Skip to main content
Vraag

Nieuwe Firmware, nieuwe ronde, nieuwe (gastwifi) problemen

• 3 februari 2025
  • 8 reacties
  • 51 keer bekeken

Nieuwe Firmaware (V10.C.24.12.15) gekregen, alles werkt maar Gasnetwerk niet meer.

Reset in de webpagina, reset met het pinnetje, alles nieuw gedaan.

Gastwifi zichtbaar, kan verbonden worden maar geen internet.

Iemand een oplossing?

8 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Champ8242, dat is een raar probleem. Ervaar je dit op 1 apparaat als je met het gastnetwerk wilt verbinden, of speelt het op meerdere apparaten? Werkt het normale Wifi netwerk wel op dezelfde apparaten?

Hoe had je de reset precies gedaan met het pinnetje? Hoe lang had je die ingedrukt? Bij deze versie van de firmware moet je het pinnetje ruim 20 seconden ingedrukt houden.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 4 februari 2025

Jasper, dank voor jouw bericht.

Ik heb meerdere malen pinnetje gebruikt en minimaal 20 seconde.

Ik heb gister al 2x telefonisch contact gehad met jullie helpdek (?) zij hebben ook contact gehad met 2e lijns.

Een nieuw modem is verzonden alhoewel ik niet een oplossing hierin zie.

Overigens meerdere (alle) toestellen geprobeerd met het Gastnetwerk te verbinden met het zelfde resultaat.

Ps, jullie helpdesk is wel destructief! Het heeft mij weer veel zoekwerk gekost om uiteindelijk uit te vinden dat zij de poortmapping in zijn geheel hadden verwijderd, daar waar zij vroegen of ze in het modem mochten kijken

Jasper van KPN
Moderator

Je had al veel getest dus, helaas zonder resultaat. Het stond niet in je bericht, daardoor wist ik het niet. Een ander modem was niet iets waar ik direct aan dacht, maar de zij kunnen er meer over zien. Ik ben benieuwd hoe het daarmee gaat.

Champ8242 schreef:

Ps, jullie helpdesk is wel destructief! Het heeft mij weer veel zoekwerk gekost om uiteindelijk uit te vinden dat zij de poortmapping in zijn geheel hadden verwijderd, daar waar zij vroegen of ze in het modem mochten kijken

Dat gebeurt alleen met een reset, het kan zijn dat een van de resets (door jou zelf of door een medewerker) dat geleegd heeft. Door te kijken kan dat niet gebeuren.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 6 februari 2025

Jasper, wederom bedankt voor jouw email mar je zit er hier en daar een beetje naast.

Ten eerste heb ik de Telecenters van KPN van de tikken meters omgebouwd naar een “computer kassa systeem” dit zowel op Schiphol (20 cellen) als in Den Haag (een cel of 10). Ikgaf hier 24*7 support op.

Ik ben door Nepostel naar Zuid-Afrika gezonden voor de implimentatie aldaar van dit systeem en een study voor de aanleg van 3G

Ik heb voor Ziggo meegewerkt aan de bouw van een IDSN verbindingen op hun kabel modems. En voor hun heb ik meegewerkt aan de upgrade van de BACC firmware op > 20.000 modems in een weekeinde.

In de 80er jaren heb al client-server oplossingen gebouwd met dial-up voor banken en non profit organisaties. Wat dacht je van een Telex oplossing op een PC! En nog veel en veel meer.

Ik heb dus een beetje ervaring met telecom, modems firmware etc.

Neen, natuurlijk deed de portmapping het toen ik de eerstelijns aan de telefoon kreeg. Tussen het reset pinnetje en KPN bellen zat 3 of 4 dagen. In die tijd werkte alles hier!

En dan nog even wat, als jullie telefoonscript voor 1e lijns zegt dat ALLE kabels mee moeten in de retour zending moeten ze dat niet te |letterlijk zeggen want alleen de voeding krijg je met een modem omruil. De DSL kabel zit dus in de retour doos!

Service bij KPN is erg achteruit gegaan en de klant is dom. 

Bart

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 1200 reacties
  • 6 februari 2025

Het ziggo modem gebruik geen isdn dus das knap

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 6 februari 2025

Zou ik toch maar even Hitron zoeken. Ziggo heeft +20 modems draaien

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 1200 reacties
  • 6 februari 2025
Champ8242 schreef:

Zou ik toch maar even Hitron zoeken. Ziggo heeft +20 modems draaien

Ziggo heeft nu nog maar een paar modems die ze ondersteunen 

Ziggo connectbox v1 en de giga

Al die en andere hitron ubee etc worden omgeruild tot sagemcom gelukkig 

Jasper van KPN
Moderator
Champ8242 schreef:

Neen, natuurlijk deed de portmapping het toen ik de eerstelijns aan de telefoon kreeg. Tussen het reset pinnetje en KPN bellen zat 3 of 4 dagen. In die tijd werkte alles hier!

Wij zien niet wat jij ziet, wij weten alleen wat je vertelt. Als je iets niet noemt, net zoals de ervaringen die je noemt, weten wij het niet. De enige manier om het dan te weten te komen is door het aan je te vragen 🙂

Champ8242 schreef:

En dan nog even wat, als jullie telefoonscript voor 1e lijns zegt dat ALLE kabels mee moeten in de retour zending moeten ze dat niet te |letterlijk zeggen want alleen de voeding krijg je met een modem omruil. De DSL kabel zit dus in de retour doos!

De stroomkabels zijn voldoende inderdaad bij het terugsturen van apparatuur. Betekent dat dat je het nieuwe modem hebt ontvangen? Hoe gaat het daarmee?

Reageer