Skip to main content

Mijn tante (zie gegevens in mijn Profiel) heeft 2 weken geleden een Glasvezel Internet en TV abonnement afgesloten i.v.m. verhuizing.

In de eerste brief met geplande datum waarvoor de KPN monteur zou langskomen om alles te installeren en activeren stond een datum van 3 januari. Dit kwam mooi uit want dan zou mijn tante in ieder geval op 16 januari bij het intrekken van de nieuwe woning internet en TV te beschikking hebben. Echter enkele dagen later ontving zij een brief met een nieuwe datum waarvoor de KPN zou komen en dat is pas op 31 januari, Mijn tante heeft meerder malen met de KPN klantenservice gebeld en gevraagd of de KPN monteur toch niet eerder zou kunnen komen en wel voor 16 januari omdat zij anders 2 weken geen internet en TV ter beschikking heeft. De klantenservice laat keer op keer weten dat de datum waarvoor de KPN monteur kan komen echt niet eerder kan dan op 31 januari.

Volgens een KPN medewerker van het Business Center komt mijn tante in aanmerking voor een DOP noodpakket voor Internet + Digitenne en heeft een melding gemaakt in het ticket systeem.

Mijn tante heeft hiervoor op 9 jan. contact opgenomen met de klantenservice en dit exact zo voorgelegd. Maar de klantenservice laat vervolgens weten dat een DOP noodpakket niet voor nieuwe klanten geldt ?! De klantenservice zou dit intern navragen en dezelfde dag nog terugbellen maar ze hebben niets meer van zich laten horen!

 

Volgens onderstaande topic komt mijn tante wel in aanmerking voor een DOP noodpakket:

https://forum.kpn.com/internet-9/noodpakket-aanvragen-voor-verhuizing-naar-adres-zonder-werkende-aansluiting-579073

 

KPN Moderator (1 maand geleden)

"Als de aansluiting in je nieuwe woning later opgeleverd wordt dan handig is en je hierdoor in elk geval 48 uur zonder diensten zit, dan kun je in aanmerking komen voor het noodpakket."

 

Mijn tante is inmiddels ten einde raad. Kan een KPN Moderator op dit forum nog iets betekenen zodat mijn tante niet 2 weken zonder internet en TV komt te zitten?

Inmiddels is mijn tante verhuisd maar heeft geen TV en internet. Ook de klantenservice heeft niet meer teruggebeld voor een tijdelijke oplossing. Intussen is KPN wel bezig om nieuwe klanten te werven d.m.v. kortingen. Maar als je klant bent en een probleem hebt wat KPN vrij makkelijk kan oplossen, dan laten ze je in de kou staan. Onbegrijpelijk van een bedrijf als KPN !


Hoi @Emiel_R, de verhuizing van jouw tante gaat niet van harte begrijp ik! Ik zie ook dat daarover inmiddels contact is geweest. Ik weet niet of jij dat was of dat jouw tante dat zelf heeft gedaan. en de afspraak met de monteur voor de 31e gepland staat zoals je al zei.

Is er, bij de gesprekken daarna, alsnog een noodpakket opgestuurd of nog niet? Ik kan dat er niet uit opmaken. Kan je daar meer over vertellen? Als het nog niet gelukt is gaan we voor je kijken wat we kunnen doen.


Hoi Jasper, hartelijk dank voor jouw reactie. De afspraak met de KPN monteur staat nog steeds op 31 januari. Nadat mijn tante eerder bij het KPN Business Center was langs geweest voor een oplossing, heeft de betreffende KPN medewerker van het Business Center aangegeven dat zij in aanmerking komt voor een DOP noodpakket voor Internet + Digitenne en hiervoor is ook een melding gemaakt in het ticket systeem. Wel zei de KPN medewerker van het Business Center dat mijn tante hiervoor contact moest opnemen met de klantenservice. 

Mijn tante heeft hiervoor op 9 jan. contact opgenomen met de klantenservice en dit exact zo voorgelegd. Maar de klantenservice laat vervolgens weten dat een DOP noodpakket niet voor nieuwe klanten geldt ?! De klantenservice zou dit intern navragen en beloofde dezelfde dag nog terug te bellen maar ze hebben niets meer van zich laten horen!

Dat was het laatste contact met de klantenservice en mijn tante heeft de moed opgegeven.

Hopelijk kan er alsnog een noodpakket worden opgestuurd zodat mijn tante toch nog haar favoriete TV programma's kan (terug) kijken en mailen met familie/kennissen zonder te hoeven wachten dat zij wordt aangesloten op glasvezel.


Hoi Jasper, komt er nog een oplossing? Inmiddels zit mijn tante nog steeds zonder internet en TV!


Excuses, @Emiel_R! We hebben hier naar gekeken en je tante komt helaas niet in aanmerking voor een fysiek noodpakket. 

Wat wel kan, mits zij een mobiel abonnement van KPN heeft, is deze voorzien van een gratis databundel. Zij kan dan via haar telefoon op internet gaan. Of de telefoon instellen als een hotspot voor andere apparaten. Als ze dit heeft dan verneem ik graag haar mobiele nummer (mag ook in het forumprofiel), dan regelen we dit.

 

TV kijken kan ze al wel doen via de KPN TV app (beschikbaar voor Android en Apple), of via tv.kpn.com. Op beide kan ze inloggen met het abonnementsnummer en de pincode. Die gegevens zijn per e-mail en sms aan haar verzonden. 


Hoi Erik, bedankt voor het antwoord. Helaas heeft mijn tante geen abonnement van KPN dus komt zij ook niet in aanmerking voor een gratis databundel. Dus het komt er op neer dat andere klanten met dezelfde situatie wel in aanmerking komen voor een noodpakket en mijn tante niet en dus gewoon pech heeft. Jammer dat het bezoek aan het KPN business center voor advies ook voor niets is geweest.☹️


Excuses, @Emiel_R! We hebben hier naar gekeken en je tante komt helaas niet in aanmerking voor een fysiek noodpakket. 

Wat wel kan, mits zij een mobiel abonnement van KPN heeft, is deze voorzien van een gratis databundel. Zij kan dan via haar telefoon op internet gaan. Of de telefoon instellen als een hotspot voor andere apparaten. Als ze dit heeft dan verneem ik graag haar mobiele nummer (mag ook in het forumprofiel), dan regelen we dit.

 

TV kijken kan ze al wel doen via de KPN TV app (beschikbaar voor Android en Apple), of via tv.kpn.com. Op beide kan ze inloggen met het abonnementsnummer en de pincode. Die gegevens zijn per e-mail en sms aan haar verzonden. 

 

Hoi Erik, bedankt voor het antwoord. Helaas heeft mijn tante geen abonnement van KPN dus komt zij ook niet in aanmerking voor een gratis databundel. Dus het komt er op neer dat andere klanten met dezelfde situatie wel in aanmerking komen voor een noodpakket en mijn tante niet en dus gewoon pech heeft. Jammer dat het bezoek aan het KPN business center voor advies ook voor niets is geweest.☹️

 

Ik weet niet waarom het advies vanuit het business center anders is geweest, Emiel. Je tante heeft bij ons een volledig nieuw abonnement aangevraagd. Als de levering van zo'n abonnement vertraagd wordt doordat er aan onze kant dingen niet goed gaan, dan kan er een noodpakket gestuurd worden. Alleen is dat hier niet het geval geweest. Waardoor ik, en mijn collega's met mij, niet de mogelijkheid hebben om een noodpakket op te sturen. Hoe graag we ook zouden willen. De reden voor de vertraging in dit geval is de telefonie geweest. De bestelling is geplaatst voor de 28e. Daarbij hebben wij een overnameverzoek voor het telefoonnummer gedaan naar de huidige provider. Daar is de volgende dag reactie op teruggekomen dat dit kon, maar wel per 30-01. Tegelijkertijd kwam ook op die dag de automatische bevestiging van de afspraak voor 3 januari. Maar, als telefonie dan nog niet klaar is, dan kunnen wij niet aansluiten. Dus moest die afspraak ook verzet worden naar een datum op of na de beschikbaarheidsdatum van de telefonie. En is het dus de 31e geworden.

In ieder geval excuses dat het zo lang geduurd heeft voor er volledig duidelijkheid is geweest.