Skip to main content

Hi kpn forum,

Thuis heb ik problemen met de stabiliteit van ons internet (DHCP en vast Lopers) en met het vastlopen van de live tv met error codes 300 enĀ stb-nmc-400. Veder is alles bedraad aangesloten en de tv onhanger zelfs direct aan de kpn experiabox v10A. Voor accespunten gebruik ik Ubiquity maar heb in het verleden ook Linksys mesh geprobeerd waar dezelfde soort problemen voorkwamen en dit dus niet de oplossing was. Verder iets van 5 switches getest van dommeĀ tot layer 3 switches wat ook hit en miss was.

Ā 

Verder kan ik vanuit de logs en dhcp niet veel zien wat conflicten veroorzaak en kan ik dus de oorzaak niet achterhalen. Omdat het soms gebeurt en niet op specifieke tijden soms een week niet dan elke dag heb ik ook geen idee waar dit probleem vandaan kan komen. Mocht je ideeƫn hebben ik hoor ze graag.

Ā 

Hallo @Bryan_stĀ , als ik het goed lees heb je de tv-decoder rechtstreeks met een netwerkkabel op de Experia V10a aangesloten en toch nog problemen.

Reset de modem eens naar fabrieksinstellingen en geef daarna de Arris eens een frisse start] vanuit het menu.

Succes.

Ā 


Hi @JanD,

De V10a box is al een aantal keer gereset ook de arris box met de oude firmware meerdere keren gereset maar zal het nog een keer doen omdat hij laatst geĆ¼pdateĀ is volgens mij.

Ā 

Hoi @Bryan_st, welkom.Ā 

De tv geeft dus problemen. Modem is al gereset. Hoe is deze op het hoofdaansluitpunt aangesloten? Met een ronde kabel van maximaal 2 meter zonder splitter? En ervaar je ook problemen als je de ubiquity loskoppelt?Ā 


De router is zonder hub aangesloten op de glasvezel modem met een 1m kabel. De tv-ontvanger zit direct aangesloten op de experia box op de aangegeven poort die in de handleiding staat.

Verder heb ik alleen een switch op de experia box aangesloten waar de access punten en bedraad de rest van de computers aangesloten is.

Als ik de Ubiquity ap loskoppel is wifi niet beschikbaar omdat de wifi op de experia box uit staat. Verder speelde het probleem ook voor ik de Ubiquity punten aangesloten had met Linxsys mesh wifi punten.

Verder leek de reset van de tv-ontvanger te werken tot hij een dag later de hele avond weer vastliep maar nu de komende dagen geen problemen geeft.

Is er een manier om het apparaat of service op te sporen die dit probleem geeft met een beter log dan de experia box aangeeft?

Ā 

Glasvezelkastje ook al eens stroomloos gehad voor minimaal 2 minuten samen met het modem? Dan eerst glasvezel op laten starten en dan het modem. Maakt dat nog verschil?


Even gisteravond geprobeerd maar helaas wifi en lan blijven soms issues hebben tv lijkt nu 2 weken prima te werken.Ā 


Zou je jouw profiel eens willen voorzien van gegevens? Ik wil toch wel even jouw lijn doormeten om te kijken of ik daar iets bijzonders uit kan halen. Wel fijn om te lezen dat de tv inmiddels wel goed werkt.Ā 


@Bart_ZĀ ik heb ons klant nummer toegevoegd bedankt voor de hulp.


Ik zie geen verbrekingen tot aan het modem toe. Ik zie enkel af en toe een herstart van jou zelf, dat klopt toch? Heeft de V10a al eens een reset gehad? Zo niet, zou je dat willen doen. Ik hoor graag of dat zorgt voor verbetering.Ā 


Een aantal maanden geleden een reset gedaan toen de problemen heel erg waren. Dit bleek te liggen aan een switch (Mikrotik CRS305-1G-4s+IN) en sinds vandaag niet kunnen oplossen waar het probleem vandaan kwam.

zal de router vanavond nog een keer resetten moet wel zeggen dan ik het volgende aanpas op de standaard:

wifi uit ( vanwege losse acc punten)

een aantal ip adressen uitgesloten laat ivm een nas.

Ā 

Zal morgen laten weten hoe alles dan gaat.

Ā 

Tot nu toe lijkt het goed te gaan met het uitgeven van de ip adressen maar de tv reciever heeft weer een aantal fout meldingen gegeven. Is er een manier hoe ik de experiabox kan na lopen?

Tot nu toe kan ik alleen dhcp info zien in het systeem log.

Ā 

Ā 

De enige mogelijkheid om te achterhalen of het in de Experia box misgaat of in je netwerk, is rechtstreeks een kabel vanaf 1 van de Lan poorten van de experia naar de STB, zonder ook maar 1 ander apparaat er tussen, gezien je screenshot zit er iets van je netwerk tussen, en daar kan van alles in mis gaan.

Daarna 1 voor 1 weer aansluiten wat er nu aangesloten zit en kijken wanneer het probleem weer terug komt.


En welke foutcode had je precies?