Skip to main content
Vraag

Netwerkadapters gebruiken voor een internetverbinding achter in tuin

• December 19, 2025
  • 2 reacties
  • 37 keer bekeken

Joze Ceelen
Nieuwkomer

Ik heb twee netwerkadapters MT2360 die geven veel storingen mbt TV signaal. Ik wil deze gaan gebruiken voor een internetverbinding achter in de tuin. Lengte van stroomkabel is ca 50 meter.

Kan ik deze gebruiken voor alleen op de laptop aan te sluiten?

mvg

1. Ceelen

2 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 19, 2025

Beste ​@Joze Ceelen ja dat kan, KPN adviseert de adapters uitsluitend te gebruiken voor óf internet, óf TV kijken, niet gecombineerd.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • December 23, 2025

Hoi ​@Joze Ceelen , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Goede vraag! In principe kan dit gewoon alleen kan het wel voor verstoringen zorgen. Het is ideaal in die zin dat je geen kabels van A naar B hoeft te trekken en dat is natuurlijk altijd een meevaller. Omdat het signaal via het lichtnet van je woning wordt verstuurd, is het wel gevoeliger voor storingen. Zeker in deze tijd van het jaar wanneer het lichtnet natuurlijk zwaarder wordt belast door bijvoorbeeld kerstverlichting om maar eens iets te noemen. 

Wat je eventueel ook nog zou kunnen overwegen, is om hier KPN Super Wifi 2 voor aan te schaffen. Of dat ook een optie voor jou is, is iets dat je zelf even in moet schatten! Voor meer informatie over Super Wifi 2 raad ik je aan om dit artikel op onze Kennisbank eens door te nemen, hopelijk heb je hier iets aan 🙏🏻

Beste ​@Joze Ceelen ja dat kan, KPN adviseert de adapters uitsluitend te gebruiken voor óf internet, óf TV kijken, niet gecombineerd.

Goed advies en moet ik me ook bij aansluiten! Hopelijk kun je uit de voeten met de informatie die hier is gegeven en mocht je nog verdere of aanvullende vragen hebben, laat het dan ook vooral weten!