Skip to main content

Ik heb vandaag de nieuwe KPN Box 12 geïnstalleerd.

Voorheen haalde ik upload snelheden van rond de 55 en dat is nu aanzienlijk minder.

Ik heb de KPN tool zelf alles laten kiezen en dan komt er geen verbetering.

 

Voordat ik deze nieuwe Box 12 installeerde, had ik een Wifi versterker. Deze mag/kan ik nu niet meer aansluiten, staat er op de gebruiksaanwijzing. Het zou ook niet nodig zijn. Blijkbaar wel, want ik haal nu bij lange na niet de gewenste snelheid.

Ik zat ook op 5GH voorheen en nou kiest ie automatisch 2.4 snelheid. Hoe kan ik 'm dwingen naar 5.0 te gaan, om te kijken of dat nog helpt?

Meet eens bekabeld. Haalt u dan wel de gewenste snelheid? 


Ik kan niet bekabeld meten, sorry...


@NicolevandenBroek62 Ik zie dat er vandaag een monteur geweest is, heeft deze de situatie kunnen verbeteren?


Nee, hij heeft een nieuw modem geïnstalleerd en volgens KPN is dit het hoogst haalbare.

Er komt nu 15 tot 20Mbps binnen op de desktop.

Dit was voorheen 55!

Ik heb een nieuw abonnement met 100Mbit/s, maar 50 was voldoende geweest volgens de monteur, omdat 25 het hoogst haalbare is. Bij het modem zelf is 30 te halen en slechte één kamer verderop is het hoogst haalbare 15 tot 20.

Ik heb destijds een officiële wifi versterker gekocht, maar deze zou niets verbeteren volgens de monteur (waarom heb ik die dan gekocht?). Dit heeft me geld gekost en nou wordt me verteld, dat het enige wat zou helpen de Superwifi versterk punten boxen zouden zijn à 150 Euro. Dit wordt me echt te gortig! 

Ik heb wekenlang storingen gehad, amper internet en de monteur geeft aan dat dit het hoogst haalbare is!? Ook omdat het appartement goed geïsoleerd is en vanwege eventuele externe storingsbronnen van buitenaf. Om mijn internet beter aan de gang te krijgen, moet ik dan weer 150 Euro investeren? Ik vind het een rare gang van zaken….en zal het hiermee moeten doen helaas. Ik ben net verhuisd en heb net een nieuw abonnement, maar zal aan het einde van dit contract zeker overwegen over te stappen.