Skip to main content

Wij hebben sinds gister onze oude modem vervangen met een nieuwe (Experia Box V10) en een nieuw abbonement van KPN. 

Het internet / de wifi is heel erg verbeterd (nu overal in huis snelle wifiverbinding, ook door de twee versterkers).

 

Maar, soms valt het internet opeens overal weg en brandt het lampje op de modem/de versterkers op rood. Dat hij dus echt geen internet meer heeft.

Erg vervelend en ja het lost zich vanzelf soms tijdelijk op door de router te herstarten, maar dit is geen goede oplossing.

 

Wat kan er aan de hand zijn?

Hallo @Inge17 , heb je glasvezel of xDSL?

Heb je de modem al eens een fabrieks reset gegeven d.m.v. een paperclip?

 


We hebben adsl & heb de modem vanochtend een fabrieks reset gegeven.

 

Ik ga even afwachten of het heeft geholpen!


Hallo @Inge17 , ik ben ook benieuwd of de fabrieksreset heeft geholpen.

 


De fabrieksreset heeft niet geholpen. Het gebeurt gelukkig niet vaak, maar toch sprong het lampje vanmiddag weer op rood en viel alle internet weg. Het is maar enkele minuten, maar toch vervelend wanneer je in een meeting zit.

 

(Windows netwerk diagnostics zegt bij mijn laptop: Domeinnaamserver is mogelijk niet bereikbaar. Maar ik weet niet of dit klopt..)


Hallo @Inge17 Rode lampjes zijn geen goede tekens. Ik kijk graag voor je na wat er aan de hand is. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?


Dag Bart, ik heb de gegevens aangevuld.

 

Gistermiddag heb ik gebeld met KPN, de vrouw aan de lijn kon niet achterhalen wat er aan de hand was (de modem en Superwifipunten zijn allemaal goed verbonden). Het punt is dus ook niet dat de wifi slecht is (die is uitstekend), maar dat het internet gewoon willekeurig soms totaal weg valt.

 

Ze raadde me aan de stappen van de Wifi Manager nogmaals te doorlopen. Ik weet nog niet of dit geholpen heeft (had het ook al een keer eerder gedaan, maar toen had het niet geholpen).

 


Dank, @Inge17 Ik denk ook dat het niet zozeer met wifi te maken heeft. Maar dat wil ik wel zeker weten: welke lampjes branden met welke kleur als de verbinding verbreekt. En wat valt er precies weg: kun je ook geen interactieve tv meer kijken? Wat gebeurt er als je gebruik maakt van een bekabelde verbinding?


Het lampje voor op de Experia Box brandt dan rood. 
We hebben geen Interactieve tv. 
Wanneer het internet weg valt zal ik kijken of hij het bekabeld wel doet, dat zal ik laten weten!


Graag! En wélk lampje is dat dan? Als ik je aansluiting doormeet zie ik vooralsnog geen opvallende zaken, dus ik ben erg benieuwd, @Inge17 


Het lampje dat vóór op de experia zit. (Daar is er maar één van). 
 

In de bijgeleverde folder staat dat wanneer die rood brandt er meerdere dingen aan de hand kunnen zijn (geen Internet actief/kan geen IP-Adres ophalen/ toestemming geweigerd).


Voor alsnog is hij tot nu toe 2 dagen niet uitgevallen overigens:)


En, @Inge17 Hoe gaat het nu? Is het allemaal stabiel? 


Reageer