Skip to main content

Omvormer maakt geen contact meer na overstap naar KPN

• August 28, 2025
  • 3 reacties
  • 84 keer bekeken

wij zijn overgestapt van Ziggo naar KPN. 

Hoe klantonvriendelijk kun je zijn? De omvormer van de zonnepanelen maken geen contact meer, ook niet nadat ik deze in het 2.4 GHZ netwerk met naam en wachtwoord in het heb gezet. Hulp van kpn bestaat uit: vraag maar aan andere gebruikers in het forum. Das gemakkelijk klanten werven zo, als je zelf je apparatuur niet beheerst. Draadloze speakers zijn niet meer te verbinden met thuisnetwerk.

Jeetje, wat was Ziggo goed.  De Mijn kpn app is vreselijk, steeds opnieuw alles invullen, elke keer als je hem opstart. Misschien is een ander modem een oplossing. De chatbots snappen er niks van, en de helpdesk eigenlijk ook niet. Kun je opzeggen zonder kosten als het beloofde niet geleverd wordt? ik mag toch verwachten dat alles gewoon weer werkt. Als je een monteur laat komen, zegt KPN  alvast tevoren dat ze dit probleem niet aankunnen. Alleen de vanzelfsprekende zaken kunnen ze aansluiten, dat kunnen we zelf ook. 

Ik ga uitzoeken hoe ik zonder kosten weer weg kan of een jaar balen en anti reclame maken.

Oh, ja mailen met KPN om je klachten te bespreken kan ook niet. 

3 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 28, 2025

Mailen naar Ziggo klantenservice kan toch ook niet?

Onprettig je ervaringen. Er zijn echter zeer veel klanten met zonnepanelen, dus het zou moeten werken. 

Met Extra wifi 2,4 Ghz zou het toch moeten werken heb ik begrepen. 

Kpn monteurs verbinden geen zonnepanelen. Wel modem en tv ontvanger en één telefoon en één laptop. 

Als je nog in de eerste 14 dagen zit kun je nog opzeggen. Anders zit je er aan vast voor de afgesproken contractperiode. 

Ik hoef bij de MijnKPN app niet iedere keer alles in te vullen. Gewoon een 5 cijferige toegangscode instellen. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 28, 2025

Beste ​@Hax10 de IP-reeks van Ziggo is heel anders dan die van KPN. De omvormer heeft misschien nog een IP-adres volgens de reels van Ziggo in het systeem zitten.

Misschien je omvormer een fabrieksreset geven aangaande de communicatie met de modem en weer heraansluiten als nieuw uit de doos.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 8, 2025

Hoi ​@Hax10!  ik kwam jouw topic tegen en ik was even nieuwsgierig of het nog speelt. Heb je het al weten op te lossen?