Skip to main content

Vorige week is mijn oude experiabox v8 vervangen door een v10. Nu is mijn draadloze printer, een brother WL-1210 met geen mogelijkheid meer te instaleren. niet handmatig ook niet via wps. Iemand suggesties (behalve een nieuwe printer aanschaffen}

Hallo @Ed-V , jouw oude modem had een andere wifi-naam dan je nieuwe modem, dat moet de printer alleen nog even weten.

Je kunt het beste met de hulpprogramma's van de printer een nieuwe wifi verbinding maken met je nieuwe modem.

Succes.

 


En wifi 5 uit zetten. Dat snapt geen printer.


Hoi Jan, dank voor uw bericht.

SSID is hetzelfde als oude Experia box. (Handmatig gewijzigd i.v.m. diverse andere apparatuur) Hulpprogramma's van de printer geven geen oplossing.

 


Mits je geen versterkers hebt aangesloten die de verbinding overnemen. Kun je de 2.4GHz band van de 5GHz band splitsen. Kan zijn dat de printer last heeft van de 5GHZ frequentie die de V10 uitzendt en de V8 niet. @Ed-V 

Hoe splits je 2.4Ghz van 5GHz frequentie? 

  1. Ga naar de webinterface en log in
    1. eerste keer inloggen: Gebruikersnaam: Admin
                                        Wachtwoord: niets invullen]. Druk op inloggen
  2. Als je bent ingelogd, Ga naar: Wifi > geavanceerd
  3. Je ziet dit: 

     

  4. Maak een onderscheid in de netwerknamen, zoals ik geel heb gearceerd. Zodat je weet welk netwerk in de netwerklijst de 2.4GHz band is en welk netwerk de 5GHz band is. 
  5. Druk vervolgens, voor beide, op uToepassen].
  6. Et voilà. Het is gelukt!

Hopelijk kun je hiermee uit de voeten. Succes!Â