Skip to main content

Ik wil OpenVPN gebruiken. De Experia box geeft standaard al de loginnaam "Admin'.

Bij de connectie van OpenVPN moet ik een loginnaam invullen, maar die komt dus achter de al bestaande ingevulde naam en staat er dan tweemaal. Ik krijg de foutmelding dat de username niet klopt.

Volgens mij is dit de oorzaak. In OpenVPN moet ik een usernaam invullen; een leeg vak wordt niet geaccepteerd.

Weet iemand hoe ik dit oplos?

 

Admin: titel aangevuld ter verduidelijking

Hoe bedoel je het een en ander?

OpenVPN is op zichzelf géén functie van een Experia Box.  Dus heb je naar ik vermoed “erachter” in het netwerk ergens een VPN-server draaien, waarmee je dan van buiten uit connectie legt??

(Tenminste zo zou een set-up met OpenVPN kunnen worden opgezet).

Vanuit een openstaande (=actieve) VPN-verbinding kun je dan je thuis netwerk-apparaten benaderen.
Waaronder dan bijv. ook een Experia Box.

Die zou je dan gewoon met de gebruikelijke loginnaam en wachtwoord moeten kunnen benaderen.
Zoals je dat ook kunt als je niet op locatie bent maar thuis in je eigen netwerk.

Of bedoel je het allemaal heel anders?


Bedankt voor je reactie.

Ik heb op een Synology NAS de OpenVPN server geïnstalleerd. Ik probeer nu vanuit een andere locatie in te loggen. In het config-bestand van OpenVPN heb ik het IP adres van thuis ingevuld enz.

Vervolgens probeer ik in te loggen. Ik heb een profile gemaakt met mijn IP adres van thuis en mijn ww voor de Experiabox.

Ben ik duidelijk?


Nee, echt duidelijk ben je nog steeds niet.

Het wachtwoord van een “Experia Box” heeft op zichzelf helemaal niets te maken met een connectie met OpenVPN.

Je hebt op een Synology NAS een VPN-server geconfigureerd.  Als het de bedoeling is een VPN-connectie op te bouwen, zul je met een gebruikers account van je Synology NAS, (dat kan met één of meerdere gebruikers accounts die je in de NAS tevens rechten hebt gegeven om een VPN-verbinding op zetten), daarmee de VPN-verbinding moeten leggen.  Dus gebruikersnaam / wachtwoord NAS.

Als je vervolgens dan vanuit een eenmaal opgebouwde en actieve VPN-verbinding wilt inloggen op een van de apparaten in je thuis netwerk, doe je dat bijv.:
-- Connectie met gedeelde bestanden op een PC in je thuis netwerk,
    via “de verkenner” met LAN IP-adres van die PC + inlognaam en wachtwoord van die PC

-- Connectie met de gebruikers interface van een Access Point in je thuis netwerk,
    in een webbrowser met LAN IP-adres van dat Access Point
    + inlognaam en wachtwoord van dat Access Point

-- Connectie met de gebruikers interface van de Experia Box in je thuis netwerk,
    in een webbrowser met LAN IP-adres van de Experia Box (192.168.2.254) → *zie opmerking
    + inlognaam en wachtwoord van de Experia Box

 

*opmerking:

Om conflicten met VPN-verbindingen te vermijden vanuit een externe locatie is het aan te bevelen het LAN sub-net thuis in een ander bereik te zetten dan welke doorgaans standaard worden gebruikt in een router.  (“Zelfde sub-nets” conflicteren met elkaar).


Blijkbaar niet duidelijk, maar ik heb genoeg aan de antwoorden. Het is gelukt.

Ik moet nu het thuisnetwerk en het netwerk van OpenVPN met elkaar verbinden en dat kan ik niet vinden in mijn Experia V9. Ik maak hiervoor een andere topic.

Bedankt voor de hulp.

Peter2402