Beste leden,
Ik ben hier naar toe verwezen vanuit de KPN helpdesk omdat ik met een probleem zit.
Ik merk dat wanneer mijn PS4 of PS5 aan het downloaden is (een game bijvoorbeeld). Dit de rest van het netwerk verstoord (een soort unicast of network flood zoals je het wil noemen).
Op het moment van de download zowel in actieve of zogenaamde ruststand van de PS4/5, valt het KPN tv signaal weg, is mijn wifi niet meer te gebruiken en is ook het interne netwerkverkeer niet meer mogelijk (voorbeeld een tv serie van een aantal GB streamen naar mijn Nvidia Shield).
Ik heb het volgende geprobeerd: De PS4/5 hebben heb ik aangesloten op een router die in AP mode staat, en op Netgear GS105Ev2 switch, beide maakt geen verschil.
Als ik de PS4/5 rechtstreeks op de Experiabox aansluit zijn mijn downloads VEEL sneller (zoals het hoort volgens mij), en heb ik nergens verstoring op het netwerk, en blijft KPN tv het prima doen.
Bijgevoegd een simpele tekening van dit stukje netwerk. Vanuit de Experiabox loopt een goede cat6a kabel naar de woonkamer. Deze gaat naar de Netgear switch, en vanuit daar een aftakking naar de router in AP mode.
Op beide apparaten zitten andere apparaten aangesloten zoals een Samsung tv, Nvidia Shield, KPN tv.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is? Ik dacht eerst aan evt jumbo packets of ICMP, maar dat zou ondersteund moeten worden door deze switch dacht ik zo?