Skip to main content

Ons internet valt regelmatig weg. Onze tweede experiabox heeft paars licht branden. We hebben alleen nog maar klachten gehad sinds een upgrade van ons pakket. Jullie zijn telefonisch superslecht bereikbaar. Zeer gefrustreerd hiero!!!

@EelkeW Paars lampje ken ik niet wel blauw. 

 ECO1: Energiezuinige stand in werking (brandt dan blauw)

de Experia Box staat in de energiezuinige stand. Er wordt geen draadloos internetsignaal uitgezonden en de functie van de USB poort is uitgeschakeld.

Apparaathulp Internet - Experia Box v10 - Ontdek de Experia Box - Uitleg lampjes en knoppen | KPN

Klantenservive KPN gratis via 0800-0402. Als u inspreekt ; "Ik wil een medewerker spreken", word u doorverbonden met……….een medewerker.


Het enige apparaat van kpn waarvan ik een paars lichtje ken is de KPN WiFi Versterker Dual Band, bedoel je die soms als "tweede experiabox”?


@Henk2304 Ik was in de war qua terminologie. Het was idd de tweede wifiversterker. Inloggen via de mijn kpn-thuis app en de qr code geeft een foutmelding, dat het wachtwoord niet klopt. 


De kpn Thuis app werkt niet met de WiFi Versterker. In de link die ik deelde staat ook een handleiding waarmee je de WiFi Versterker (weer) kunt koppelen met de ExperaiBox. Het kan ook zijn dat de WiFi Versterker stuk is (weet ik uit eigen ervaring), dan brandt er vaak ook alleen een paars lampje. Je kunt nog proberen een volledige reset uit te voeren (puntig voorwerp in het reset gaatje, zie ook de handleiding). Mocht dat ook niet helpen, dan zul je iets anders moeten. Probeer in dat geval de WiFi Manager (Thuis app> Service > Verbeter je wifi). Als je dan ergens in je huis een lagere snelheid dan 20 Mb/s haalt, komt je wellicht in aanmerking voor (gratis) kpn ExperiaWiFi's. 


Hoi @EelkeW, welkom op ons forum! Heb je bovenstaande nog kunnen proberen?


Hoi @Thomas, ik ben er nog mee bezig.