Skip to main content

Als ik mijn abonnement van TFT Glasvezel nu naar KPN glasvezel wil omzetten krijg ik dan alle rand apparatuur ook nieuw? Ik heb nu een experia 10 met 2 experia wifi versterkers en een tv kastje van Telfort.Of wordt alleen het abonnement omgezet en behoud je dezelfde apparatuur ?

Als ik jou was zou ik het zo houden. Glasvezel = glasvezel.

Bij een nieuw abonnemenet bij KPN betaal je alleen maar meer.
De Experia Box V10 die je nu hebt, is op dit moment de best leverbare router.
Beter dan de V10A / V12 die je anders mogelijk zou krijgen.
TV-kastjes zijn hetzelfde.


Je krijgt alleen een andere router, de rest blijft hetzelfde. En je zal flink meer gaan betalen. Kan zomaar 10 of 15 euro schelen per maand.


Als ik jou was zou ik het zo houden. Glasvezel = glasvezel.

Bij een nieuw abonnemenet bij KPN betaal je alleen maar meer.
De Experia Box V10 die je nu hebt, is op dit moment de best leverbare router.
Beter dan de V10A / V12 die je anders mogelijk zou krijgen.
TV-kastjes zijn hetzelfde.

Helaas loopt het Telfort abonnement begin volgende maand af. Had voor het laatste jaar nog een perfecte aanbieding gekregen nl €48 voor 100/100,  fox sports en 2 tv ontvangers. 

 

Deze zal na beëindiging van het abonnement ook naar 74 euro gaan.


Hetzelfde pakket bij kpn gaat dan €67 kosten.

 

@Babylonia zeg je dan voor die 7 euro zou ik het zo laten want dan blijf je dezelfde randapparatuur houden? 

iig alvast bedankt voor je feedback.

 

Overigens was er bij Telfort altijd een retentie afdeling die je goede kortingen kon bieden als vaste klant. Durf het bijna niet te vragen maar is dit bij KPN ook aan de orde? 


Helaas loopt het Telfort abonnement begin volgende maand af. Had voor het laatste jaar nog een perfecte aanbieding gekregen nl €48 voor 100/100,  fox sports en 2 tv ontvangers.

Hoezo aflopen? Als je niets opzegt, gaat het abonnemenet gewoon stilzwijgend verder, met erna een maand opzegtermijn. Met wat ik zie, gaat er alleen na die 12 maanden € 11,13 korting af.
Dat is de enige korting die beschreven staat gerelateerd aan een bepaalde tijdsperiode. Er is niets vermeld over 12 maanden limiet bij andere kortingen. Die gelden dan zolang het abonnemenet loopt. Zolang je het zo laat heb je hooguit één keer per jaar een te overziene correctie m.b.t. inflatie.

Zelf heb ik een Telfort abonnement van diverse jaren terug - ongewijzigd.

Met wat ik zie tussen die twee abonnementen waarmee je vergelijkt, scheelt het je € 20,- per maand, minus verrekening van die € 11,13 korting die je straks niet meer hebt. Scheelt het nog steeds € 8,87 per maand, tegenover afname van een nieuw abonnement. Lekker zo laten zitten zou ik zeggen.
Geen enkele reden nu meer te gaan betalen voor “hetzelfde”.

Mocht een van je bruikleen “Telfort” apparaten stuk gaan, moet KPN gewoon voor een vervangend bruikleen exemplaar zorgen. (Router of TV-ontvanger).


Helaas loopt het Telfort abonnement begin volgende maand af. Had voor het laatste jaar nog een perfecte aanbieding gekregen nl €48 voor 100/100,  fox sports en 2 tv ontvangers.

Hoezo aflopen? Als je niets opzegt, gaat het abonnemenet gewoon stilzwijgend verder, met erna een maand opzegtermijn. Met wat ik zie, gaat er alleen na die 12 maanden € 11,13 korting af.
Dat is de enige korting die beschreven staat gerelateerd aan een bepaalde tijdsperiode. Er is niets vermeld over 12 maanden bij andere kortingen. Die gelden dan zolang het abonnemenet loopt.
Zolang je het zo laat heb je hooguit één keer per jaar een te overziene correctie m.b.t. inflatie.

 

Oke dank voor deze heldere uitleg 


Ik zat er ook over na te denken om te veranderen. De vraag had ik in een ander topic gesteld.

@Babylonia en @JanD jullie antwoorden zet mij aan het denken


Hey @Diemsetoren! Je bent je pakket even kritisch aan het bekijken lees ik :slight_smile: Kom je eruit met de hulp van Babylonia? Geef anders gerust een gil.