Skip to main content
Antwoord

Netatmo deurbel kan geen verbinding maken met KPN Box 12

• October 27, 2025
  • 8 reacties
  • 64 keer bekeken

Anput
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

nu wij verhuisd zijn heb ik sinds 4 mnd een nieuwe wifi van KPN de box 12

wij hebben alle apparatuur kunnen aansluiten op de wifi zonder problemen.

maar… we zijn nu bezig om onze “oude” videodeur bel van Netatmo ( net 2 jaar oud) te installeren.

we hebben de deurbel terug gezet naar fabrieksinstellingen en willen opnieuw de deurbel installeren, we hebben de deurbel rechtstreeks op onze smartphone motorola gezet.

de wifi verbinding komt niet tot staand, de deurbel werkt op 2,4 ghz , waar wij ook al 6 andere apparaten op hebben staan.

meerder malen KPN gebeld, wifi aan en uit moeten zetten, nieuwe software gekregen, maar helaas kunnen wij nog steeds niet de deurbel installeren.

we krijgen steeds de fout code 8.4.22,  geeft aan dat wij ons wachtwoord moeten controleren? alle andere apparaten werken wel met dezelfde wachtwoorden.

zijn er meerdere mensen met dezelfde problemen

hoe hebben jullie dit opgelost?

moet ik een eenvoudige wachtwoord kiezen of andere instellingen in de box 12?

Beste antwoord door Anput

maar… we zijn nu bezig om onze “oude” videodeur bel van Netatmo ( net 2 jaar oud) te installeren.

we hebben de deurbel terug gezet naar fabrieksinstellingen en willen opnieuw de deurbel installeren, we hebben de deurbel rechtstreeks op onze smartphone motorola gezet.

de wifi verbinding komt niet tot staand, de deurbel werkt op 2,4 ghz , waar wij ook al 6 andere apparaten op hebben staan.

meerder malen KPN gebeld, wifi aan en uit moeten zetten, nieuwe software gekregen, maar helaas kunnen wij nog steeds niet de deurbel installeren.

we krijgen steeds de fout code 8.4.22,  geeft aan dat wij ons wachtwoord moeten controleren? alle andere apparaten werken wel met dezelfde wachtwoorden.

Eindelijk gelukt.

Op de eerste plaats heb ik wpa 3 uitgezet. 

Nieuwe poging en mislukt, wpa keuze 2 en 3 aangezet . 

Op basis van een melding vanuit Netatmo Forum heb ik het wachtwoord aangepast. Het originele paswoord die kon zelf insteld bleek te lang te zijn.

Nieuw paswoord met Max 12 karakters opgegeten videobel werd geaccepteerd.

Helaas moest ik dus alle andere apparaten ook weer opnieuw installeren met mijn nieuwe paswoord.

Deze topic kan gesloten worden 

8 reacties

• October 27, 2025

Heb je de KPN Box 12 op WPA 2 staan? Want da ding kan misschien geen WPA 3?

Als dat niet helpt: WiFi 6 uitzetten. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 28, 2025

Beste ​@Anput het kan zijn dat de deurbel uitsluitend werkt via de 2.4-band en deze niet uit het modem kan filteren waar de 2.4- en de 5.0-band gelijktijdig aan staan.

Een oplossing kan zijn extra wifi binnen de modem aan te zetten en daarbinnen de 2,4-band te activeren en daar de deurbel op aan te sluiten.

Anput
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 28, 2025

Hoi Jan,

Uiteraard heb ik een 2,4 GHz ingesteld als extra WiFi en de 5 GHz uitgezet om te installeren. Netatmo gaf ook aan dat de deurbel alleen op de 2,4 werkt.

Vandaar dat ik het niet expliciet vermeld had, maar wel ingesteld had als basis om daar mee te beginnen. Helaas lukt dit niet. 

Bedankt voor je reactie 

Anput
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 28, 2025

Heb je de KPN Box 12 op WPA 2 staan? Want da ding kan misschien geen WPA 3?

Als dat niet helpt: WiFi 6 uitzetten. 

Instellingen op de 2,4 GHz gaf aan dat de mogelijkheid was om zowel wpa 2 als wpa 3 te kunnen installeren. Ik zal proberen om alleen wpa 2 aan te zetten.

Ook zal ik de optie WiFi 6 uitzetten. Word vervolgd 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 28, 2025

De 5.0-band kun je niet uitzetten binnen de modem, die staat altijd aan ​@Anput , dit gewoon even ter info.

Anput
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • October 29, 2025

Eindelijk gelukt.

Op de eerste plaats heb ik wpa 3 uitgezet. 

Nieuwe poging en mislukt, wpa keuze 2 en 3 aangezet . 

Op basis van een melding vanuit Netatmo Forum heb ik het wachtwoord aangepast. Het originele paswoord die kon zelf insteld bleek te lang te zijn.

Nieuw paswoord met Max 12 karakters opgegeten videobel werd geaccepteerd.

Helaas moest ik dus alle andere apparaten ook weer opnieuw installeren met mijn nieuwe paswoord.

Deze topic kan gesloten worden 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • October 29, 2025

Handige feedback voor andere gebruikers in de toekomst, bedankt voor het melden van de oplossing!

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Anput welkom op de KPN Community. Ik wil mij bij ​@bnh aansluiten, bedankt dat je jouw gevonden oplossing nog even met ons deelt. Dat is enorm waardevol voor toekomstige meelezers en de andere gebruikers op de Community. Post gerust nog eens een topic in de toekomst, we helpen graag.

We hebben trouwens ook een uitgebreide online kennisbank en gezellige huiskamer :-) . 

Ik wens je een fijne dag!