Skip to main content

Ik ben net aangesloten bij KPN. Het probleem is dat ik nu niet meer ik mijn Synology NAS kan komen en DOMOTICZ werkt ook niet meer. Wie kan mij hierbij helpen?

Waarschijnlijk komt dit omdat u deze apparaten een vast ip heeft gegeven. Statisch ingesteld op het apparaat. Kan dat? Heeft u dat gedaan?


Klopt. ik weet ook niet hoe ik dat veranderen moet


ik rijg de melden dat DOMOTIZC offline is.


Heeft u de router van de vorige provider nog?


ja

 


ja

 

Dan kunt u de apparaten daar weer op aan sluiten. Dan kunt u er op inloggen en de ip instellingen op DHCP zetten. Daarna aansluiten op de KPN Box. 


Hoi @ulze48, is het gelukt met de tips van Nick83? 


Het probleem is voor het grootse deel verholpen. De NAS doet het weer en Domoticz doet het ook weer op twee schakel punten na. De slimme meter kan ik nog niet uitlezen en een temperatuur/vocht sensor geven nog wat problemen.


Het probleem is voor het grootse deel verholpen. De NAS doet het weer en Domoticz doet het ook weer op twee schakel punten na. De slimme meter kan ik nog niet uitlezen en een temperatuur/vocht sensor geven nog wat problemen.

Zijn dat apparaten die via WiFi werken?


De schakelpunten zijn van Sonoff en werken via WiFi. Behave de slimme meter, deze zit rechtstreeks aangesloten op mijn NAS. Misschien moet ik die verwijderen uit Domoticz en daarna opnieuw installeren.