Skip to main content

Ik heb een Netgear AX80 router achter een KPN-box 12 staan. Deze stuurt weer 2 bedrade access points aan. Supersnel, trekt meer dan 500Mbps over de wifi. Helemaal fijn.

 

Helaas gooit de kpn box de ax80 er regelmatig uit. Familie in paniek: ik weer druk met probleemzoeken. Ik had de wifi op de kpn-box uitstaan, maar daar inmiddels van teruggekomen. Ik heb vanaf de kpn-box de router een vast IP-adres gegeven (bovenaan de DHCP-range) en een DMZ op dit adres ingesteld. Vanaf de router zowel een vast adres meegegeven, als ook dynamisch ingesteld. De MTU staat op 1500.De leasetermijn op de kpnbox is max 24 uur, waarna deze regelmatig niet verlengt wordt en soms ook eerder wegvalt. In dit geval geval laat de kpn-box zien dat de poort Lan3 nog actief is, maar er wordt geen IP-adres uitgegeven. Het vervelende is, dat ik de router moet rebooten om weer een IP-adres toegewezen te krijgen. Vanaf de router aan de WAN-zijde een release en renew doen, heeft helaas geen effect. Het log van de router laat zien wanneer de internetverbinding wegvalt. Het log van de kpn-box laat op/rond dit tijdstip geen enkele indicatie zien. 

 

Dit is een probleem wat ik eerder bij ziggo niet had, die router/modem liet een 2e laag probleemloos toe.

 

Mijn vraag is, welke instelling zie ik mogelijk over het hoofd waarom dit niet duurzaam werkt?

Heeft u ook nog tv ontvangers? Deze zijn toch wel rechtstreeks op de KPN Box aangesloten? En niet via die Netgear? 

Wat is het merk en type van de accespoints? 


Hi Nick,

Dank voor meedenken.

TV-ontvangers zitten op kpn-box.

APs zijn ook netgear: AEX15 en een EX7300


Ok. De AEX15 kan ik niet vinden.

Heeft u de kabels al eens langs gelopen?

Misschien kunt u het eens een poosje proberen zonder deze 2 extra accespoints? Of misschien deze ook op de KPN Box aansluiten. Even wat spelen met verschillende opstellingen zou ik zeggen.


AEX ook wel bekend als AX1800.

 

APs werken op zich ook prima op KPN-box, maar het probleem zit niet aan Router-zijde (192.168.1.xxx), maar aan KPN-box zijde (192.168.2.xxx), die geeft IP-adres/lease niet meer uit aan router.


AEX ook wel bekend als AX1800.

 

APs werken op zich ook prima op KPN-box, maar het probleem zit niet aan Router-zijde (192.168.1.xxx), maar aan KPN-box zijde (192.168.2.xxx), die geeft IP-adres/lease niet meer uit aan router.

U heeft die AX80 toch wel aangesloten met de wan poort?


Ja, dat lukt wel


Hoi @wvtoledo, wat leuk dat je actief bent op het forum!

Heb je het inmiddels werkend gekregen? Is dat niet het geval dan heb je wellicht iets aan het volgende topic: Gebruik een eigen router achter de Experia Box. Kom je er met de informatie daar niet uit, dan zou je je vraag ook onder dat topic kunnen stellen. Goede hulp gegarandeerd! :blush:


Hoi Jose,

 

Ik heb daar inmiddels de vraag ook gesteld, ook hulp gekregen. Setup is nu wel iets stabieler, maar het probleem heeft zich van het weekend wel opnieuw voorgedaan. Inhoudelijke reageer ik in het andere topic.

 

Wouter