Skip to main content

Hallo, wij hebben een andere woning gekocht. Hier is nog geen glasvezel, die we wel in onze andere woning hadden. Hier werd het modem aangesloten op het rood of oranje kastje. 

In onze nieuwe woning zie ik nergens waar ik de Experia box op kan aansluiten. Onderstaande zijn foto's van de meterkast en de hoeken van de woonkamer. Ik zie hier geen kastje waar ik het modem op kan aansluiten.

Iemand enig idee waar ik het modem op moet aansluiten zodat ik tv en internet heb? 

 

 

De onderste foto met de contactdoos met 4 gaten. Dat is uw israpunt. Daar moet het modem op aangesloten worden. 


Inderdaad. Onderste foto, links op de foto. De zgn varkenssnuit. 

Maar als ik jou was zou ik eens even checken wat de maximale DSL snelheid op je adres is. Als je glasvezel gewend bent kon dat wel eens tegenvallen. Welke DSL snelheid is er maximaal beschikbaar?

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search?utf8 .


Ah dank je wel! Dan weet ik waar ik het moet aansluiten. 

Via bovenstaande link zie ik dat de snelheid 200mb/s is.

Op het oude adres met glasvezel was dat 1000mb/s…

Dat zal ik wel merken inderdaad..


Voor die 200 zal een kpn monteur een bonding (= lijnverdubbeling) aansluiting moeten creëren. I.p.v. die varkenssnuit. 

Met een varkenssnuit is het maximum 100 Mb/s down en 30 Mb/s up.


Voor die 200 zal een kpn monteur een bonding (= lijnverdubbeling) aansluiting moeten creëren. I.p.v. die varkenssnuit. 

Met een varkenssnuit is het maximum 100 Mb/s down en 30 Mb/s up.

Kosteloos komen ze dat doen die monteurs. En heel eerlijk vraag ik aan klanten altijd waarom ze denken 1000 nodig te hebben. Ik heb thuis 30mb en kan er werkelijk waar alles mee, gamen, 4K streamen, vanuit huis werkend CS ondersteunen, 2 tv’s op draaien en mijn gehele smart home. Dus 200 is voor normaal gebruik echt ontzettend veel.
 

Enkel als je bijvoorbeeld werkt met video’s bewerken en je moet dagelijks gigabytes uploaden kan het lastig zijn. 


Precies, @Ik_Hussel 

Mensen snappen niks van die bandbreedte. Daar spreek ik liever van dan van snelheid. 

Websites, en zelfs ( live) streaming is helemaal niet zo veel nodig. 

Wel, hoe meer apparaten tegelijk hoe meer nodig. Maar ook vaak niet meer dan 100 down.

Hier zowel eerst via dsl en nu glas 70 down. Probleemloos 3 tv's + tv.kpn.com + tv app smartphone tegelijk geprobeerd. Tv's op dat moment alle 3 via app ook. Dus pak 'm beet zo'n 30 Mbps vloeiend!

@MauriceWeij 

Ik denk dat je helemaal niks gaat merken van de lagere bandbreedte. 


Oke duidelijk. Gaat goed komen dan. 

Bedankt voor de reacties!


Ik loop al heel wat jaren op deze planeet rond maar dit is voor het eerst dat ik zo'n stopcontact zie: :-)

 

@MauriceWeij Je gaat dus verhuizen. Is er ook een monteur ingeboekt? Weet je al een datum?


@Erwin_ haha ik kom hier neer bijzondere dingen tegen. Zoals een aardedraad in een kabelgootje, die vanaf de badkamer over de plinten naar het stopcontact van de airco loopt. 

Donderdag gaan KPN om. Ik heb contact gehad en heb de kabel met varkanssnuit opgestuurd gekregen en ik weet waar ik het moet aansluiten.

Gaat goed komen!


@Erwin_ haha ik kom hier neer bijzondere dingen tegen. Zoals een aardedraad in een kabelgootje, die vanaf de badkamer over de plinten naar het stopcontact van de airco loopt. 

Donderdag gaan KPN om. Ik heb contact gehad en heb de kabel met varkanssnuit opgestuurd gekregen en ik weet waar ik het moet aansluiten.

Gaat goed komen!

Leuk is dat he? Ik woon zelf in een woninkje waar geen enkele maat standaard is. Het houdt je van de straat, laten we maar zeggen ;-)

 

Kun je jouw profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?  Als het een verhuizing betreft, zou je dan de ‘oude’ adresgegevens in je profiel willen zitten. De reden waarom ik het vraag: Ik wil even kijken of ze gelijk pairbonding gaan leveren of je eerst op single line gaan aansluiten. In dat laatste geval kan ik het daarna regelen dat je ook pb krijgt. 

 


@Erwin_ profiel is aangevuld.

Geen idee, maar mocht er iets zijn hoor ik het wel.

Bedankt in ieder geval

 


Ik loop al heel wat jaren op deze planeet rond maar dit is voor het eerst dat ik zo'n stopcontact zie: :-)

 

Dat dacht ik ook 😄


Ik ken(de) hem wel. Was dus niet verwonderd. M'n oma had zulke stopcontacten.


Ik loop al heel wat jaren op deze planeet rond maar dit is voor het eerst dat ik zo'n stopcontact zie: :-)

 

@MauriceWeij Je gaat dus verhuizen. Is er ook een monteur ingeboekt? Weet je al een datum?

Hallo @Erwin_ ik loop nog iets langer dan jij op deze aardbol rond en herken dit meteen (van vroeger)


Ik ken die piramide WCD ook nog wel, maar wat ik ook zie is een behoorlijk verteerde cq hard geworden  kabel, weg daar mee !

En over het snelheid verhaal :

Dat ondersteun ik, dat schreef ik ook al vaak hier.


@MauriceWeij Die lijn is er nu klaar voor. Je kunt het modem aansluiten.  Je bent geleverd op VPLUS POTS.  Ik ben even benieuwd wat je daar voor (bekabelde) snelheden op binnenhaalt. Ik lees het tzt wel.

Mocht het niet werken of de snelheid is te laag, laat het mij weten!

 

 


@Erwin_ kan ik meten of er signaal uit die varkenssnuit komt? TV en internet werken momenteel niet.

Medewerker klantenservice zei dat hij geen verhuizing kon vinden en dat ik later teruggebeld wordt. In mijn account en via de sms'jes lijkt het dat de verhuizing wel goed is doorgekomen..


@Erwin_ kan ik meten of er signaal uit die varkenssnuit komt? TV en internet werken momenteel niet.

Medewerker klantenservice zei dat hij geen verhuizing kon vinden en dat ik later teruggebeld wordt. In mijn account en via de sms'jes lijkt het dat de verhuizing wel goed is doorgekomen..

Hallo @MauriceWeij door je modem er op aan te sluiten.

 


Haha oké ja die doet het dus niet. Ik heb wel wifi met uitroepteken. TV start tot 85% op maar komt niet verder.


Vervelend.

Hmm, er kan natuurlijk in de varkenssnuit een draadje los zijn. Of een breuk of elders in de lijn. Check '’rood'’ en '’blauw'’ even op de A en B aansluiting. Zit dat wel goed dan beste even bellen voor een monteur lijkt mij.

Misschien elders in huis nog een varkenssnuit (gevonden)? Probeer die dan eens.

Het gratis nummer van kpn is 0800 0402
Je kunt ook het gewone nummer bellen: 06 1200 1200 (gebruikelijke kosten)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.


Kun je vinden waar de kabel uit de straat het huis binnen komt ? Er moet nog ergens een lasdoos zitten voor de overgang van buiten naar binnen kabel, als je die kan vinden dan krijg je zws al weer meer ideeën over hoe de kabels lopen. Altijd weer een leuk zo’n ondekkingstocht in je eigen (?) huis.

Als er mogelijk meerdere werkende aansluitingen in huis zijn dan moet dat er een worden, het DSL signaal houdt niet van T-netwerk, bij telefoon was dat geen probleem.


Haha oké ja die doet het dus niet. Ik heb wel wifi met uitroepteken. TV start tot 85% op maar komt niet verder.

 

En dan stop je die kabel wel in de DSL poort toch? Niet in de rode WAN zoals je met glasvezel had. #jeweetmaarnooit


Bovenin zijn rood en blauw aangesloten. 

Onderin liggen ze los.

Zal ik ze boven erbij duwen?


Bovenin zijn rood en blauw aangesloten. 

Onderin liggen ze los.

Zal ik ze boven erbij duwen?

 

Nee. ik zou het geheel eruit halen. Bovenkant zit dubbel aangesloten. Je wil alleen degene vastgeschroefd hebben waar signaal op staat.


Yes, losse draadjes aangesloten en nu werkt het!

Er brandt wel alleen lampje L1. L2 is uit. Klopt dat?