Skip to main content

Ik heb een FritzBOX! modem met daaraan een Unifi switch en een tweetal Unifi AP's. Ik gebruik het WiFi netwerk van Unifi, dus het netwerk van de FritzBOX! staat uit. Dat werkt prima voor de telefoons en andere devices van iedereen in ons gezin. We merkten nu deze week 2 x dat iemand die op bezoek was bij ons niet goed op het netwerk komt. Wel verbinding met WiFi, maar met de melding “Geen internetverbinding”. Ik heb geprobeerd het WiFi netwerk op mijn eigen telefoon te vergeten en opnieuw in te loggen, dat gaat zonder problemen.

Heeft iemand een idee waar ik het moet zoeken?
Alvast bedankt!

Hallo @bdejong11 , ik hoop dat je bezoekers wèl van een gastnetwerk gebruik laat maken en niet van je eigen netwerk.

Verder kan ik helaas geen antwoord op je vragen geven.

 

 


Dank voor je reactie. Ik heb inderdaad een gastnetwerk. Het probleem blijkt nu wat groter te zijn. Ook als ik apparaten die lange tijd niet via een netwerkkabel verbonden zijn geweest aan de FritzBOX verbindt met een kabel, krijgen ze geen internettoegang. Het lijkt er op dat geen IP adres wordt toegewezen. Dus hetzelfde gedrag via WiFi als ik het Unifi netwerk gebruik én bekabeld rechtstreeks opd e FritzBOX.


Ik denk dat ik de oplossing heb. De DHCP range van de FritzBOX stond op 192.168.0.2 t/m 25. Het lijkt er op dat de adressen “op” waren. Nu 20 t/m 200 van gemaakt en alles lijkt te werken.


Reageer