Skip to main content

Hoi,

 

Ik heb een paar dagen geleden een setje Nest Wifi aangeschaft, nu heb ik om in het hele huis dekking te hebben de wifi van de experiabox nog aangelaten, maar dat is een apart wifi signaal, dus als ik beneden zit en ik wil de wifi speakers van boven kunnen aansturen (waar de nest wifi zich bevindt), gaat dat alleen als ik boven zit en andersom.

Weet iemand daar een oplossing voor? Ik heb al opgezocht of je de experiabox v10a in bridge mode kan zetten, maar dat schijnt niet te kunnen, heb een dmz op het ip adres van de nest wifi gezet, ook geen success. De Google Wifi app kan niet eens de LAN ip veranderen naar 192.168.2.xxx.

Iemand een idee voor een eventuele oplossing?

 

Gr,

Jayco de Ligt

Welkom op het forum @jdeligt! Door de drukte op het forum, komen we nu pas aan jouw topic toe, excuus voor de late reactie!

Heb je het inmiddels voor elkaar? Zo nee, heb je de ‘router’ van de Nest Wifi vlak bij de Experia Box staan op het moment? In dat geval zou je de wifi functie van de Experia Box uit kunnen schakelen, je maakt dan alléén gebruik van het signaal van de Nest Wifi :slight_smile:

 


Bridge modes zou in dit geval geen enkel nut hebben. Want dan zou wifi op de Experiabox uitgeschakeld worden. DMZ heeft hier ook helemaal niets mee te maken.

De Google nest zou je in accespoint mode moeten zetten. Maar het is de vraag of dat kan. En of je dat überhaupt wil. Want daarmee verlies je enorm veel functies van de nest.

De enige echte oplossing hiervoor is gewoon meer Google nest wifi punten aanschaffen.


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag!