Skip to main content
Antwoord

OpenVPN maakt geen verbinding meer sinds migratie naar SoftAtHome, TLS error

• November 9, 2025
  • 8 reacties
  • 70 keer bekeken

Lampjesman
Helper

Hallo wie kan mij vertellen hoe ik weer verbinding krijg ?

Heb voor de migratie nooit problemen ermee gehad , hier een box10  met V10.C.25.08.15

Beste antwoord door Lampjesman

Probleem opgelost door hem naar de PI te laten forwarden en.alle.andere systemen via de Pi.laten.lopen.

nu alleen nog ipv6 niet werkend en een.sw1

8 reacties

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8

Even inloggen in het modem. 192.168.2.254. Zet vervolgens firewall level op normaal. Probeer het daarna opnieuw. Na de update zijn alle firewall iets te actief en worden veel poorten niet meer door gelaten 

Lampjesman
Helper
  • Auteur
  • Helper
  • November 9, 2025

Hij staat op aangepast , anders werkt mijn ut99 server niet

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8

De regel openvpn heeft geen apparaat. Zoals de Qnap. Openvpn is enkel udp. Ftp 21 zou ik sluiten dat is een heel onveilig protocol om vanaf de buitenwereld open te zetten  

Lampjesman
Helper
  • Auteur
  • Helper
  • November 9, 2025

De regel openvpn heeft geen apparaat. Zoals de Qnap. Openvpn is enkel udp. Ftp 21 zou ik sluiten dat is een heel onveilig protocol om vanaf de buitenwereld open te zetten  

Ftp word hier gebruikt echter je kan er alleen wat mee als je macadress bekend is in het systeem hier , deze hangt via ftp.aan.een.andere snap 200km verderop 

• November 9, 2025

Ftp word hier gebruikt echter je kan er alleen wat mee als je macadress bekend is in het systeem hier , deze hangt via ftp.aan.een.andere snap 200km verderop 

Bij een verbinding over internet kan je het MAC adres van de pc/laptop aan de andere kant van de verbinding niet eens zien. De FTP server ziet het MAC adres van de Experiabox. Dat MAC adres zal hij zien bij elke client die verbinding maakt vanaf internet. Een MAC adres gaat niet door een router heen. Het blijft lokaal. Gelukkig wel zeg. Anders zouden advertentiebedrijven ons wel heel gemakkelijk kunnen volgen. Elke systeem zouden ze dan wereldwijd kunnen volgen. Cookies wissen ofzo of zelfs een fabrieks-reset/compleet nieuwe installatie zal niets uithalen 😄

Lampjesman
Helper
  • Auteur
  • Helper
  • November 9, 2025

Ach ik bedoelde het bron ipadres , er staan er slechts 2 in , de rest komt niet ver , zelfs een ping doet geen reactie , teveel berichten aan het lezen beantwoorden nu....

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Lampjesman, welkom op onze community, ik zie dat er al goed meegedacht wordt! Dit moet goed op te lossen zijn denk ik.

Op onze product updates pagina kun je meer informatie vinden over de laatste update en wat er precies veranderd is:

Lampjesman
Helper
  • Auteur
  • Helper
  • Antwoord
  • November 11, 2025

Probleem opgelost door hem naar de PI te laten forwarden en.alle.andere systemen via de Pi.laten.lopen.

nu alleen nog ipv6 niet werkend en een.sw1