Skip to main content

Sinds 2 weken is het bekijken van filmpjes via nos.nl niet meer mogelijk, zonder dat ik additionele filters heb aangezet in Eset Thuis. De fimpljes zijn wel te zien op 5G maar niet via het wifinetwerk. Ook de website van nos.nl toegevoegd aan de whitelist, maar dit maakt ook niet uit. App opnieuw geïnstalleerd dan een moment wordt het filmpje wel getoond, en daarna worden de filmpjes weer geweerd. Ook na het uitzetten van alle filters en niets blokkeren geen resultaat, Dit geldt ook voor NPO start, en npo.nl hier krijg ik een fout code; invalid response received from manifest request. Status code : 0

 

graag een toelichting hoe dit wel werkend te krijgen

Hier ook dit probleem. Dagen lopen zoeken wat de oorzaak is. Nu zie ik hier dat ESET thuis de problemen geeft. Lijkt er op dat alleen het definitief stopzetten een oplossing is. Ben benieuwd of ik mij dan later (na een oplossing) dan weer gratis kan aanmelden!?


@Wielto 

Het is alleen de eerste maand kosteloos en dat blijft (voorlopig) zo.

https://www.kpn.com/zakelijk/veilig/netwerk.htm 


Ik had hetzelfde probleem. Na opzeggen van Eset en resetten van het modem is alles weer ok. Ongelofelijk dat Eset dit probleem niet oplost en dat ze, voor zover ik kan nagaan, ook nergens op klachten reageren.


Hallo allen. Bedankt voor het melden hiervan, en de voorbeelden en informatie over wat jullie ervaren en al geprobeerd hebben. Ik heb navraag uitgezet hierover. Ik kom erop terug als ik meer weet.

Erik van KPN: Heb even gewacht, maar er lijkt niets te veranderen. Kan ik het abb van eset gewoon tijdelijk stopzetten en later weer aanzetten?


Goed nieuws, dit probleem is opgelost!

Er bleek een configuratiefoutje te zitten in een DNS server. Dat is nu verholpen, waardoor NOS en dergelijke weer gewoon zou moeten werken als je ESET aan hebt. Mocht je toch nog problemen ervaren, laat het weten.


Idd , bij onze aanmelding zou het een onbeperkte gratis dienst zijn . Maar als ik het nu weer wil activeren, is het alleen de eerste maand gratis!  Waren wij nu een soort test konijntjes ? Graag uw aandacht hiervoor KPN . hoe krijg ik nu mijn onbeperkte abo weer terug ? Grt Klaas 


Idd , bij onze aanmelding zou het een onbeperkte gratis dienst zijn . Maar als ik het nu weer wil activeren, is het alleen de eerste maand gratis!  Waren wij nu een soort test konijntjes ? Graag uw aandacht hiervoor KPN . hoe krijg ik nu mijn onbeperkte abo weer terug ? Grt Klaas 

Eset is nooit gratis geweest, kost €4,49 per maand met soms 1 of meer maanden gratis, ben je niet in de war met KPN Veilig? Dat is bij bepaalde abo's gratis met standaard 2 of 5 licenties. @Klaas -s 

 


Nee Klaas is niet in de war, dit was misleidende reclame van de KPN waar meerdere mensen (o.a. ik) over geklaagd hebben.


Ik ben zeker niet in de war ! en vind het heel erg jammer dat KPN zo met haar klanten om gaat, je helpt ze met de oplossing ( zelf dagen niet het NOS en NPO kunnen zien ) , en vervolgens word je hier mee bedankt. zo even circa 55 min. aan de lijn gehangen met jullie service desk en de afdeling SAVE klant behoud 😢 deze gaven mij idd gelijk) . en er is nu hier voor een ticket hiervoor

aangemaakt, ma.w weer een lange tijd afwachten dus ( denk ik ). hieronder nogmaals het bewijs ( zie bijlage. 

 


Idd , bij onze aanmelding zou het een onbeperkte gratis dienst zijn . Maar als ik het nu weer wil activeren, is het alleen de eerste maand gratis!  Waren wij nu een soort test konijntjes ? Graag uw aandacht hiervoor KPN . hoe krijg ik nu mijn onbeperkte abo weer terug ? Grt Klaas 

Eset is nooit gratis geweest, kost €4,49 per maand met soms 1 of meer maanden gratis, ben je niet in de war met KPN Veilig? Dat is bij bepaalde abo's gratis met standaard 2 of 5 licenties. @Klaas -s 

 

k ben zeker niet in de war ! en vind het heel erg jammer dat KPN zo met haar klanten om gaat, je helpt ze met de oplossing ( zelf dagen niet het NOS en NPO kunnen zien ) , en vervolgens word je hier mee bedankt. zo even circa 55 min. aan de lijn gehangen met jullie service desk en de afdeling SAVE klant behoud 😢 deze gaven mij idd gelijk) . Er is nu hiervoor een ticket aangemaakt, ma.w weer een lange tijd afwachten dus ( denk ik ). hieronder nogmaals het bewijs ( zie bijlage. )

 

 


Idd , bij onze aanmelding zou het een onbeperkte gratis dienst zijn . Maar als ik het nu weer wil activeren, is het alleen de eerste maand gratis!  

U schrijft "weer wil activeren". U had het dus. U heeft het uitgeschakeld. En nu wilt u het weer inschakelen? 

Dan is het logisch. U kreeg een eenmalig aanbod. Daarop bent u ingegaan. Als u het uitschakelt en het later opnieuw wilt, dan geldt dat aanbod niet meer.

Dat is met zo ongeveer alle acties bij KPN zo. Bijvoorbeeld gratis hogere internetsnelheid of gratis extra data op het mobiele abonnement. Daar kan de klant eenmalig op in gaan. Maar als klant later iets wijzigt is het weg.


Klanten die het meteen namen kregen het gratis zolang het liep. Maar nu heb je het tijdelijk stop moeten zetten omdat anders npo video's niet werkten. Ik hoop dat @Erik van KPN hier een mouw aan kan passen Klaas.

 


Volgens mij begrijpt u hier iets niet  Nick83 ! ,

Als uw dienst niet naar behoren werkt dan zoek je naar een oplossing. Als deze work around dan wel werkt,  dan verwacht je : A.  een bedankje voor de oplossing , en B. dat iemand bij KPN jouw weer aansluit met de oude voorwaarden.

Ik neem aan dat u niet van het team SAVE klant behoud bent? 

Ik zal u als ict’r nog een gratis tip geven , uw mail beland elke keer in google’s spam box . M.a.w u heeft uw mail omgeving is niet in orde, deze mailtjes met de afzender forum@kpn.com  word gemarkeerd als onveilig !


@PeterG is een gewaardeerd forumlid, net als jij @Klaas -s en géén medewerker van KPN

 


Idd , bij onze aanmelding zou het een onbeperkte gratis dienst zijn . Maar als ik het nu weer wil activeren, is het alleen de eerste maand gratis!  

U schrijft "weer wil activeren". U had het dus. U heeft het uitgeschakeld. En nu wilt u het weer inschakelen? 

Dan is het logisch. U kreeg een eenmalig aanbod. Daarop bent u ingegaan. Als u het uitschakelt en het later opnieuw wilt, dan geldt dat aanbod niet meer.

Dat is met zo ongeveer alle acties bij KPN zo. Bijvoorbeeld gratis hogere internetsnelheid of gratis extra data op het mobiele abonnement. Daar kan de klant eenmalig op in gaan. Maar als klant later iets wijzigt is het weg.

Volgens mij begrijpt u hier iets niet  Nick83 ! ,

Als uw dienst niet naar behoren werkt dan zoek je naar een oplossing. Als deze work around dan wel werkt,  dan verwacht je : A.  een bedankje voor de oplossing , en B. dat iemand bij KPN jou weer aansluit met de oude voorwaarden.

Ik neem aan dat u niet van het team SAVE klant behoud bent? 

Ik zal u als ict’r nog een gratis tip geven , uw mail beland elke keer in google’s spam box . M.a.w uw mail omgeving is niet in orde, deze mailtjes met de afzender forum@kpn.com  word gemarkeerd als onveilig !


Als ict-er zou je toch weten dat Gmail niet de mailomgeving van kpn is. En bij mij plaatst Gmail de mail van forum@kpn.com niet in de spam. Maar gewoon in de inbox. 


Als ict-er zou je toch weten dat Gmail niet de mailomgeving van kpn is. En bij mij plaatst Gmail de mail van forum@kpn.com niet in de spam. Maar gewoon in de inbox. 

Omdat het in dit soort gevallen meestal gaat om een onveilige e-mail configuratie van het verzendende domein en niet om ongewenste/onveilige e-mail, zo jammer dit 😢 maw kpn heeft hun spf en d marc niet op orde . Maar dir is een andere discussie. 
 


Volgens mij begrijpt u hier iets niet  Nick83 ! ,

Als uw dienst niet naar behoren werkt dan zoek je naar een oplossing. Als deze work around dan wel werkt,  dan verwacht je : A.  een bedankje voor de oplossing...

U gelooft ook in sprookjes zeker?


Ook ik had onthouden dat het gratis was en niet alleen de eerste maand. Ook ik heb eset uit gezet omdat npo en nos niet werkte (volgens de info van eset lag dit aan instellingen bij de kpn). Ik wil ook graag weer onder dezelfde voorwaarden eset weer aansluiten. KPN graag uw reactie


Ik sluit me bij Deton en Klaas -s aan. Ik kreeg het ook cadeau als een niet tijdelijke actie maar zag me genoodzaakt om het te stoppen vanwege de NPO problemen. Gratis weer aan zetten zou KPN sieren.


 Ik was een paar dagen vrij, dus vandaar dat ik nu pas reageer.

 

Idd , bij onze aanmelding zou het een onbeperkte gratis dienst zijn . Maar als ik het nu weer wil activeren, is het alleen de eerste maand gratis!  

U schrijft "weer wil activeren". U had het dus. U heeft het uitgeschakeld. En nu wilt u het weer inschakelen? 

Dan is het logisch. U kreeg een eenmalig aanbod. Daarop bent u ingegaan. Als u het uitschakelt en het later opnieuw wilt, dan geldt dat aanbod niet meer.

Dat is met zo ongeveer alle acties bij KPN zo. Bijvoorbeeld gratis hogere internetsnelheid of gratis extra data op het mobiele abonnement. Daar kan de klant eenmalig op in gaan. Maar als klant later iets wijzigt is het weg.

Wat Nick hier aangeeft over acties klopt. Als je een actiekorting hebt op een product, en je zet dat product uit, dan vervalt ook je actiekorting. En dan krijg je die actiekorting niet weer terug als je het product daarna opnieuw aanzet.

Dit geldt ook voor de actiekorting op ESET Thuis. Jullie hebben de keus gemaakt om ESET te verwijderen uit het abonnement. Dat betekent dat jullie korting is komen te vervallen. En dat die niet terugkomt als je ESET weer aanzet. Daar kan ik verder niets in veranderen.


Beste Erik, dit kan echt niet wat je nu schrijft. De KPN heeft iets niet goed ingesteld (deze informatie geeft ESET) waardoor de NPO plus app (ook een betaald abonnement) niet goed werkt en je de NOS filmpjes niet kunt bekijken. Het is in het begin niet duidelijk waar het probleem ligt en ook jij kon geen duidelijkheid geven wanneer het opgelost kon worden. Logisch dat verschillende gebruikers ESET weer uitzetten om toch gebruik te kunnen maken van de NPO plus app en dan zeg jij: “ eigen schuld dikke bult” en mag je vervolgens voor ESET gaan betalen……Ik ga in ieder geval contact opnemen met de klantenservice en hoop dat ook andere klanten van KPN hier hun beklag over doen.


Beste Erik, dit kan echt niet wat je nu schrijft. De KPN heeft iets niet goed ingesteld (deze informatie geeft ESET) waardoor de NPO plus app (ook een betaald abonnement) niet goed werkt en je de NOS filmpjes niet kunt bekijken. Het is in het begin niet duidelijk waar het probleem ligt en ook jij kon geen duidelijkheid geven wanneer het opgelost kon worden. Logisch dat verschillende gebruikers ESET weer uitzetten om toch gebruik te kunnen maken van de NPO plus app en dan zeg jij: “ eigen schuld dikke bult” en mag je vervolgens voor ESET gaan betalen……Ik ga in ieder geval contact opnemen met de klantenservice en hoop dat ook andere klanten van KPN hier hun beklag over doen. 

Idd te belachelijk, ik had vorge week een call  laten aanmaken , en ben zo even door ( een zeer onvriendelijk dame ) kpn gebeld met het volgende bericht : Op 14-08-2024 hebt u een melding met nummer 1264514816 ingediend over onze service.

Wij hebben u gesproken over de melding van ESET. U heeft omdat u geen gebruik kon maken van NOS en NPO het abonnement opgeheven waardoor de korting is verlopen en dit ook niet meer gratis aan gezet kan worden.

Wat een waardeloze instelling is dit zeg , ik ga even kijken of we hiervoor wat media aandacht kunnen gaan krijgen ! 

 

Hebt u nog vragen?
Dan helpen wij u graag op kpn.com/service.


Een hele vriendelijke medewerker van de KPN aan de lijn gehad die het probleem heel goed begreep. Ticket is aangemaakt en binnen paar dagen word ik teruggebeld.


Beste Erik, dit kan echt niet wat je nu schrijft. De KPN heeft iets niet goed ingesteld (deze informatie geeft ESET)

Nee, dit is niet waar. De genoemde configuratiefout zat buiten KPN.


Reageer