Skip to main content

Goedemiddag,

Zodra ik mijn Nest Thermostaat aanzet & “toelaat” in het wifi netwerk.
Zal het gehele netwerk zich om een voor mij momenteel nog onduidelijke reden gaan herstarten.
Echter zo lang hij verbonden is met het wifi netwerk, is de Nest wel te benaderen & te gebruiken.
Na de herstart van de Experia box doet hij zich ook weer netjes aanmelden & beschikbaar stellen.

De “reboot” van de Experia box gebeurt op willekeurige momenten & helaas kan ik niet vastleggen wat het veroorzaakt. (behalve dat het met de Nest te maken heeft)


Heeft iemand ideeën om dit op te lossen?
Zo ver ik kon zien was er nog niet een topic op het forum met dit specifieke probleem.


Zodra de Nest uitgeschakeld wordt kan ik dagen zonder problemen gebruik maken van het internet.
Uiteraard is het echter wel de bedoeling om ook de Nest te gebruiken. 

Alvast bedankt!

 

Bob

Nest een vast IP-adres geven geeft nog steeds op verschillende tijdsintervallen reboots.
In Log bestanden staan naar mijn idee geen opmerkelijke dingen, je ziet wel dat de gehele box zich herstart & opnieuw datum/tijd moet binnenhalen.


Tevens is via “advanced configuration” de wireless mode aanpassen niet de oplossing gebleken.
Dit werd vanuit Google geadviseerd om 802.11 b+g+n aan te houden.

 


@B Verkaik, welkom. 

Wat een specifiek probleem. En ook wel bijzonder. Ik kan mij bijna niet voorstellen dat dit door de Nest gebeurd. @wjb @Nick83 iemand van jullie een idee hoe dit zou kunnen?


Inderdaad een bijzonder fenomeen.

Ik heb geen idee wat dit zou kunnen veroorzaken.


@Bart_Z  & @wjb, Alle problematiek is inmiddels verholpen na het toevoegen van een eigen router.
Voor mij was dit de oplossing, als meer klanten er last van hebben lijkt het mij dat er iets in de standaard box niet goed zit.
 


Zeker weten doen we dat niet. Er zijn een hoop mensen die een nest thermostaat gebruik in samenwerking met een experiabox. Daar zijn geen problemen. 

Wat er bij jou aan de hand was, durf ik niet te zeggen. Ik ben in  ieder geval blij dat je het hebt kunnen oplossen met een eigen router. Heb je de hele experiabox vervangen? Of staat deze ‘achter’ de experiabox?


Goedemiddag Erwin,

Deze staat achter de experiabox, wat verbazingwekkend gemakkelijk te regelen was.😋

​​​