Skip to main content

hallo allemaal,

 

ik heb mijn eige router aangesloten en die router is ook de host van mijn open-vpn server.

ik kan gewoon verbinden vanaf ieder ander netwerk behalve die van mijn school.

 

nu is het niet dat mijn school de vpn blokkeerd maar het is een probleem die zicht voordoet op (zie foto).

 

is dit een probleem die ik kan oplossen of is dit het probleem van KPN.

ik heb al gebeld en ze zeggen dat dit niet het probleem is van KPN maar het is hun server die de verbinding niet door stuurd op hun netwerk op mijn netwerk functionneerd alles naar behoren.

 

zie ik iets over het hooft?

 

alvast bedankt.

Ha @andre7455, welkom! Ik zie geen foto :sweat_smile: . Misschien kan je die nog toevoegen? Er is vast iemand binnen de community die je hier verder mee kan helpen! Heb je het topic van @wjb over het gebruik van een eigen router achter je Experia Box ook gelezen? Wellicht staat daar nog nuttige informatie in v.w.b. de VPN! 


Ook ik ben heel benieuwd naar die foto.

Weet overigens dat best veel scholen en universiteiten VPN verbindingen blokkeren.


Ook ik ben heel benieuwd naar die foto.

Weet overigens dat best veel scholen en universiteiten VPN verbindingen blokkeren.

Ziekenhuizen ook. Blokkeren ook van alles. Denk je via het open WiFi van het ziekenhuis lekker veilig via je eigen VPN server thuis te surfen: mooi fout dus... werkte niet.


Beste Andre7455,

Met een VPN leg je een netwerkkabel van het schoolnetwerk naar thuis, zonder dat de IT van school weet wat er aan de andere kant zit. Geen firewall, geen beveiligingssoftware. Er zijn goede redenen om op een school/bedrijfs/openbaar netwerk alleen de noodzakelijke verbindingen naar buiten toe te laten, en het protocol dat OpenVPN gebruikt hoort daar niet bij. Ik zou eerst eens voorzichtig de mening van de IT beheerder vragen.

In ieder geval: het ligt niet aan KPN.

Succes!

 

 


Je kunt OpenVPN op poort 443 zetten. Dan moeten ze hele goede software hebben willen ze dat detecteren. Want een OpenVPN verbinding op poort 443 ziet er bijna hetzelfde uit als normaal https verkeer.