Skip to main content

Ik heb last van een wegvallende wifi op een Experia box V9. De verbinding valt met onregelmatige tussenpozen weg. TV kijken op de tablet - ging tot een paar maanden geleden uitstekend - is niet goed mogelijk omdat ik de app regelmatig opnieuw moet opstarten vanwege een stilstaand beeld.

Ter controle heb ik dit herhaald op mijn iPhone X van 10 maanden oud, met hetzelfde resultaat. Hetzelfde geldt voor mijn windows ppc uit 2019.

Soms doet de wifi helemaal niets. Stekker van de modem uittrekken en na 10 seconden weer insteken helpt dan wel.

Ik heb de wifimanager al meermaals gedraaid, maar dat leidt niet tot verbetering. De vaste verbinding werkt overigens wél foutloos.

In de configuratie is ook niets gewijzigd ten opzichte van een paar maanden geleden dus ik kan ook niet aanwijzen of een bepaald apparaat de storingen kan verklaren. De vraag is dus waarom de storingen ineens optreden bij een ongewijzigd netwerk, terwijl de wifi in het (recente) verleden feilloos werkte.

 

*admin: afgesplitst

@Theo519 Welkom op het forum! 

Wat vreemd en vervelend dat je wifi verbinding opeens wegvalt. Ik controleer graag voor je wat ik voor je kan betekenen.

Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en een seintje kunnen geven als dit gelukt is? Dan kan ik je gegevens er bij pakken en een aantal metingen uitvoeren! 


Profiel aangevuld


@Theo519 Bedankt voor het invullen van je forumprofiel. 

Ik heb je gegevens er bij gepakt en op basis van de resultaten van de Wifi Manager wil ik je graag 2 Experia wifi's toesturen. Dit zijn 2 bekabelde wifi versterkers die zouden moeten zorgen voor een beter verdeeld en een stabieler netwerk. 

Heb je een mogelijkheid om deze versterkers aan te sluiten? 


Beste Rutger,

Bedankt voor je reactie. Ik kan de twee versterkers bedraad aansluiten. Dus stuur ze maar toe. Dan kan. Ik kijken of dit leidt tot een verbetering.

Bedankt voor de ondersteuning!

Theo


@Theo519 Ik heb de versterkers voor je besteld. Deze liggen morgen na 15:00 klaar bij Jan Linders in Echt. 

Vergeet bij het afhalen niet een geldig legitimatiebewijs mee te nemen! 


Hoi Rutger,

 

Ik heb de beide wifi-versterkers geplaatst. De eerste zo aangesloten dat die de wifi overneemt van de Experia Box V9.

De ontvangst was al meteen beter. Daarna de tweede versterker aangesloten (ook bedraad). Ook daar is de ontvangst verbeterd..

Speedtest gedraaid. Download 49 Mbps. Lijkt mij een goed resultaat. Als het zo blijft - en waarom zou het niet - dan is dit een goed resultaat. Een dikke pluim voor jullie service.

Theo