Skip to main content

Oude situatie

  • Tv ontvanger beneden achter switch die op experiabox zit
  • Oude powerline adapter beneden op experiabox voor verbinding met powerline adapter op 1e verdieping waar IP camera op aangesloten zit. Type Netgear XAV2001, snelheid 200 Mbps theoretisch, in praktijk 115 Mbps volgens Netgear app, ruim voldoende voor de camera.

Vanwege verplaatsing TV in woonkamer 3 nieuwe powerline adapters gekocht Netgear PL1000.

  • Gisteren beneden 2 adapters aangesloten, 1 i.p.v. oude adapter die op experiabox zit en 1 waar tv ontvanger op aangesloten is.
  • Oude powerline adapter boven verwijderd omdat dat niet samengaat met de nieuwe
  • TV werkte, opnames bekijken werkte, Netflix werkte
  • Vandaag 3e powerline adapter boven aangesloten. IP Camera beelden worden weer opgeslagen op NAS, dus dat werkt.
  • Alle lampjes van de 3 adapters zijn groen dus snelheid is voldoende (de app bij de oude adapters werkt niet voor de nieuwe en heb nog geen vervanger gezien, dus exacte snelheid zie ik niet maar groen is > 80 Mbps)
  • TV werkt niet.

Ik heb de ontvanger uit/aangezet, software verwijderd etc. Maar ontvanger blijft hangen op 95% en er verschijnt alleen een lege blauwe balk onderin beeld waar normaliter de gids info wordt getoond. Melding ‘zenderinformatie niet beschikbaar’. Aantal keren geprobeerd.

Vervolgens de 3e ontvanger boven weer eruit gehaald. TV, opnames en Netflix werken weer na opnieuw opstarten ontvanger.

De nieuwe adapters hebben 5x de snelheid van de oude (theoretisch) en omdat boven alleen de IP camera beelden erover heen gaan snap ik niet waarom dit blijkbaar niet past.

Iemand een idee waar ik moet zoeken?

Bij voorbaat dank!

Hallo @Rob73, wat vervelend dit! Heb je inmiddels de boel aan de praat gekregen? Je kunt de televisie niet bekabeld aan de Experia Box aansluiten? Kan je de ontvanger eens 30 seconden stroomloos maken?


Het werkt ondertussen: heb de derde adapter aangesloten terwijl de TV aanstond. Die werkte toen goed (want 2 adapters) en is dat blijven doen. Derde adapter werkt ook goed: camera slaat weer op op NAS.

PS: ontvanger stroomloos maken had ik al geprobeerd maar dat maakte geen verschil.

Gevalletje 'niet meer aankomen want het werkt’ denk ik...


Top! Dat denk ik ook inderdaad. Goed dat je het nog even liet weten 🙂.