Skip to main content
Beantwoord

Nieuwe Router Asus GT-BE98, zelfde instellingen als bij RT-AX-88U?

  • 5 August 2024
  • 9 reacties
  • 105 keer bekeken

Hi ,I have moved from My Asus RT-AX-88U  to the new GT-BE98. Does anyone know if the settings are still the same ? It working but i got an email from KPN Abuse team.

 

 

 

Hi @Denis2024 

 

Settings look the same to me, did you also fill in the account details for PPPoE?

What is the the mail from the Abuse team saying?


Yes i did account settings for PPPoE are filled : Internet and password is Internet :

here is the email from Abuse team 

 

 I just bought this router and plan to install Merlin firmware In it and i will not use the KPN Router!! 

DMZ is off and Port forwarding is off 


@Denis2024 Your network might be hacked for DDOS attack, Please install the new firmware en monitor your LAN devices.

ASUS GT-BE98 Pro Firmware version 3.0.0.6.102_34491

Security Updates:
Fixed code execution in custom OVPN.
Fixed command injection vulnerability.
Fixed the ARP poisoning vulnerability. Thanks to the contribution of Xin'an Zhou.
Fixed code execution in custom OVPN. Thanks to the contrubution of Jacob Baines.
Fixed the injection vulnerability in AiCloud.
Fixed stack buffer overflow in lighttpd. Special thanks to Viktor Edstrom.
Fixed CVE-2023-35720, CVE-2023-48795, CVE-2023-41913
Fixed the code execution vulnerability in AiCloud. Thanks to the contribution of chumen77.
Fixed the XSS and Self-reflected HTML injection vulnerability. Thanks to the contribution of Redfox Cyber Security.

 


Hoi TDN . De nieuwe router heb ik net aangeschaft  en veel geld voor uitgegeven . Ik ga niet zo maar de merlin erop gooien omdat ik nog onder garantie zit . Dat gaat misschien volgende jaar pas gebueren.Maar ik heb DMZ uit en geen open UDP poorten  staan. Vraag is wat meer zoekt KPN. AI protect staat ook aan . 

 

Gr 

 

Den


@Denis2024 Dat is geen Merlin firmware maar Asus firmware en de hebben 2 ernstige bugs gerepareerd. De 2 boven gemarkeerde bugs laat hacker van afstand jouw apparaten in intern LAN besmetten. En deze verzenden nou data pakketen naar andere gebruikers (DDOS) volgens Abuse Report. Daarom moet je eerst de nieuwe firmware installeren om dat gates te sluiten dan monitoren welke interne LAN apparaten het zijn en de schadelijke software verwijderen.


HoiTDN. Bedankt voor je antwoord. ik heb de nieuwste Asus firmware erop staan .Bedoel je dat de huidige Asus firmware minder veilige is dan de Merlin? 

Tentweede heb ik DDOS protect ook aan staan.

 

Gr.

 

Den

 


HoiTDN. Bedankt voor je antwoord. ik heb de nieuwste Asus firmware erop staan .

Dat is niet de nieuwste firmware, de nieuwste is 3.0.0.6.102_34491 van datum 07-05-2024

Bedoel je dat de huidige Asus firmware minder veilige is dan de Merlin? 

Tentweede heb ik DDOS protect ook aan staan.

 

 

 

Nee, niet perse, Merlin heeft meer mogelijkheid, maar security bufix worden van Asus gemaakt en later overgenomen door Merlin. De nieuwste Asus firmware fixed de bugs, zonder fixes kunnen hacker van afstand jouw router bypassen en op jouw interne LAN apparaten bots installeren. Volgens Abuse report verzendt jouw netwerk te veel daten naar andere gebruikers, en deze is in een van jouw apparaat. DDOS protect is om jouw router te beschermen tegen DDOS attack van buiten, niet van binnen. Indien jou de bron van de DDOS aanval niet verwijder, is de kans groot dat jouw aansluiting voor paar dagen afgesloten wordt.

 

 

 

 


Merlin heeft vaak ook al security fixes die Asus later weer overneemt. Merlin werkt samen met Asus en je garantie vervalt niet.

 

Verder kan je op de Asus site een restore tool vinden, mocht het met flashen niet goed gaat. Maar heb die nog nooit nodig gehad.

 

Merlin is in ieder geval een hele verbetering tegenover de stock Asus firmware.

 

Maar je hebt wel een beest van een router. Helaas is die op het moment boven mijn budget. Veel plezier ermee.


@TDN  uw antwoord is eigenlijk heel misleidend, De Raptor GT-BE 98 Pro is niet  de hetzelfde router als de Raptor GT-BE98 die ik heb. Voordat je antwoordt zou ik je aanraden om eenbeetje zorgvuldig onderzoek te doen . Wij zij er om mensen  te helpen die niet zo  technisch zijn  en mogelijk het juiste advies  nodig hebben,  Merlin heeft eigenlijk nog geen software voor de GT-BE-98 maar wel voor de pro. 

De firmware versie die je noemde is voor de pro versie!!!


Reageer