij! Maar toen gaf de Nest app aan dat ik Offline ben, en wat ik ook probeer, ik krijg hem niet online. En hierdoor kan ik de andere Rookmelder niet koppelen.

Ik ga het in de meterkast nog een keer proberen


Welke versie devolo’s zijn het? Misschien klopt er iets niet in de instellingen, heb je al gekeken met devolo cockpit of alles klopt?

Het is de dLAN 1200+ WIFI ac

Ik heb in de cockpit gekeken en de wifi geclooned,  en gezorgd dat alle namen en wachtwoorden gelijk zijn.

Heb ook de wifi van de devolo uitgezet en de 5ghz van de Expediabox, zodat alleen  de 2,4ghz van de Expediabox signaal geeft.

Opeens lukte het om er 1 te koppelen, ik blij! Maar toen gaf de Nest app aan dat ik Offline ben, en wat ik ook probeer, ik krijg hem niet online. En hierdoor kan ik de andere Rookmelder niet koppelen.

Ik ga het in de meterkast nog een keer proberen

Mmmmm. Probeer een andere ssid ssid_2 ofzo. 


Welke versie devolo’s zijn het? Misschien klopt er iets niet in de instellingen, heb je al gekeken met devolo cockpit of alles klopt?

Het is de dLAN 1200+ WIFI ac

Ik heb in de cockpit gekeken en de wifi geclooned,  en gezorgd dat alle namen en wachtwoorden gelijk zijn.

Heb ook de wifi van de devolo uitgezet en de 5ghz van de Expediabox, zodat alleen  de 2,4ghz van de Expediabox signaal geeft.

Opeens lukte het om er 1 te koppelen, ik blij! Maar toen gaf de Nest app aan dat ik Offline ben, en wat ik ook probeer, ik krijg hem niet online. En hierdoor kan ik de andere Rookmelder niet koppelen.

Ik ga het in de meterkast nog een keer proberen

Mmmmm. Probeer een andere ssid ssid_2 ofzo. 

Nu kom ik ook niet meer in mn Denon receiver en logitech harmony!


Ik heb op al mn apparatuur de wifi opnieuw ingesteld, en nu werkt dat wel allemaal weer. Maar de rookmelders nog steeds niet.

Ik merkte wel dat mijn losse Denon Home box ook niet met via de wifi verbonden kon worden. Het is me wel gelukt met de WPS knop, dat werkt in 1keer.

Misschien dat iemand daar iets aan heb? 

 


Heeft iemand nog een idee? 

Als ik probeer een andere experia box te regelen/kopen zou dat kunnen schelen? 

 


Het moet gewoon kunnen werken met de Experiabox 10 dus nee dat hoort niets uit te maken.

 

Probeer de fabrikant eens te  contacteren of hun nog tips hebben?