Skip to main content
Vraag

Notepad++ gebruiken voor satellietontvangst

• August 17, 2026
  • 34 reacties
  • 248 keer bekeken

Toon eerste bericht

34 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 25, 2026

Python werkt gewoon op Windows. Voor het gemak draai ik Python programma/scripts altijd via WSL, waarmee ik Linux in Windows kan draaien, en wat tevens naadloos met elkaar samenwerkt. Onder Linux is het makkelijker te beheren en te updaten.

Ik heb ook Python in Windows draaien, maar ik merk niet de computer traag functioneert.

• Auteur
  • Slimmerik
  • August 25, 2026

Ik open ( verkenner) ,en ik zie allemaal Python`s.

werd er ( tureluurs ) van .Linux ken ik niet .

zal best makkelijk zijn ,maar ben vertrouwd met Windows

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 25, 2026

De vraag is eigenlijk: Wat wil je precies bereiken? Wat is het stappenplan wat je moet volgen?

• Auteur
  • Slimmerik
  • August 25, 2026

mijn hobby is oa : satelliet ontvangst met grote schotels ,en dan praat ik over ( 2.40) groot.

heb kleine ( 50 / 90 / 1.20) en die gebruik in om de Sat mee op te zoeken.

Heb ik die gevonden ,schakel ik de grote in .En dan niet alleen de Tv satten, maar ook de weer satten en observatie satten .

Mvg

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 25, 2026

En kan je ook het antwoord op de tweede vraag geven?

• Auteur
  • Slimmerik
  • August 25, 2026

stappen plan heb ik niet .

ben al is met een eenvoudig programma begonnen ( DVBDream) maar dat is niet meer.

En een mens wil meer.( uitdaging )

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 25, 2026

Tja, zonder stappenplan en documentatie kom je niet ver. Misschien gebeurt er niks, of je breekt dingen zodat het stuk gaat, of je zoekt naar dingen die geen invloed hebben op wat je wilt bereiken. 😉

Ik denk dat het verstandiger is om een stappenplan te zoeken over wat je wilt bereiken. Want je had het eerder over een configuratie, waarvan er tienduizend miljarden van op de wereld bestaan met elk verschillende parameters, opties en waardes.

Dus ga eerst een stappenplan regelen, want ik vrees dat je anders een hele tijd in een tunnelvisie staat te staren.

Als ik zo op internet kijk is er best wel wat documentatie te vinden over wat je wilt.

En hier vind je al een hoop handleidingen en drivers…

https://www.tbsdtv.com/download/index.html?path=4&id=41

• Auteur
  • Slimmerik
  • August 25, 2026

Van Tbs heb ik wat ik nodig heb. meer hoeft niet.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 25, 2026

Tja, over wat je probeert te bereiken: het blijft vrij vaag. Je merkt iets op wat je niet snapt, en je meldt het hier. En dan is de vraag of je op het juiste spoor zit. het gaat hier een beetje van de hak op de tak, en dat zag ik ook al in het vorige topic van je over PuTTY.

Zoek gewoon eens een handleiding of stappenplan. Een beetje klakkeloos rond zoeken in een wijde onbekende wereld, gaat je niet echt helpen, vrees ik.

Wat ik snap nog steeds niet wat er niet voldoet aan het product wat je gewoon volgens de handleiding zou installeren.