Skip to main content

Sinds een paar dagen krijg ik op mijn smart tv (SAMSUNG) NETFFLIX niet meer opgestart. HELP!

Ik ben hierover in contact met KPN/SAMSUNG en NETFLIX, iedereen verwijst naar elkaar met als uitkomst dat NETFLIX nog steeds niet wil opstarten. Wie heeft hier een goed idee bij? 

 

Je bedoelt dus écht de app in het televisietoestel, met de SAMSUNG afstandsbediening?

Haal eens 1½ minuut de stroomkabel van de TV uit het stopcontact.


Hoi Peter, 

het is de app op onze Samsung tv. Wat je benoemt als oplossing werkt niet, resetten niet, verbinding is goed, ip is goed. Netflix is goed. Alles werkt maar Netflix start niet op. Volgens Netflix ligt het aan KPN (dns) volgens KPN niet. Samsung kan er ook niets aan doen. Dus ….. help!


Hier ook Samsung TV. Ook KPN (zelfde dns). Hier werkt 't wel.

Is de TV via wifi of via UTP?

App al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?


En Netflix op jouw TV ontvanger, computer, telefoon en/of tablet doen het wel?


Wij maken gebruik van internet en bellen KPN en tv van ziggo. Op onze Samsung tv zit de Netflix app, net als YouTube, rtl xl, npo etc. 
daar loggen wij dus in middels de WiFi verbinding vanuit KPN experiabox v10. 
netflix doet het wel op al onze andere apparaten (telefoon, tablet, laptop). 
het werkt dus ineens niet meer op de Samsung smart tv met WiFi 


netflix doet het wel op al onze andere apparaten (telefoon, tablet, laptop). 
het werkt dus ineens niet meer op de Samsung smart tv met WiFi 

Probleem zit dus in de TV.

Werken andere apps wel op de TV? Sluit de TV eens via UTP kabel aan.


Wat is dat voor een kabel en hoe doe ik dat? 😱


Oeps….

Dat is waar o.a. de TV ontvanger met het modem mee verbonden is. (die kabel kun je bv. eventjes omzetten naar de tv, ben benieuwd of het dan wel werkt)

Foto voorbeeld utp kabel. kleur kan verschillen.


Die heb ik! En ik zie op tv een poort (lan) hiervoor en op de experiabox ook (wan). Kan ik zo dan verbinden of moet ik nog iets anders doen? Sorry ben niet thuis in deze materie 😊


Dat is waar o.a. de TV ontvanger met het modem mee verbonden is...

Oeps ... die heeft @DaanenSuus niet. :wink:


Tja we hebben niet allemaal overal verstand toch, vandaar onze hulpvraag. KPN wil ons niet helpen, verwees naar het forum. Maar wist niet dat er ook grappenmakers waren 


Doen andere apps zoals YouTube het wel op jouw Samsung?


We krijgen de Netflix app ook niet verwijderd op tv. Daar komt iemand voor langs vanuit Samsung 


Volgens Netflix ligt het aan KPN, ik weet het niet


Alle andere apps doen het wel gewoon


Reactie van Netflix

 

Vraag je internetprovider om na te gaan of je apparaat DNS-verzoeken goed verwerkt. DNS fungeert als telefoonboek voor het internet dat een adres (zoals www.netflix.com) omzet in iets wat je computer begrijpt. De servers van internetproviders zetten de informatie om, maar als er een probleem is met de DNS-server waarmee je apparaat verbindt, is het mogelijk dat Netflix niet werkt.

  • Vraag je internetprovider om bij wijze van test je apparaat te verbinden met een andere DNS-server.
  • Je internetprovider moet ook controleren of je apparaat de volgende vier adressen kan bereiken. Dit test een aantal verschillende verbindingsmogelijkheden voor Netflix en of de DNS-server werkt waarmee je bent verbonden:

 


En dit wil KPN dus niet doen, vinden wij heel vreemd eerlijk gezegd 


We krijgen de Netflix app ook niet verwijderd op tv. Daar komt iemand voor langs vanuit Samsung 

Hopelijk gaat dit het oplossen. Er is i.i.g. geen IP-block anders zouden andere apparaten ook niet op netflix komen.


Dus je denkt echt dat het aan tv ligt?


En dit wil KPN dus niet doen, vinden wij heel vreemd eerlijk gezegd 

De klantenservice van KPN zal dat inderdaad niet doen want dat valt buiten de scope van de ondersteuning.

Ik heb er overigens nog nooit van gehoord dat de dns server van KPN dit probleem zou veroorzaken en eigenlijk kan dat ook niet de oorzaak zijn immers Netflix werkt wel op andere apparaten en dus worden die IP adressen van die URL's gevonden.

Wat de oorzaak dan wel is kan ik helaas zo niet zeggen.


Dus je denkt echt dat het aan tv ligt?

Aangezien de rest het wel doet met Netflix op dezelfde internetaansluiting ( / wifi).


Ok, gaan we de medewerker van Samsung afwachten. Hopelijk is het dan opgelost. Dank!