Skip to main content

Weet iemand hoe ik het beste OpenVPN instel op mijn Ubiquiti Dream Machine Pro met een KPN abbonement? 

Als ik buitenshuis ben wil ik via OpenVPN toegang hebben tot mijn eigen NAS (DS923+) of thuisnetwerk. 

Nu begreep ik dat ik (Engelse website) dit kon doen met port forwarding, en een vast private IP adres? Maar kan dit met mijn huidige KPN Experia 12 router?

Verder krijg ik van KPN medewerkers tegenstrijdige antwoorden wat betreft het wel of niet hebben van een vaste prive IP adres bij KPN. 

Weet iemand van jullie of dit kan met een KPN abonnement?  Heb je bij KPN eigenlijk wel een vast IP adres?

Alle hulp is welkom

Peace,

Mart

Hallo @Johnny Bravo 

 

Je hebt geen vast extern IP adres maar het wijzigt bij KPN eigenlijk nooit, alleen als je bijvoorbeeld van een DSL verbinding naar glasvezel overgezet wordt zal het wijzigen.
Maar zelfs als het een keer zou wijzigen is dat toch niet zo’n probleem, dan hoef je alleen het IP adres is de OpenVPN client aan te passen.

 

Je kan in de Box 12 porten forwarden, ligt eraan welke firmware erop staat hoe je dat instelt.

Oude firmware:

Nieuwe firmware:

 

Voor OpenVPN hoef je alleen poort 1194 UDP te forwarden van de Box 12 naar je UDM Pro.

 


Thanx GeSp, hier kan ik wat mee!

Ga het even proberen van het weekend. 

Groetjes