Skip to main content

afgelopen week mijn KPN Experia 10A box aangesloten met 3 extra Wifi punten.

Vanochtend mijn SSID en wachtwoord gewijzigd. Moet ik dan ook ook mijn 3 KPN wifi punten opnieuw instellen?

Welkom op het forum @Schaar!

De wifipunten horen de netwerkgegevens van je V10A automatisch over te nemen. Is dat bij jou niet het geval? Zo nee, welke wifipunten heb je precies aangesloten? Zijn het de vierkante witte,  de zwarte of de ronde witte?


3x de ronde witte. Hoe kan ik checken of die ronde witte het automatisch hebben overgenomen? Ook zijn er 2x een televisie aangesloten op elk een ronde witte wifipunt. Het oude netwerk bestaat ook nog steeds, maar dat is normaal? Meteen nog een vraag: vaste telefoon werkt niet. Ik krijg geen nummers in beeld van mijn telefoon en als ik naar het vaste nummer bel hoor ik hun wel, maar zij mij niet. Moet even opgelost worden.


Hoe kan ik checken of die ronde witte het automatisch hebben overgenomen? 

Ik ga deze vraag even omdraaien; waarom denk je dat ze dit niet overnemen? Is dat omdat je het oude netwerk nog ziet staan? Kan je daar ook daadwerkelijk verbinding mee maken en vervolgens ook mee internetten? Of zie je dit netwerk terug in de lijst met opgeslagen netwerken? In het laatste geval, kun je aangeven dat het dat netwerk wilt vergeten, je apparaat verwijdert het netwerk dan uit het overzicht met alle netwerken en hij hoort daarna niet weer terug te komen omdat het netwerk niet meer bestaat.

Wat betreft de telefonie, het is mij nog niet helemaal duidelijk wat hiermee gaande is. Je geeft aan dat je het nummer wel kunt bellen, maar dat degene die opneemt je dan niet hoort. Hoe gaat dat als je met de vaste lijn ergens naar toe belt? Kan iedereen elkaar dan wel horen? Dat je ook geen nummers in het scherm van je telefoon ziet staan, kan een indicatie zijn dat er problemen zijn met het toestel. Als dit een dect-toestel is, zou je dan het basisstation waar de telefoon in staat als hij aan het laden is, even helemaal willen loskoppelen van zowel de stroom als de Experia Box? Na 5 minuten mag je hem weer aansluiten. Als de problemen daarna blijven bestaan, zou je dan je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kijk ik even met je mee!


Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!