Skip to main content

Sinds enkele weken een NVIDIA Shield TV Pro in huis. Deze is draadloos verbonden met mijn Deco M9 Plus systeem. Voor de duidelijkheid.

 

Op mijn KPN V10A zit de vaste telefoon aansluiting, de tv ontvanger van KPN en de hoofd deco aangesloten. Drie IP adressen en dus verder niets. De Decos bestaande uit drie modules draaiden in router functie al bijna 2 jaar zonder problemen.

​​​​​

​​​​​​Maar... De Nvidia heeft 1 keer per week geen signaal. Het kastje geeft aan verbonden te zijn maar geen signaal te hebben. Of je krijgt een melding dat hij geen verbinding met wifi kan maken. Opstarten van het kastje of wifi herstarten werkt uiteindelijk wel.

 

kan dit een instelling zijn, of is er iets anders aan de hand. De overge apparaten, 35 stuks werken prima. Daarvan zijn er gemiddeld 22 tot 25 stuks wisselend actief.

 

 

@VwDt  Kan ik het niet via de Nvidia zelf aanpassen? Of lost dat het probleem niet op?

 

 


Je kan het proberen om de wifi van de Nvidia Shield aan te passen van AUTO naar 2,4 GHz.

Of dit het probleem oplost ligt er dan aan of de Deco M9 Plus niet alsnog bandsteering probeert toe te passen.


Helder, dank je wel voor je uitgebreide uitleg.


Graag gedaan en jij bedankt voor de duidelijke berichten.


Vond per toeval dit onderwerp, en verontrustend.  Heb er zelf nog niks van gemerkt
- maar ik gebruik ook geen WiFi -  voor de NVIDIA Shield TV Pro, maar een bekabelde connectie.
(Dat is uiteindelijk toch het meest “strak” en stabiel).


Op welke wijze meet jij de snelheid met dit apparaat? Vind de kwaliteit van het beeld (NLziet) sowieso al slechter dan een andere streamingsdienst maar met de kabel lijkt het mij meer op te vallen. Kabel is getest en is verder prima.


Via kodi kan je de snelheid testen. Zoek rechtboven in kodi op: speed tester
Installeer "Script - Speed Tester, ga naar Add-ons, Programma add-ons, Speed Tester
Extra informatie: https://kodi.wiki/view/Add-on:Speed_Tester
Dit is een makkelijke manier om de snelheid te testen.

Kodi heeft ook diverse officiële en onofficiële add-ons voor streaming diensten.
Toont bij afspelen diverse informatie als er op O (letter toetsenbord) en/of Ctrl + Shift + O word gedrukt.

Er staan enkele speedtest apps in de playstore van Android TV. Heb deze niet getest.
Als er een browser geïnstalleerd is zijn er diverse speedtest websites.

Als je open staat voor sideloaden van apps kan je de android versie van apps gebruiken.
Deze apps worden meestal bediend met een muis en eventueel een toetsenbord.
Denk dan bijvoorbeeld aan Wifiman voor een betere snelheidstest en extra informatie over het netwerk.


Via kodi kan je de snelheid testen. Zoek rechtboven in kodi op: speed tester
Installeer "Script - Speed Tester, ga naar Add-ons, Programma add-ons, Speed Tester
Extra informatie: https://kodi.wiki/view/Add-on:Speed_Tester
Dit is een makkelijke manier om de snelheid te testen.

Kodi heeft ook diverse officiële en onofficiële add-ons voor streaming diensten.
Toont bij afspelen diverse informatie als er op O (letter toetsenbord) en/of Ctrl + Shift + O word gedrukt.

Er staan enkele speedtest apps in de playstore van Android TV. Heb deze niet getest.
Als er een browser geïnstalleerd is zijn er diverse speedtest websites.

Als je open staat voor sideloaden van apps kan je de android versie van apps gebruiken.
Deze apps worden meestal bediend met een muis en eventueel een toetsenbord.
Denk dan bijvoorbeeld aan Wifiman voor een betere snelheidstest en extra informatie over het netwerk.

Bedankt voor je reactie. Ik wil mijn Shield TV zo min mogelijk aanpassen en alleen de apps gebruiken die je officieel mag installeren. Ik ga de browser wel gebruiken en ik dacht ( moet het even opzoeken ) dat via Surfshark VPN ook een optie voor speedtest zat. Normaal gebruik ik de website www.fast.com omdat deze het snelst een meting doet. Bedankt voor je antwoord.