Skip to main content

Ik ben op dit moment in Zuid Amerika en heb thuis een aantal zaken die werken via internet zoals een camera, elektrische rolluiken en een CV thermostaat die ik kan aansturen normaal gesproken. Nu ben ik in zuid Amerika maar niets lijkt meer te werken . Als ik buiten Nederland ben in Europa kan ik zelfs in de verste uithoeken mijn apparaten bedienen. Wat kan hier de oorzaak van zijn en hoe is dit te verhelpen ?

Sjaak,

Als je dit in Europa doet, welke provider gebruik je dan. En welke provider gebruik je in Zuid Amerika?


Wel gek dat dat niet (goed) werkt in Zuid-Amerika. Zal wel beveiligingsreden voor zijn. Dat het van af niet-Europa-IP's niet werkt ofzo. Al eens bij de app-eigenaren (of het bedrijf dat die apparaten heeft geleverd) geïnformeerd?

een CV thermostaat

Wat is hier het nut om dit ver van huis te bedienen? Dit begrijp ik al jaren niet.

Een uurtje voor je thuis komt hoger zetten kan ik inkomen. Maar als je in verweggistan zit?

elektrische rolluiken

Deze laat je toch gewoon 24/7 dicht als je weg bent? Anders geef je inbrekers alsnog een kans.

 


@sjaak1955 

Misschien lukt het wel via een VPN verbinding ? :thinking:


Wel gek dat dat niet (goed) werkt in Zuid-Amerika. Zal wel beveiligingsreden voor zijn. Dat het van af niet-Europa-IP's niet werkt ofzo. Al eens bij de app-eigenaren (of het bedrijf dat die apparaten heeft geleverd) geïnformeerd?

een CV thermostaat

Wat is hier het nut om dit ver van huis te bedienen? Dit begrijp ik al jaren niet.

Een uurtje voor je thuis komt hoger zetten kan ik inkomen. Maar als je in verweggistan zit?

elektrische rolluiken

Deze laat je toch gewoon 24/7 dicht als je weg bent? Anders geef je inbrekers alsnog een kans.

 

Je hoeft het ook niet te begrijpen maar ik wil graag dat ik wel eea kan bedienen. Ik heb de temperatuur op bv 12 gr staan maar met de extreme kou van afgelopen week zou ik de thermostaat wel een paar graden hoger willen zetten zodat ik er zeker van ben dat het hele huis vorstvrij blijft.

Ten tweede heb ik rolluiken die ‘s morgens open gaan en ‘s avonds weer netjes dicht. Echter, de tijd van de zonsondergang wijzigt zich iedere dag en wil ik de tijden van de rolluiken 1x per week aan kunnen passen. 

Het zijn 3 totaal verschillende apparaten en ik vermoed dat dit dus maar 1 oorzaak heeft en dat is het internet. Ik heb elders in Europa ook nog een camera staan en die werkt gewoon goed. 

Het zal best ergens een blokkade zijn maar die wil opheffen en als dat niet zou kunnen dan overstappen naar een andere provider. Ik wil namelijk ook in verwegistan zien wat er gebeurd want dat is precies de reden dat ik dergelijke apparaten heb aangeschafd.

 


@sjaak1955

Misschien lukt het wel via een VPN verbinding ? :thinking:

Dat ga ik eens proberen, dank voor de tip !!:thumbsup:

 


Sjaak,

Als je dit in Europa doet, welke provider gebruik je dan. En welke provider gebruik je in Zuid Amerika?

In NL heb ik Telfort en in zuid Amerika gebruik ik internet via een wifi verbinding van Direct TV.  Ik denk echter dat het daar niet in zit want ik heb elders in Europa ook een camera staan en die werkt gewoon goed, ook hier in zuid Amerika is die goed te bedienen.