Skip to main content

Ha allemaal. Deze week ben ik begonnen een squarespace website te bouwen. Nu doet squarespace het bij mij niet goed als ik thuis op ons internet van kpn zit (zowel via kabel als wifi).

 

Maar als ik ergens anders ben - ik heb dit geprobeerd bij een vriendin thuis, bij mijn vader thuis, en zelfs op de wifi in de trein - doet squarespace het opeens prima. En thuis is het probleem weer terug.


Na uitgebreid contact met de klantenservice van squarespace zijn we tot de conclusie gekomen dat het inderdaad niets te maken heeft met mijn apparaat of browser, maar dat het dus echt aan het netwerk ligt.

De klantenservice van Squarespace dacht dat het aan de cache kon liggen en vroeg me de modem te resetten. Dit heb ik gedaan maar dit had geen effect. Toen wisten zij het ook niet meer en vroegen me contact op te nemen met mijn internet provider.

Het probleem waar ik tegenaanloop thuis is dat sommige functionaliteiten in de editor van squarespace niet laden.

Beste mensen van kpn en beste mensen die verstand hebben van netwerkissues, wat kan ik doen om te zorgen dat ik gewoon thuis mijn website kan bewerken?

Groet,
Sylvia

NB: internetsnelheid is prima


@Sylvia Norah Welkom op het forum. 

Helaas durf ik in dit geval niet te zeggen waar dit mis gaat, ook omdat ik hier geen ondersteuning op kan bieden. 

Maar wellicht dat een andere forumgebruiker een idee heeft in deze situatie? 


Bedankt voor je reactie Rutger, fingers crossed dat iemand hier een goede ingeving heeft en iets weet wat ik kan proberen.


Internet snelheid is goed.  Contact “van buiten” naar je thuis netwerk / website is goed.
Dus aan de connectie of het netwerk van KPN ligt het niet.

Hoe benader je thuis dat  Squarespace??
Gebruik je daarbij je WAN IP-adres of domein wat je aan je WAN IP-adres hebt gekoppeld?
(En heb je dan ook een SSL certificaat op dat domein ?)

Nieuwe modem/routers van KPN zoals een V10A (weet niet hoe het met de V12 is gesteld),
heeft geen goede NAT loopback functie. Daar zou het probleem kunnen liggen.

Gebruik bij je thuis het interne LAN IP-adres van het apparaat / server waarop je dat Squarespace hebt geïnstalleerd. Weet niet of er tevens een omleiding is naar een beveiligde https verbinding.
Krijg je wellicht een foutmelding met webbrowsers, omdat er op een IP-adres geen beveiligingscertificaat geldig is,

Afhankelijk welke browser je gebruikt, kun je daarvoor een uitzondering maken (éénmalig instellen).

Kun je hier wat mee?